Biofizyka - stacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | 03-S2BF13 |
Nazwa: | Biofizyka - stacjonarne II stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2 lata (4 semestry) |
|
biofizyka |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii (od 2013/2014Z)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (od 2013/2014Z) [ inne programy w tej jednostce ] |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pozostałe toki nauczania
1 semestr biofizyki /stacj. II stopnia/ |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom ukończenia studiów lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: | (brak danych) |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie |
Treści nauczania: |
<AKR> Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii uzyskał pozytywną ocenę działalności jednostki Polskiej Komisji Akredytacyjnej. <1> Efekty kształcenia dla kierunku Biofizyka zatwierdzone uchwałą nr 60 Senatu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 22 stycznia 2013r. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii uchwałą nr 2 z dnia 22 maja 2012r. <E> Po ukończeniu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku studiów Biofizyka absolwent: <W> #rozumie złożone zjawiska i procesy fizyczne i przyrodnicze. Umie powiązać i wyjaśniać te zjawiska #ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauk ścisłych takich jak biomatematyka, biofizyka, biochemia, bioinformatyka #potrafi stosować metody modelowania do zagadnień dotyczących biofizyki i biochemii #biegle potrafi posługiwać się aparaturą naukową do badania zjawisk fizycznych i biologicznych. Rozumie teoretyczne podstawy funkcjonowania aparatury badawczej #posiada wiedzę z zakresu nanobiotechnologii, otrzymywania i zastosowania nanonośników, biosensorów, nanocząsteczek w medycynie i ochronie zdrowia #posiada wiedzę z zakresu optyki i okulistyki, poznał budowę aparatury fizycznej i jej zastosowanie do diagnostyki i terapii w okulistyce #zna i rozumie podstawowe zjawiska fizyczne występujące na poziomie molekularnym, metody ich opisu i wykorzystanie badań fizycznych do ich wyjaśnienia #zna podstawowe oprogramowanie stosowane w modelowaniu molekularnym #zna podstawy działania leków, ich powinowactwo chemiczne, umie projektować ich własności chemicznych #ma podstawową wiedzę w zakresie metod eksperymentalnych stosowanych w biofizyce molekularnej #zna podstawy bezpieczeństwa i higieny pracy na poziomie pozwalającym na samodzielną pracę w laboratorium
#potrafi w sposób zrozumiały w mowie i na piśmie przedstawić poprawne rozumowania z zakresu biofizyki, gromadzić i uogólniać fakty #umie zastosować aparat matematyczny do rozwiązania złożonych problemów z fizyki i biofizyki #umie wyjaśnić na gruncie praw fizyki i chemii procesy zachodzące w materii ożywionej #potrafi przeprowadzić różnego typu pomiary i eksperymenty fizyczne odnoszące się do zjawisk występujących w przyrodzie #umie dokonać analizy statystycznej i interpretacji wyników pomiarów #potrafi korzystać z wybranych pakietów oprogramowania do analizy struktury molekularnej, białek, leków itp. #potrafi wybrać i zastosować odpowiednią aparaturę naukową oraz przeprowadzić serię pomiarów właściwości układów biologicznych #na gruncie zdobytej wiedzy umie opisać podstawowe mikro- i makroskopowe właściwości materii ożywionej #potrafi przygotować opracowanie zawierające opis, analizę, dyskusję błędów i wnioski dotyczące otrzymanych wyników eksperymentalnych #potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania #potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować pozyskane informacje i dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie #posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym (poziom B2+) do czytania ze zrozumieniem literatury fachowej, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych #potrafi w zrozumiały sposób przedstawić problem/punkt widzenia zarówno specjaliście jak i laikowi #potrafi przygotować typową pracę pisemną dotyczącą zagadnień szczegółowych z biofizyki, z wykorzystaniem zaawansowanych modeli teoretycznych #posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji ustnej w języku ojczystym i angielskim, stosując nowoczesne techniki multimedialne #posiada umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych <K> #zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia #potrafi precyzyjnie formułować pytania służące pogłębianiu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania #umie pracować w grupie przyjmując w niej różne role; rozumie podział zadań i konieczność wywiązania się jednostki z powierzonego zadania #rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych #rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie #rozumie społeczne aspekty stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność #potrafi wysłuchać innego zdania i podjąć merytoryczną dyskusję nad danym zagadnieniem #potrafi myśleć i działać w kategoriach przedsiębiorczości (koszty, efekty ekonomiczne, rachunek zysków i strat, opłacalność) #potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |