Komunikacja promocyjna i kryzysowa - stacjonarne I stopnia
| |||||
Informacje o programie studiów
Kod: | 02-S1KP12 | |
Nazwa: | Komunikacja promocyjna i kryzysowa - stacjonarne I stopnia | |
Tryb studiów: | stacjonarne | |
Rodzaj studiów: | pierwszego stopnia | |
Czas trwania: | 3 lata (6 semestrów) | |
![]() |
Kierunki: |
komunikacja promocyjna i kryzysowa |
![]() |
Kierunki do wyboru: |
(brak) |
![]() |
Jednostki: |
Wydział Filologiczny (od 2012/2013Z)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Filologiczny - Katowice (od 2012/2013Z) [ inne programy w tej jednostce ] Wydział Humanistyczny (od 2012/2013Z) [ inne programy w tej jednostce ] |
| |||||
Główny tok nauczania
| |||||
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
świadectwo dojrzałości lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego |
|
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
Licencjat z komunikacji promocyjnej i kryzysowej |
|
Uprawnienia zawodowe: | (brak danych) | |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia i studia podyplomowe |
|
Treści nauczania: |
<1> Efekty kształcenia dla kierunku Komunikacja promocyjna i kryzysowa zatwierdzone uchwałą nr 140 Senatu UŚ z dnia 29 maja 2012. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału uchwałą UŚ z dnia 22 maja 2012. <E> Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia o profilu praktycznym na kierunku studiów komunikacja promocyjna i kryzysowa absolwent: <W> #efekt kształcenia 1: posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie nauk humanistycznych i społecznych w zakresie takich dziedzin jak językoznawstwo, wiedza o literaturze, wiedza o mediach, wiedza o sztuce, wiedza o bezpieczeństwie, socjologia, filozofia, etyka i psychologia #efekt kształcenia 2: posiada uporządkowaną wiedzę co do praktycznego zastosowania języka i wiedzy o literaturze w działalności kulturalnej i nastawionej na promocję kultury i komunikację społeczną #efekt kształcenia 3: posiada uporządkowaną wiedzę zorientowaną na wykorzystanie nabytej wiedzy o języku i literaturze w działaniach promocyjno-reklamowych oraz do promocji treści w mediach #efekt kształcenia 4: zna podstawową terminologię w zakresie humanistyki i nauk społecznych związaną z wybranymi sferami działalności medialnej, kulturalnej i promocyjno-reklamowej i rozumie miejsce nauk humanistycznych i społecznych w relacji do innych nauk #efekt kształcenia 5: zna podstawowe zasady funkcjonowania systemu medialnego w Polsce i świecie #efekt kształcenia 6: ma podstawową wiedzę na temat struktury agencji promocyjnej, struktury redakcji gazet, rozgłośni radiowych i TV oraz zasad, jakimi się kierują i celów, które chcą osiągnąć #efekt kształcenia 7: ma podstawową wiedzą na temat prawnych uwarunkowań funkcjonowania redakcji, agencji promocyjnych i jednostek upowszechniania kultury, w tym dotyczących przede wszystkim prawa autorskiego #efekt kształcenia 8: ma podstawową wiedzę na temat ekonomicznych w tym marketingowych, uwarunkowań działalności redakcji, agencji promocyjnych i jednostek upowszechniania kultury #efekt kształcenia 9: ma podstawową wiedzę na temat metod i procedur wykorzystywanych w działalności instytucji promocyjnych, medialnych i związanych z upowszechnianiem kultury #efekt kształcenia 10: posiada podstawową wiedzę na temat metod i procedur ochrony bezpieczeństwa i dóbr oraz własności społecznej #efekt kształcenia 11: ma podstawową wiedzą na temat odbiorców kultury i ich więzi społecznych #efekt kształcenia 12: ma podstawową wiedzą na temat odbiorców reklamy i mediów, sposobów ich określania, językowej identyfikacji oraz diagnozowania ich potrzeb #efekt kształcenia 13: posiada podstawową wiedzą na temat ewaluacji efektów działań promocyjnych w zakresie odbiorców reklamy i mediów oraz oceny skuteczności rozpoznania ich potrzeb #efekt kształcenia 14: zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prywatnej #efekt kształcenia 15: ma wiedzę o metodach i technikach pozyskiwania danych w działalności promocyjnej oraz ochrony dóbr #efekt kształcenia 16: ma podstawową wiedzę w zakresie retoryki i umiejętności perswadowania #efekt kształcenia 17: ma wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych i zasadach funkcjonowania w społeczeństwie
#efekt kształcenia 1: potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać selekcjonować informacje czerpane z różnych źródeł, dotyczące działań promocyjnych w mediach oraz potrafi wykorzystać te informacje do konstruowania kampanii promocyjnych i działań kulturalnych #efekt kształcenia 2: potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać selekcjonować informacje dotyczące działań ochrony zdrowia i mienia oraz wykorzystać je do konstruowania strategii działań komunikacyjnych w sytuacji bezpośredniej rozmowy i przy pomocy mediów #efekt kształcenia 3: umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie marketingu, promocji, komunikacji językowej w sytuacjach bezpośredniej rozmowy oraz za pośrednictwem mediów #efekt kształcenia 4: samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty reklamowo-promocyjne; potrafi zaplanować i realizować komunikację z klientem za pośrednictwem mediów #efekt kształcenia 5: samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty komunikacyjne związane z ochroną zdrowia i mienia; potrafi zaplanować i realizować komunikację w sytuacji zagrożenia zdrowia #efekt kształcenia 6: potrafi zaplanować i realizować komunikację bezpośrednią i poprzez media w sytuacjach kryzysowych #efekt kształcenia 7: posiada podstawowe umiejętności organizacyjne pozwalające na kierowanie, planowanie i realizację zadań związanych z komunikacją w celu ochrony zdrowia i mienia #efekt kształcenia 8: posiada podstawowe umiejętności organizacyjne pozwalające na kierowanie, planowanie i realizację zadań związanych z komunikacją w sytuacjach kryzysowych przy wykorzystaniu mediów i w komunikowaniu bezpośrednim #efekt kształcenia 9: posiada podstawowe umiejętności rozumienia procesów społecznych i prowadzenia badań społecznych pozwalających na właściwą ocenę potrzeb odbiorców komunikatów promocyjnych #efekt kształcenia 10: posiada podstawowe umiejętności w zakresie przeprowadzenia badań pozwalających na właściwą ocenę potrzeb odbiorców komunikatów bezpośrednich i za pośrednictwem mediów w sytuacji kryzysowej #efekt kształcenia 11: posiada umiejętności w zakresie ewaluacji działań promocyjno-reklamowych oraz komunikacyjnych #efekt kształcenia 12: potrafi w podstawowym zakresie stosować przepisy prawa, także prawa autorskiego, w odniesieniu do instytucji kulturalnych, agencji promocyjnych i marketingowych oraz redakcji mediów #efekt kształcenia 13: potrafi sporządzić wniosek o przyznanie środków (europejskich) na realizację projektu związanego z działalnością medialną i promocyjno-reklamową i kulturalną #efekt kształcenia 14: potrafi ocenić przydatność metod jakościowych i ilościowych do oceny skuteczności działań komunikacyjnych i perswazyjno-promocyjnych w ramach kampanii reklamowej #efekt kształcenia 15: potrafi ocenić i wybrać właściwe procedury doboru mediów i narzędzi promocyjno-marketingowych do konstruowania kampanii promocyjno-reklamowej #efekt kształcenia 16: posiada umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego i zaprezentowania wyników pracy przy użyciu właściwych argumentów merytorycznych i technik emocjonalnych; potrafi wyciągać właściwe wnioski #efekt kształcenia 17: potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie marketingu, promocji, komunikacji społecznej z wykorzystaniem kanałów medialnych i przy użyciu nowych mediów w języku polskim i przynajmniej jednym obcym #efekt kształcenia 18: posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i przynajmniej jednym obcym dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych w zakresie teorii komunikacji i promocji; potrafi wykorzystać tu takie źródła informacji jak Internet, prasa fachowa, właściwa literatura fachowa #efekt kształcenia 19: posiada umiejętność skonstruowania właściwego tekstu promocyjnego i dziennikarskiego, zarówno ustnego jak i pisemnego #efekt kształcenia 20: ma umiejętności językowe w zakresie marketingu, komunikacji, promocji, językoznawstwa i literatury właściwych dla kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 ESOKJ <K> #efekt kształcenia 1: rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie #efekt kształcenia 2: potrafi współdziałać w grupie przejmując w niej zarówno funkcje kierownicze jak i podrzędno-wykonawcze #efekt kształcenia 3: potrafi wybrać i ocenić zadania priorytetowe, które najlepiej posłużą do realizacji zamierzonych celów #efekt kształcenia 4: ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy #efekt kształcenia 5: uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z wybranych mediów i różnych form uczestnictwa |