Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultury mediów - niestacjonarne II stopnia

Ten program nie jest już aktywny (nie jest wyświetlany w katalogu i prawdopodobnie nie ma możliwości zapisania się na niego)

Informacje o programie studiów

Kod: 02-N2KM14
Nazwa: Kultury mediów - niestacjonarne II stopnia
Tryb studiów: niestacjonarne
Rodzaj studiów: drugiego stopnia
Czas trwania: 2 lata (4 semestry)
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: kultury mediów
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Filologiczny (od 2014/2015Z) [ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Filologiczny - Katowice (od 2014/2015Z) [ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Humanistyczny (od 2014/2015Z) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Nie zdefiniowano standardowych toków nauczania

Pozostałe toki nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

dyplom ukończenia studiów lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium z kultury mediów
Uprawnienia zawodowe:

Absolwenci otrzymują rzetelne przygotowanie do pracy w instytucjach medialnych, kulturalnych i artystycznych, w przedsiębiorstwach twórczych i usługowych oraz w organizacjach pozarządowych, pracy wymagającej nie tylko wiedzy oraz umiejętności sprawnego i użytecznego wykorzystywania Internetu i innych multimediów, ale również zdolności twórczych i prowadzenia działalności innowacyjnej.

Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie

Treści nauczania:

<1>Efekty kształcenia dla kierunku KULTURY MEDIÓW zatwierdzone uchwałą nr 239 Senatu UŚ z dn. 18.03.2014. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału Filologicznego uchwałą 2/2014 z dn. 14.01.2014. Wydział Filologiczny uzyskał pozytywną ocenę działalności jednostki Polskiej Komisji Akredytacyjnej.

<E>Po ukończeniu studiów drugiego stopnia o profilu kształcenia ogólnoakademickim na kierunku studiów kultury mediów absolwent:

<W>

#ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej zakresu wiedzy o mediach i komunikacji kulturowej, którą jest w stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej

#zna terminologię z zakresu wiedzy o mediach i komunikacji kulturowej na poziomie rozszerzonym

#ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę obejmującą terminologie, teorie i metodologie z zakresu medioznawstwa i wiedzy o komunikacji kulturowej ze szczególnym uwzględnieniem dyscyplin wiedzy z takich obszarów jak: kultura wizualna, medioznawstwo, filmoznawstwo, teatrologia i sztuki performatywne, teoria kultury, teoria komunikacji, historia i teoria sztuki, sztuki plastyczne, antropologia kultury, historia kultury historia literatury, krytyka i interpretacja literacka, teoria i antropologia literatury, teoria języka, metody badań lingwistycznych, potrafi równoważnie pracować w oparciu o wąską i szeroką definicję zarówno kultury, jak i mediów

#ma uporządkowaną i pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji wiedzę szczegółową z takich obszarów jak: kultura medialna i nowomedialna, kultura wizualna, teoria komunikacji, metody badań lingwistycznych, teoria, antropologia i filozofia kultury, antropologia kultury, interpretacja literacka, teoria sztuki, sztuki plastyczne, i sztuki performatywne

#ma pogłębioną wiedzę o multi/trans/interdyscyplinarności medioznawstwa i komunikologii o ich powiązaniach z innymi dyscyplinami humanistycznymi, pozwalającymi na integrowanie różnych pól badawczych

#ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w obszarach takich jak: komunikacja medialna, kultury wizualne, estetyka wizualności, publicystyka nowomedialna, widowiska kulturowe, memetyka

#zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, problematyzowania i wartościowania różnych wytworów komunikacji kulturowej zapośredniczonej medialnie właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie medioznawstwa i komunikologii

#zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz reguły zarządzania zasobami własności intelektualnej

#ma pogłębioną wiedzę o kompleksowej naturze języka oraz o historycznej zmienności jego znaczeń w sensie ogólnym, jak również w odniesieniu do języka mediów, ma także świadomość wielości języków poszczególnych dziedzin kultury i obszarów sztuk, a także różnorodności dyskursów w obszarze nauk humanistycznych

#ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę o instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym i intelektualnym

#ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian komunikacyjnych związanych z wybranymi strukturami, instytucjami i więziami społecznymi; ma świadomość ich korelacji z rozwojem technologii i systemów medialnych; zna rządzące tymi zmianami prawidłowości

#potrafi wyszukiwać w różnych źródłach i selekcjonować potrzebne wiadomości, a następnie je analizować, interpretować, integrować i oceniać oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy

#posiada pogłębione umiejętności badawcze w zakresie analizy prac naukowych, syntezy różnych idei i poglądów; potrafi przeprowadzić analizę złożonych problemów, potrafi dobierać metody i stosować odpowiednie narzędzia badawcze, jest w stanie opracować i zaprezentować wyniki badawcze

#umie samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu nauki o mediach i komunikacji kulturowej, poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować zadania zmierzające do samorozwoju zawodowego

#potrafi integrować wiedzę z zakresu różnych dyscyplin właściwych obszarom: komunikacja medialna, kultury wizualne, estetyka wizualności, publicystyka nowomedialna, widowiska kulturowe, memetyka i wykorzystywać zdobyte umiejętności do badań nad nowymi mediami i komunikacją kulturową

#potrafi przeprowadzić pogłębioną analizę i interpretację zjawisk i wytworów z zakresu nowych mediów, komunikacji kulturowej, działań performatywnych, sztuk wizualnych i literatury; w sposób świadomy stosuje metody wypracowane na gruncie nauk humanistycznych, w szczególności odnoszące się do nowych mediów i komunikacji kulturowej, potrafi określić znaczenia zjawisk i wytworów komunikacji kulturowej zapośredniczonej medialnie oraz zrekonstruować i omówić sposoby ich oddziaływania społecznego

#umie logicznie, spójnie i merytorycznie argumentować korzystając z poznanych ujęć teoretycznych i metodologicznych oraz formułować wnioski i syntetyczne podsumowania

#korzystając ze zdobytej wiedzy naukowej oraz wypracowanych umiejętności obcowania z wytworami kultury zmediatyzowanej, umie formułować krytyczne opinie i prezentować je w różnych formach i za pośrednictwem nowych mediów

#potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych z twórcami kultury multimedialnej oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin kulturoznawstwa i pokrewnych dyscyplin naukowych w języku polskim i językach obcych; potrafi popularyzować wiedzę z zakresu mediów i komunikacji kulturowej

#opierając się na właściwych ujęciach teoretycznych i wykorzystując materiały pochodzące z różnych źródeł, umie przygotować zaawansowane formy prac pisemnych (szkic problemowy, praca analityczno-interpretacyjna, sprawozdanie z badań, recenzja, rozprawa naukowa etc.), które dotyczą wybranych problemów z zakresu: komunikacja medialna, kultury wizualne, estetyka wizualności, publicystyka nowomedialna, widowiska kulturowe, memetyka

#umie przygotować różne formy wystąpień ustnych wymagające wykorzystania specjalistycznej wiedzy naukowej z obszarów: komunikacja medialna, kultury wizualne, estetyka wizualności, publicystyka nowomedialna, widowiska kulturowe, memetyka

#potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać występujące w mediach zjawiska komunikacyjnokulturowe oraz relatywizować je do specyfiki medium; potrafi zastosować metody wypracowane na gruncie nauk społecznych i humanistycznych

#potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z obszaru komunikacji kulturowej i nowych mediów, w tym komunikacji wizerunkowej, komunikacji wizualnej, z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów

<K>

#potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z obszaru komunikacji kulturowej i nowych mediów, w tym komunikacji wizerunkowej, komunikacji wizualnej, z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów

#rozumie potrzebę pogłębiania swej wiedzy i umiejętności, inspiruje edukacyjne działania innych i animuje życie kulturalne w szczególności z wykorzystaniem nowych mediów

#potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, potrafi uczestniczyć w zespołowym opracowaniu problemów i zagadnień badawczych; potrafi wykorzystać nowe media w budowaniu relacji wewnątrz i międzygrupowej

#potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

#prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu

#aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata

#świadomie i systematycznie uczestniczy w różnorodnych formach życia kulturalnego, w szczególności za pośrednictwem mediów, interesuje się nowatorskimi formami wyrazu artystycznego i nowymi zjawiskami w kulturze

kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)