Doradztwo filozoficzne i coaching - stacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | 05-S2DF15 |
Nazwa: | Doradztwo filozoficzne i coaching - stacjonarne II stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2 lata (4 semestry) |
|
doradztwo filozoficzne i coaching |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Nauk Społecznych (od 2015/2016Z)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Humanistyczny (od 2015/2016Z) [ inne programy w tej jednostce ] |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom ukończenia studiów lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: | (brak danych) |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie |
Treści nauczania: |
<1> Efekty kształcenia dla kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching zatwierdzone uchwałą nr 423/2015 Senatu UŚ z dnia 24.03.2015. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału uchwałą UŚ z dnia 20.01.2015. <E> Po ukończeniu studiów drugiego stopnia o profilu praktycznym na kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching absolwent: <W> # Zna na poziomie rozszerzonym terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla doradztwa filozoficznego i coachingu. # Ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu filozofii, psychologii oraz teorii coachingu zorientowaną na zastosowania praktyczne w doradztwie filozoficznym i coachingu. # Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka, w tym zwłaszcza aktywności związanej z samorozwojem indywidualnym lub instytucjonalnym, znajomością kultury organizacyjnej i potrzeb rozwojowych współczesnych organizacji. # Ma pogłębioną wiedzę o metodyce pracy doradcy filozoficznego i coacha (wzorowaną na standardach International Coach Fedaration), o normach, procedurach i dobrych praktykach, zorientowaną na innowacyjne rozwiązywanie złożonych problemów w nietypowych sytuacjach profesjonalnych. # Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej. # Ma pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach rozwojowych adekwatnych z uwagi na potrzeby klientów indywidualnych lub instytucjonalnych oraz wiedzę o potrzebie i sposobach ewaluacji własnych usług. # Ma wiedzę o konieczności poddawania własnej działalności coachingowej superwizji i zasadach zapewniających higienę wykonywania zawodu doradcy filozoficznego i coacha. # Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, twórczo wykorzystuje wiedzę z zakresu dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku w zakresie projektowanie własnej ścieżki kariery zawodowej jako doradcy filozoficznego i coacha. # Ma pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych i rządzących nimi prawidłowości pod kątem zastosowań w doradztwie filozoficznym i coachingu. # Ma pogłębioną wiedzę o wybranych systemach norm i reguł organizujących struktury i instytucje społeczne oraz prawidłowościach rządzących procesami zmian. # Posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod naukowych oraz zna zagadnienia charakterystyczne dla dyscypliny nauki niezwiązanej z kierunkiem studiów.
# Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności profesjonalne oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową. # Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin stanowiących podstawy teoretyczne dla doradztwa filozoficznego i coachingu, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. # Potrafi w sposób zaawansowany przygotowywać wystąpienia ustne w języku polskim i obcym w zakresie tematyki związanej z doradztwem filozoficznym i coachingiem w oparciu o wiedzę interdyscyplinarną. # Posiada pogłębioną umiejętność pisania popularyzatorskich w języku polskim i obcym na tematy związane z doradztwem filozoficznym i coachingiem w oparciu o wiedzę interdyscyplinarną. # Posiada umiejętność samodzielnego rozumienia i analizowania relacji międzyludzkich, strategii życiowych lub sposobu funkcjonowania systemów organizacyjnych w aspekcie tworzonej przez nie kultury i oddziaływań społecznych, proponowania rozwiązań. # Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w dziedzinie coachingu lub doradztwa filozoficznego. # Umiejętnie dokonuje ewaluacji własnej działalności i uczestniczy w procesach superwizyjnych coachingu. # Wykorzystuje w sposób krytyczny i twórczy wiedzę teoretyczną z zakresu filozofii, psychologii, zarządzania, teoretycznych podstaw coachingu lub mentoringu oraz umiejętności nabytych na zajęciach warsztatowych i podczas praktyk zawodowych. # Posiada zaawansowaną umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w obszarach aktywności związanej z działalnością doradcy filozoficznego i coacha. # Ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz jej praktycznych zastosowaniach, a także rządzących tymi zmianami prawidłowościach istotnych z punktu widzenia działalności doradcy filozoficznego i coacha. # Potrafi modelować proces coachingowy oraz doradczy z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi opartych na teoriach filozoficznych i psychologicznych. W szczególności potrafi właściwie przeprowadzić proces doradczy, proces life coachingu lub business coachingu, warsztaty rozwojowe, projektować i wykorzystywać ukierunkowane narzędzia do autorefleksji, diagnozowania i zmiany przekonań, określania celów, budowania planów działania, holistycznego ujmowania sytuacji indywidualnej lub instytucjonalnej, identyfikowania postaw etycznych i odniesień aksjologicznych, myślenia strategicznego. # Posiada pogłębioną umiejętność posługiwania się w praktycznych zastosowaniach systemami normatywnymi oraz normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) lub potrafi w sposób pogłębiony posługiwać się normami i regułami w celu rozwiązywania wybranych problemów instytucjonalnych. # Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy. # Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy oraz o umiejętności nabyte podczas praktyki zawodowej. # Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych o charakterze naukowym w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych. # Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów badaczy, praktyków w danej dziedzinie oraz własnych, samodzielnego formułowania wniosków oraz tworzenia syntetycznych podsumowań. # Posiada pogłębioną umiejętność stawiania i analizowania problemów na podstawie pozyskanych treści z zakresu dyscypliny nauki niezwiązanej z kierunkiem studiów. <K> # Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. # Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny. Systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, nowatorskimi metodami kształcenia, aktualnymi badaniami w zakresie filozofii, psychologii, zarządzania kapitałem ludzkim, coachingu. # Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. # Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. # Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu doradcy filozoficznego i coacha. # Potrafi odpowiednio określać priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. # Aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania europejskiego dziedzictwa kulturowego poprzez promowanie lub praktyczne wykorzystanie dorobku filozoficznego w pracy doradcy filozoficznego i coacha. # Uczestniczy w przygotowaniu projektów rozwojowych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności. # Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy. |