Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Doradztwo filozoficzne i coaching - stacjonarne I stopnia

Ten program nie jest już aktywny (nie jest wyświetlany w katalogu i prawdopodobnie nie ma możliwości zapisania się na niego)

Informacje o programie studiów

Kod: 05-S1DF12
Nazwa: Doradztwo filozoficzne i coaching - stacjonarne I stopnia
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: pierwszego stopnia
Czas trwania: 3 lata (6 semestrów)
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: doradztwo filozoficzne i coaching
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Nauk Społecznych (od 2012/2013Z) [ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Humanistyczny (od 2012/2013Z) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Nie zdefiniowano standardowych toków nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

świadectwo dojrzałości lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Licencjat z doradztwa filozoficznego i coachingu
Uprawnienia zawodowe: (brak danych)
Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia i studia podyplomowe

Treści nauczania:

<1>

Efekty kształacenia dla kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching zatwierdzone uchwałą nr 135 Senatu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie utworzenia kierunku studiów doradztwo filozoficzne i coaching. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału uchwałą UŚ nr 2 z dnia 27.03.2012.

<E>

Po ukończeniu studiów I stopnia na kierunku studiów Doradztwo filozoficzne i coaching absolwent:

<W>

# zna i rozumie na poziomie podstawowym rolę refleksji filozoficznej

w kształtowaniu kultury

#ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu filozofii w relacji do nauk

oraz o specyfice przedmiotowej i metodologicznej filozofii oraz głównych dyscyplin społecznych

#zna podstawową terminologię filozoficzną oraz z dziedziny nauk społecznych w języku polskim

#ma wiedzę o normach konstytuujących i regulujących struktury i instytucje

społeczne oraz o źródłach tych norm, ich naturze, zmianach i drogach

wpływania na ludzkie zachowania

#zna podstawową terminologię filozoficzną oraz z dyscyplin społecznych w wybranym języku obcym

#zna zależności między głównymi subdyscyplinami filozoficznymi, a także ma elementarną wiedzę o miejscu filozofii w systemie nauk oraz o jej

przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami

naukowymi

#zna idee i argumenty wybranych klasycznych autorów filozoficznych na

podstawie samodzielnej lektury ich pism

#zna ogólne zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych

a zmianami w kulturze i w społeczeństwie

#ma elementarną wiedzę o relacjach zachodzących między strukturami

i instytucjami społecznymi oraz między ich elementami

#ma elementarną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o prawidłowościach,

którym podlegają

#ma elementarną wiedzę o poglądach na struktury i instytucje społeczne

oraz o rodzajach więzi społecznych

#ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych,

społeczno-kulturowych, historycznych i psychologicznych podstaw

#zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne

stanowiące teoretyczne podstawy działalności w zakresie doradztwa i coachingu

#ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, w aspekcie psychologicznym oraz społecznym

#ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego

i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń

#zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania,

rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów

#ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań społecznych,

a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach

i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne

badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody

#ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm moralnych

#zna metody interpretacji tekstu filozoficznego

#zna zasady publikacji tekstu filozoficznego i ma podstawowe informacje

o odbiorcach literatury filozoficznej

#potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje

ich powiązania z różnymi obszarami działalności doradczej i coachingu

#potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu

analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania

i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych

w odniesieniu do różnych kontekstów działalności doradczej i coachingu

#ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi

używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny

i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych

ze specjalistami z dyscyplin nauki będących podstawą dla doradztwa filozoficznego i coachingu, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów

#posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości

i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw

teoretycznych, poglądów różnych autorów

#potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk

do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności doradczo-coachingowej

#potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów doradczych i coachingowych

#analizuje argumenty podawane w dyskusji, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia

#potrafi zastosować w praktyce poznane podstawowe zasady logiki oraz typowe strategie argumentacyjne

#rekonstruuje i konstruuje różnego rodzaju argumentacje, odwołując się

do podstawowych przesłanek normatywnych danego stanowiska lub do

założeń światopoglądowych bądź wyobrażeń kulturowych

#wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze

źródeł pisanych i elektronicznych

#samodzielnie zdobywa wiedzę

#pisze proste rozprawki z samodzielnym doborem literatury

#samodzielnie tłumaczy z wybranego języka obcego na język polski średnio

trudny tekst filozoficzny lub psychologiczny

#prowadzi na poziomie podstawowym pracę badawczą pod kierunkiem

opiekuna naukowego lub kierownika zespołu badawczego

<K>

#ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę

ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje

samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza

kierunki własnego rozwoju i kształcenia

#ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej

#dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki

#odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje

działania w zakresie doradztwa filozoficznego i coachingu

#jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych

danych i argumentów

#na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów samodzielnie

formułuje propozycje ich rozwiązania

#samodzielnie podejmuje i inicjuje proste działania badawcze

#ma świadomość znaczenia refleksji humanistycznej dla kształtowania się

więzi społecznych

#rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za trafność

przekazywanej wiedzy, z uczciwością naukową oraz rzetelnością

i uczciwością w sytuacji prowadzenia działalności doradczej i sesji coachingowych

#efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania

kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)