Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Doradztwo filozoficzne i coaching - stacjonarne II stopnia

Ten program nie jest już aktywny (nie jest wyświetlany w katalogu i prawdopodobnie nie ma możliwości zapisania się na niego)

Informacje o programie studiów

Kod: 05-S2DF15
Nazwa: Doradztwo filozoficzne i coaching - stacjonarne II stopnia
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: drugiego stopnia
Czas trwania: 2 lata (4 semestry)
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: doradztwo filozoficzne i coaching
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Nauk Społecznych (od 2015/2016Z) [ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Humanistyczny (od 2015/2016Z) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Nie zdefiniowano standardowych toków nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

dyplom ukończenia studiów lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium z doradztwa filozoficznego i coachingu
Uprawnienia zawodowe: (brak danych)
Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie

Treści nauczania:

<1> Efekty kształcenia dla kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching zatwierdzone uchwałą nr 423/2015 Senatu UŚ z dnia 24.03.2015. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału uchwałą UŚ z dnia 20.01.2015.

<E> Po ukończeniu studiów drugiego stopnia o profilu praktycznym na kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching absolwent:

<W>

# Zna na poziomie rozszerzonym terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla doradztwa filozoficznego i coachingu.

# Ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu filozofii, psychologii oraz teorii coachingu zorientowaną na zastosowania praktyczne w doradztwie filozoficznym i coachingu.

# Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka, w tym zwłaszcza aktywności związanej z samorozwojem indywidualnym lub instytucjonalnym, znajomością kultury organizacyjnej i potrzeb rozwojowych współczesnych organizacji.

# Ma pogłębioną wiedzę o metodyce pracy doradcy filozoficznego i coacha (wzorowaną na standardach International Coach Fedaration), o normach, procedurach i dobrych praktykach, zorientowaną na innowacyjne rozwiązywanie złożonych problemów w nietypowych sytuacjach profesjonalnych.

# Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej.

# Ma pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach rozwojowych adekwatnych z uwagi na potrzeby klientów indywidualnych lub instytucjonalnych oraz wiedzę o potrzebie i sposobach ewaluacji własnych usług.

# Ma wiedzę o konieczności poddawania własnej działalności coachingowej superwizji i zasadach zapewniających higienę wykonywania zawodu doradcy filozoficznego i coacha.

# Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, twórczo wykorzystuje wiedzę z zakresu dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku w zakresie projektowanie własnej ścieżki kariery zawodowej jako doradcy filozoficznego i coacha.

# Ma pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych i rządzących nimi prawidłowości pod kątem zastosowań w doradztwie filozoficznym i coachingu.

# Ma pogłębioną wiedzę o wybranych systemach norm i reguł organizujących struktury i instytucje społeczne oraz prawidłowościach rządzących procesami zmian.

# Posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod naukowych oraz zna zagadnienia charakterystyczne dla dyscypliny nauki niezwiązanej z kierunkiem studiów.

# Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności profesjonalne oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową.

# Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin stanowiących podstawy teoretyczne dla doradztwa filozoficznego i coachingu, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

# Potrafi w sposób zaawansowany przygotowywać wystąpienia ustne w języku polskim i obcym w zakresie tematyki związanej z doradztwem filozoficznym i coachingiem w oparciu o wiedzę interdyscyplinarną.

# Posiada pogłębioną umiejętność pisania popularyzatorskich w języku polskim i obcym na tematy związane z doradztwem filozoficznym i coachingiem w oparciu o wiedzę interdyscyplinarną.

# Posiada umiejętność samodzielnego rozumienia i analizowania relacji międzyludzkich, strategii życiowych lub sposobu funkcjonowania systemów organizacyjnych w aspekcie tworzonej przez nie kultury i oddziaływań społecznych, proponowania rozwiązań.

# Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w dziedzinie coachingu lub doradztwa filozoficznego.

# Umiejętnie dokonuje ewaluacji własnej działalności i uczestniczy w procesach superwizyjnych coachingu.

# Wykorzystuje w sposób krytyczny i twórczy wiedzę teoretyczną z zakresu filozofii, psychologii, zarządzania, teoretycznych podstaw coachingu lub mentoringu oraz umiejętności nabytych na zajęciach warsztatowych i podczas praktyk zawodowych.

# Posiada zaawansowaną umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w obszarach aktywności związanej z działalnością doradcy filozoficznego i coacha.

# Ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz jej praktycznych zastosowaniach, a także rządzących tymi zmianami prawidłowościach istotnych z punktu widzenia działalności doradcy filozoficznego i coacha.

# Potrafi modelować proces coachingowy oraz doradczy z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi opartych na teoriach filozoficznych i psychologicznych. W szczególności potrafi właściwie przeprowadzić proces doradczy, proces life coachingu lub business coachingu, warsztaty rozwojowe, projektować i wykorzystywać ukierunkowane narzędzia do autorefleksji, diagnozowania i zmiany przekonań, określania celów, budowania planów działania, holistycznego ujmowania sytuacji indywidualnej lub instytucjonalnej, identyfikowania postaw etycznych i odniesień aksjologicznych, myślenia strategicznego.

# Posiada pogłębioną umiejętność posługiwania się w praktycznych zastosowaniach systemami normatywnymi oraz normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) lub potrafi w sposób pogłębiony posługiwać się normami i regułami w celu rozwiązywania wybranych problemów instytucjonalnych.

# Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować

informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy. # Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy oraz o umiejętności nabyte podczas praktyki zawodowej.

# Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych o charakterze naukowym w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych.

# Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów badaczy, praktyków w danej dziedzinie oraz własnych, samodzielnego formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań.

# Posiada pogłębioną umiejętność stawiania i analizowania problemów na podstawie pozyskanych treści z zakresu dyscypliny nauki niezwiązanej z kierunkiem studiów.

<K>

# Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.

# Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny. Systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, nowatorskimi metodami kształcenia, aktualnymi badaniami w zakresie filozofii, psychologii, zarządzania kapitałem ludzkim, coachingu.

# Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.

# Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.

# Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu doradcy filozoficznego i coacha.

# Potrafi odpowiednio określać priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.

# Aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania europejskiego dziedzictwa kulturowego poprzez promowanie lub praktyczne wykorzystanie dorobku filozoficznego w pracy doradcy filozoficznego i coacha.

# Uczestniczy w przygotowaniu projektów rozwojowych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.

# Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy.

kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)