Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fizyka medyczna - stacjonarne II stopnia (studia trzysemestralne)

Ten program nie jest już aktywny (nie jest wyświetlany w katalogu i prawdopodobnie nie ma możliwości zapisania się na niego)

Informacje o programie studiów

Kod: 03-S2FM12
Nazwa: Fizyka medyczna - stacjonarne II stopnia (studia trzysemestralne)
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: drugiego stopnia
Czas trwania: 1,5 roku (3 semestry)
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: fizyka medyczna
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii (od 2012/2013L) [ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (od 2012/2013L) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Nie zdefiniowano standardowych toków nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

dyplom ukończenia studiów lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium z fizyki medycznej
Uprawnienia zawodowe: (brak danych)
Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie

Treści nauczania:

<AKR>

Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii uzyskał pozytywną ocenę działalności jednostki Polskiej Komisji Akredytacyjnej.

<1>

Efekty kształcenia dla kierunku Fizyka Medyczna zatwierdzone uchwałą nr 133 Senatu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 29 maja 2012r. załącznik 31.

Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii uchwałą nr 1 z dnia 27 marca 2012r.

<E>

Po ukończeniu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku studiów Fizyka Medyczna absolwent:

<W>

#dobrze rozumie cywilizacyjne znaczenie fizyki i jej zastosowań a także jej historyczny rozwój i rolę w postępie nauk ścisłych

#ma pogłębioną wiedzę z wybranych działów fizyki teoretycznej i doświadczalnej

#posiada poszerzoną wiedzę na temat bioelektryczności i biomagnetyzmu

#zna podstawy radiobiologii

#posiada gruntowną wiedzę dotyczącą wykorzystania i rozwijania metod współczesnej fizyki do badań biomolekularnych i biomedycznych

#zna i rozumie opis zjawisk fizycznych w ramach wybranych modeli teoretycznych

#ma poszerzoną wiedzę w zakresie statystyki i informatyki na poziomie pozwalającym na opisywanie i interpretowanie wyników badań zjawisk fizycznych, przyrodniczych oraz eksperymentów medycznych

#zna budowę i teoretyczne podstawy funkcjonowania aparatury naukowej i medycznej

#ma ogólną wiedzę o aktualnych kierunkach rozwoju i najnowszych odkryciach w zakresie fizyki medycznej

#zaznajomiony jest z systemami zarządzania jakością w pracowniach medycznych QA

#zależnie od specjalności zna zaawansowane techniki jądrowe w medycynie lub zaawansowane techniki z zakresu światła widzialnego i podczerwieni oraz rezonansu magnetycznego

#zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy stopniu pozwalającym na samodzielną pracę na stanowisku badawczym lub pomiarowym oraz w zawodzie fizyka medycznego

#zna aktualne podstawy prawne zastosowań badawczych i medycznych promieniowania jonizującego i niejonizującego

#potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i piśmie, przedstawić wyniki odkryć i teorii naukowych z dziedziny fizyki

#na gruncie poznanej wiedzy umie wyjaśnić procesy fizyczne zachodzące w otaczającym go świecie

#na gruncie zdobytej wiedzy umie wyjaśnić działanie aparatury badawczej oraz stosowanej w medycynie

#potrafi planować i przeprowadzić różnego typu pomiary i eksperymenty fizyczne oraz biomedyczne

#potrafi wybrać właściwą metodę pomiarową dla konkretnego problemu i oczekiwanego efektu

#potrafi w sposób krytyczny dokonać analizy i interpretacji wyników pomiarów i obserwacji

#potrafi przedyskutować błędy pomiarowe, ustalić ich źródła i ocenić konsekwencje

#potrafi wykorzystać metody współczesnej fizyki do badań biomolekularnych i biomedycznych

#na gruncie zdobytej wiedzy i przeprowadzonych badań potrafi opisać mikro i makroskopowe właściwości materii

#potrafi samodzielnie przygotować opracowanie wyników badań zawierające: uzasadnienie celu pracy, przyjętą metodologię, opis, analizę i dyskusję otrzymanych wyników oraz i ich znaczenie na tle podobnych badań

#potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; zna podstawowe czasopisma naukowe z fizyki; potrafi integrować pozyskane informacje i dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie

#posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym (poziom B2+ ESOKJ) do korzystania z literatury fachowej oraz przedstawienia wyników badań

#potrafi zastosować zdobytą wiedzę z fizyki do dyskusji problemów fizyki medycznej oraz pokrewnych dziedzin i dyscyplin naukowych

#posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych, w języku polskim i angielskim, dotyczących zagadnień szczegółowych z fizyki lub zagadnień leżących na pograniczu różnych dyscyplin nauki

#posiada pogłębioną umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji ustnej z dziedziny fizyki lub zagadnień interdyscyplinarnych, w języku polskim i angielskim, stosując nowoczesne techniki multimedialne

#potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych

#potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych

<K>

#rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób

#potrafi precyzyjnie formułować pytania służące pogłębianiu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania

#umie pracować w grupie przyjmując w niej różne role; potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

#rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy z fizyki medycznej

#rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie

#ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane inicjatywy badań; rozumie społeczne aspekty stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność

#potrafi wysłuchać innego zdania i podjąć merytoryczną dyskusję nad danym zagadnieniem

#potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy

#działa inspirująco na zespół medyczny, z którym współpracuje, zwracając uwagę na nowe możliwości w procesie diagnozowania i leczenia

#rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć fizyki medycznej

#potrafi dbać o bezpieczeństwo własne, otoczenia i współpracowników

kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)