Kultury mediów - niestacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | 02-N2KM14 |
Nazwa: | Kultury mediów - niestacjonarne II stopnia |
Tryb studiów: | niestacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2 lata (4 semestry) |
|
kultury mediów |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Filologiczny (od 2014/2015Z)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Filologiczny - Katowice (od 2014/2015Z) [ inne programy w tej jednostce ] Wydział Humanistyczny (od 2014/2015Z) [ inne programy w tej jednostce ] |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pozostałe toki nauczania
1 sem. kultury mediów /niest. II stopnia/ |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom ukończenia studiów lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwenci otrzymują rzetelne przygotowanie do pracy w instytucjach medialnych, kulturalnych i artystycznych, w przedsiębiorstwach twórczych i usługowych oraz w organizacjach pozarządowych, pracy wymagającej nie tylko wiedzy oraz umiejętności sprawnego i użytecznego wykorzystywania Internetu i innych multimediów, ale również zdolności twórczych i prowadzenia działalności innowacyjnej. |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie |
Treści nauczania: |
<1>Efekty kształcenia dla kierunku KULTURY MEDIÓW zatwierdzone uchwałą nr 239 Senatu UŚ z dn. 18.03.2014. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału Filologicznego uchwałą 2/2014 z dn. 14.01.2014. Wydział Filologiczny uzyskał pozytywną ocenę działalności jednostki Polskiej Komisji Akredytacyjnej. <E>Po ukończeniu studiów drugiego stopnia o profilu kształcenia ogólnoakademickim na kierunku studiów kultury mediów absolwent: <W> #ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej zakresu wiedzy o mediach i komunikacji kulturowej, którą jest w stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej #zna terminologię z zakresu wiedzy o mediach i komunikacji kulturowej na poziomie rozszerzonym #ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę obejmującą terminologie, teorie i metodologie z zakresu medioznawstwa i wiedzy o komunikacji kulturowej ze szczególnym uwzględnieniem dyscyplin wiedzy z takich obszarów jak: kultura wizualna, medioznawstwo, filmoznawstwo, teatrologia i sztuki performatywne, teoria kultury, teoria komunikacji, historia i teoria sztuki, sztuki plastyczne, antropologia kultury, historia kultury historia literatury, krytyka i interpretacja literacka, teoria i antropologia literatury, teoria języka, metody badań lingwistycznych, potrafi równoważnie pracować w oparciu o wąską i szeroką definicję zarówno kultury, jak i mediów #ma uporządkowaną i pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji wiedzę szczegółową z takich obszarów jak: kultura medialna i nowomedialna, kultura wizualna, teoria komunikacji, metody badań lingwistycznych, teoria, antropologia i filozofia kultury, antropologia kultury, interpretacja literacka, teoria sztuki, sztuki plastyczne, i sztuki performatywne #ma pogłębioną wiedzę o multi/trans/interdyscyplinarności medioznawstwa i komunikologii o ich powiązaniach z innymi dyscyplinami humanistycznymi, pozwalającymi na integrowanie różnych pól badawczych #ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w obszarach takich jak: komunikacja medialna, kultury wizualne, estetyka wizualności, publicystyka nowomedialna, widowiska kulturowe, memetyka #zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, problematyzowania i wartościowania różnych wytworów komunikacji kulturowej zapośredniczonej medialnie właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie medioznawstwa i komunikologii #zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz reguły zarządzania zasobami własności intelektualnej #ma pogłębioną wiedzę o kompleksowej naturze języka oraz o historycznej zmienności jego znaczeń w sensie ogólnym, jak również w odniesieniu do języka mediów, ma także świadomość wielości języków poszczególnych dziedzin kultury i obszarów sztuk, a także różnorodności dyskursów w obszarze nauk humanistycznych #ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę o instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym i intelektualnym #ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian komunikacyjnych związanych z wybranymi strukturami, instytucjami i więziami społecznymi; ma świadomość ich korelacji z rozwojem technologii i systemów medialnych; zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
#potrafi wyszukiwać w różnych źródłach i selekcjonować potrzebne wiadomości, a następnie je analizować, interpretować, integrować i oceniać oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy #posiada pogłębione umiejętności badawcze w zakresie analizy prac naukowych, syntezy różnych idei i poglądów; potrafi przeprowadzić analizę złożonych problemów, potrafi dobierać metody i stosować odpowiednie narzędzia badawcze, jest w stanie opracować i zaprezentować wyniki badawcze #umie samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu nauki o mediach i komunikacji kulturowej, poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować zadania zmierzające do samorozwoju zawodowego #potrafi integrować wiedzę z zakresu różnych dyscyplin właściwych obszarom: komunikacja medialna, kultury wizualne, estetyka wizualności, publicystyka nowomedialna, widowiska kulturowe, memetyka i wykorzystywać zdobyte umiejętności do badań nad nowymi mediami i komunikacją kulturową #potrafi przeprowadzić pogłębioną analizę i interpretację zjawisk i wytworów z zakresu nowych mediów, komunikacji kulturowej, działań performatywnych, sztuk wizualnych i literatury; w sposób świadomy stosuje metody wypracowane na gruncie nauk humanistycznych, w szczególności odnoszące się do nowych mediów i komunikacji kulturowej, potrafi określić znaczenia zjawisk i wytworów komunikacji kulturowej zapośredniczonej medialnie oraz zrekonstruować i omówić sposoby ich oddziaływania społecznego #umie logicznie, spójnie i merytorycznie argumentować korzystając z poznanych ujęć teoretycznych i metodologicznych oraz formułować wnioski i syntetyczne podsumowania #korzystając ze zdobytej wiedzy naukowej oraz wypracowanych umiejętności obcowania z wytworami kultury zmediatyzowanej, umie formułować krytyczne opinie i prezentować je w różnych formach i za pośrednictwem nowych mediów #potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych z twórcami kultury multimedialnej oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin kulturoznawstwa i pokrewnych dyscyplin naukowych w języku polskim i językach obcych; potrafi popularyzować wiedzę z zakresu mediów i komunikacji kulturowej #opierając się na właściwych ujęciach teoretycznych i wykorzystując materiały pochodzące z różnych źródeł, umie przygotować zaawansowane formy prac pisemnych (szkic problemowy, praca analityczno-interpretacyjna, sprawozdanie z badań, recenzja, rozprawa naukowa etc.), które dotyczą wybranych problemów z zakresu: komunikacja medialna, kultury wizualne, estetyka wizualności, publicystyka nowomedialna, widowiska kulturowe, memetyka #umie przygotować różne formy wystąpień ustnych wymagające wykorzystania specjalistycznej wiedzy naukowej z obszarów: komunikacja medialna, kultury wizualne, estetyka wizualności, publicystyka nowomedialna, widowiska kulturowe, memetyka #potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać występujące w mediach zjawiska komunikacyjnokulturowe oraz relatywizować je do specyfiki medium; potrafi zastosować metody wypracowane na gruncie nauk społecznych i humanistycznych #potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z obszaru komunikacji kulturowej i nowych mediów, w tym komunikacji wizerunkowej, komunikacji wizualnej, z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów <K> #potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z obszaru komunikacji kulturowej i nowych mediów, w tym komunikacji wizerunkowej, komunikacji wizualnej, z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów #rozumie potrzebę pogłębiania swej wiedzy i umiejętności, inspiruje edukacyjne działania innych i animuje życie kulturalne w szczególności z wykorzystaniem nowych mediów #potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, potrafi uczestniczyć w zespołowym opracowaniu problemów i zagadnień badawczych; potrafi wykorzystać nowe media w budowaniu relacji wewnątrz i międzygrupowej #potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania #prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu #aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata #świadomie i systematycznie uczestniczy w różnorodnych formach życia kulturalnego, w szczególności za pośrednictwem mediów, interesuje się nowatorskimi formami wyrazu artystycznego i nowymi zjawiskami w kulturze |