Filologia - język rosyjski w turystyce /stacjonarne I stopnia/
Informacje o programie studiów
Kod: | 02-S1FLJRU17 |
Nazwa: | Filologia - język rosyjski w turystyce /stacjonarne I stopnia/ |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | pierwszego stopnia |
Czas trwania: | 3 lata (6 semestrów) |
|
filologia |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Filologiczny (od 2017/2018Z)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Filologiczny - Sosnowiec (od 2017/2018Z) [ inne programy w tej jednostce ] Wydział Humanistyczny (od 2017/2018Z) [ inne programy w tej jednostce ] |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
świadectwo dojrzałości lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: | (brak danych) |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia i studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
<1> Efekty kształcenia dla kierunku filologia zatwierdzone uchwałą nr 133 (z póżn.zm.) Senatu UŚ z dnia 29 maja 2012r. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału uchwałą UŚ nr 3 z dnia 22 września 2015r. (z póżn.zm.). <E> Po ukończeniu studiów I stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku studiów filologia absolwent:
<W> #ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych w systemie nauk oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej #zna elementarną terminologię z zakresu językoznawstwa i rozumie jej źródła # zna elementarną terminologię używaną w literaturoznawstwie i rozumie jej źródła # ma elementarną wiedzę o powiązaniach filologii z innymi dyscyplinami humanistycznymi #ma świadomość kompleksowej natury języka oraz złożoności i historycznej zmienności znaczeń #rozróżnia poszczególne odmiany i style języka i posiada zasób słownictwa typowego dla każdego z nich #zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie studiowanej dyscypliny humanistycznej #ma podstawową wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury #zna elementarną terminologię dotyczącą zagadnień z cywilizacji danego obszaru językowego #rozpoznaje zjawiska społeczne zachodzące w krajach danego obszaru językowego #zna główne nurty i tendencje literatury danego obszaru językowego #rozróżnia strategie tłumaczeniowe stosowane w tłumaczeniach literackich oraz w tłumaczeniach tekstów użytkowych #zna podstawową terminologię z zakresu ekonomii, prawa i administracji oraz nauk ścisłych w języku prowadzonej specjalności i w języku ojczystym #zna podstawowe pojęcia z zakresu obsługi programów CAT #zna narzędzia do tworzenia multimedialnych pomocy dydaktycznych oraz możliwości pracy na platformie edukacyjnej #zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego #posiada podstawową wiedzę o funkcjonowaniu narządu mowy #posiada podstawową wiedzę w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji #ma podstawową wiedzę o powiązaniach studiowanego języka albo z językiem łacińskim albo z językiem starocerkiewnosłowiańskim
# potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie studiowanej dyscypliny humanistycznej w języku rodzimym i obcym #potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł i sposobów # posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie typowych zadań/ problemów w obrębie studiowanego kierunku studiów #umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze kierując się wskazówkami opiekuna naukowego #samodzielnie opracowuje wybrane zagadnienie z określonego obszaru (kultura, literatura, językoznawstwo, metodyka, przekładoznawstwo) z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu – wg kryteriów obowiązujących dla prac dyplomowych licencjackich # potrafi pracować w zespole wedle celów i wskazówek formułowanych przez kierownika zespołu #umie formułować i wyrażać własne poglądy i idee w ważnych sprawach społecznych i światopoglądowych #posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków #posiada umiejętność tworzenia prac pisemnych oraz przygotowania wystąpień ustnych dotyczących zagadnień w zakresie studiowanej dyscypliny humanistycznej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł #potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów i wytworów kultury materialnej z zakresu filologii oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację # formułuje własne sądy krytyczne dotyczące uznanego kanonu autorów i tekstów literatury danego obszaru językowego # kategoryzuje czynniki wpływające na związki wewnątrz i poza danym obszarem językowym # potrafi interpretować oraz łączyć fakty językowe w perspektywie historycznej i kontrastywnej # potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną w procesie uczenia się języków obcych #potrafi zaplanować i konstruować własne materiały edukacyjne na platformie edukacyjnej #potrafi przełożyć struktury, zdania oraz teksty na inny język stosując najwłaściwsze ich odpowiedniki w języku docelowym # sprawnie obsługuje wybrane programy typu: CAT: WordFast, Trados, MemoQ # przedstawia i interpretuje jej wyniki wykorzystując różne techniki prezentacji danych (np. pomoce wizualne) #ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu C2 i B2 odpowiednio dla języka kierunkowego i drugiego języka obcego według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego # posiada wykształcone prawidłowe nawyki posługiwania się narządem mowy <K> # rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie #prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu #potrafi odpowiednio określić priorytety, służące realizacji określonego zadania przez siebie lub innych #wykazuje aktywność w samodzielnym podejmowaniu działań zawodowych #uczestniczy w życiu kulturalnym korzystając z różnych mediów i różnych jego form #zachowuje otwartość i poszukuje oznak wskazujących na najistotniejsze różnice między własną a obcą społecznością w zakresie obyczajów, tradycji, postaw, przekonań i wartości #zachowuje otwartość na różnorodność sądów, opinii i interpretacji zjawisk społeczno-kulturowych i tekstów literackich je ilustrujących #jest świadomy wpływu literatury obcojęzycznej na literaturę polską i inne literatury europejskie #dąży do poprawnego komunikowania się w języku obcym, a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka obcego #wykazuje zainteresowanie zjawiskami językowymi #jest wrażliwy na błędy wpływające na spójność tekstów, również tłumaczonych #organizuje pracę zespołu poprzez odpowiednią analizę komponentów, kalkulację nakładu pracy i rozdysponowanie materiału #zachowuje otwartość w korzystaniu z nowoczesnych technologii w środowisku zawodowym |