Fizyka medyczna - stacjonarne II stopnia (studia trzysemestralne)
Informacje o programie studiów
Kod: | 03-S2FM12 |
Nazwa: | Fizyka medyczna - stacjonarne II stopnia (studia trzysemestralne) |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 1,5 roku (3 semestry) |
|
fizyka medyczna |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii (od 2012/2013L)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (od 2012/2013L) [ inne programy w tej jednostce ] |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom ukończenia studiów lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: | (brak danych) |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie |
Treści nauczania: |
<AKR> Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii uzyskał pozytywną ocenę działalności jednostki Polskiej Komisji Akredytacyjnej. <1> Efekty kształcenia dla kierunku Fizyka Medyczna zatwierdzone uchwałą nr 133 Senatu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 29 maja 2012r. załącznik 31. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii uchwałą nr 1 z dnia 27 marca 2012r. <E> Po ukończeniu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku studiów Fizyka Medyczna absolwent: <W> #dobrze rozumie cywilizacyjne znaczenie fizyki i jej zastosowań a także jej historyczny rozwój i rolę w postępie nauk ścisłych #ma pogłębioną wiedzę z wybranych działów fizyki teoretycznej i doświadczalnej #posiada poszerzoną wiedzę na temat bioelektryczności i biomagnetyzmu #zna podstawy radiobiologii #posiada gruntowną wiedzę dotyczącą wykorzystania i rozwijania metod współczesnej fizyki do badań biomolekularnych i biomedycznych #zna i rozumie opis zjawisk fizycznych w ramach wybranych modeli teoretycznych #ma poszerzoną wiedzę w zakresie statystyki i informatyki na poziomie pozwalającym na opisywanie i interpretowanie wyników badań zjawisk fizycznych, przyrodniczych oraz eksperymentów medycznych #zna budowę i teoretyczne podstawy funkcjonowania aparatury naukowej i medycznej #ma ogólną wiedzę o aktualnych kierunkach rozwoju i najnowszych odkryciach w zakresie fizyki medycznej #zaznajomiony jest z systemami zarządzania jakością w pracowniach medycznych QA #zależnie od specjalności zna zaawansowane techniki jądrowe w medycynie lub zaawansowane techniki z zakresu światła widzialnego i podczerwieni oraz rezonansu magnetycznego #zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy stopniu pozwalającym na samodzielną pracę na stanowisku badawczym lub pomiarowym oraz w zawodzie fizyka medycznego #zna aktualne podstawy prawne zastosowań badawczych i medycznych promieniowania jonizującego i niejonizującego
#potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i piśmie, przedstawić wyniki odkryć i teorii naukowych z dziedziny fizyki #na gruncie poznanej wiedzy umie wyjaśnić procesy fizyczne zachodzące w otaczającym go świecie #na gruncie zdobytej wiedzy umie wyjaśnić działanie aparatury badawczej oraz stosowanej w medycynie #potrafi planować i przeprowadzić różnego typu pomiary i eksperymenty fizyczne oraz biomedyczne #potrafi wybrać właściwą metodę pomiarową dla konkretnego problemu i oczekiwanego efektu #potrafi w sposób krytyczny dokonać analizy i interpretacji wyników pomiarów i obserwacji #potrafi przedyskutować błędy pomiarowe, ustalić ich źródła i ocenić konsekwencje #potrafi wykorzystać metody współczesnej fizyki do badań biomolekularnych i biomedycznych #na gruncie zdobytej wiedzy i przeprowadzonych badań potrafi opisać mikro i makroskopowe właściwości materii #potrafi samodzielnie przygotować opracowanie wyników badań zawierające: uzasadnienie celu pracy, przyjętą metodologię, opis, analizę i dyskusję otrzymanych wyników oraz i ich znaczenie na tle podobnych badań #potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; zna podstawowe czasopisma naukowe z fizyki; potrafi integrować pozyskane informacje i dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie #posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym (poziom B2+ ESOKJ) do korzystania z literatury fachowej oraz przedstawienia wyników badań #potrafi zastosować zdobytą wiedzę z fizyki do dyskusji problemów fizyki medycznej oraz pokrewnych dziedzin i dyscyplin naukowych #posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych, w języku polskim i angielskim, dotyczących zagadnień szczegółowych z fizyki lub zagadnień leżących na pograniczu różnych dyscyplin nauki #posiada pogłębioną umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji ustnej z dziedziny fizyki lub zagadnień interdyscyplinarnych, w języku polskim i angielskim, stosując nowoczesne techniki multimedialne #potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych #potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych <K> #rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób #potrafi precyzyjnie formułować pytania służące pogłębianiu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania #umie pracować w grupie przyjmując w niej różne role; potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania #rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy z fizyki medycznej #rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie #ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane inicjatywy badań; rozumie społeczne aspekty stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność #potrafi wysłuchać innego zdania i podjąć merytoryczną dyskusję nad danym zagadnieniem #potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy #działa inspirująco na zespół medyczny, z którym współpracuje, zwracając uwagę na nowe możliwości w procesie diagnozowania i leczenia #rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć fizyki medycznej #potrafi dbać o bezpieczeństwo własne, otoczenia i współpracowników |