Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Informatyka - niestacjonarne II stopnia (studia trzysemestralne)

Ten program nie jest już aktywny (nie jest wyświetlany w katalogu i prawdopodobnie nie ma możliwości zapisania się na niego)

Informacje o programie studiów

Kod: 08-N2INI14
Nazwa: Informatyka - niestacjonarne II stopnia (studia trzysemestralne)
Tryb studiów: niestacjonarne
Rodzaj studiów: drugiego stopnia
Czas trwania: 1,5 roku (3 semestry)
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: informatyka
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Informatyki i Nauki o Materiałach (od 2013/2014L) [ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (od 2013/2014L) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Nie zdefiniowano standardowych toków nauczania

Pozostałe toki nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

dyplom ukończenia studiów lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium z informatyki
Uprawnienia zawodowe: (brak danych)
Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie

Treści nauczania:

<1>Efekty kształcenia dla kierunku Informatyka zatwierdzone uchwałą senatu nr 133 z dnia 29 maja 2012 r. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału Informatyki i Nauki o Materiałach uchwałą nr 03/9.3/2012 z dnia 6 marca 2012 r.

<E>Po ukończeniu studiów drugiego stopnia na kierunku studiów Informatyka absolwent:

<W>

#Ma pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów matematyki, obejmującą elementy teorii mnogości, matematyki dyskretnej i stosowanej, w tym metody matematyczne niezbędne do modelowania i analizy działania zaawansowanych elementów oraz cyfrowych układów elektronicznych opisu, analizy i syntezy algorytmów przetwarzania sygnałów cyfrowych, w tym algorytmów przetwarzania obrazu, także 3D;

#Zna matematyczne podstawy teorii informacji, teorii algorytmów i kryptografii oraz ich praktyczne zastosowania;

#Posiada uporządkowaną wiedzę matematyczną umożliwiającą korzystanie z opracowań specjalistycznych dotyczących wielorakich zastosowań matematyki w praktyce informatycznej;

#Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury komputerów, również komputerów równoległych, wieloprocesorowych;

#Ma ugruntowaną wiedzę z zakresu architektury i projektowania systemów operacyjnych;

#Ma gruntowną wiedzę z zakresu nowoczesnych technik programowania: programowania obiektowego, współbieżnego, równoległego;

#Ma szeroką wiedzę dotyczącą optymalizacji programów uwzględniającą różne aspekty architektur komputerów;

#Ma szeroką wiedzę z zakresu nowoczesnych metod analizy i przetwarzania informacji wykorzystywanych w inteligencji obliczeniowej (głównie systemów inteligencji stadnej oraz metod ewolucyjnych) stosowanych m.in. w optymalizacji i bioinformatyce;

#Ma gruntowną wiedzę w zakresie algorytmów i struktur danych; ma wiedzę w zakresie technik optymalizacyjnych;

#Ma gruntowną wiedzę w zakresie metodyk i technik analizy, projektowania, modelowania, testowania, wytwarzania i konserwacji oprogramowania (metodyki i technik programowania) oraz zna koncepcje programowania proceduralnego, funkcyjnego i obiektowego i znaczenie jakości kodu w aspekcie utrzymania oprogramowania;

#Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład sieci komputerowych, w tym sieci bezprzewodowych oraz architektury i konfigurowania tych urządzeń w sieciach lokalnych i rozległych;

#Ma gruntowną wiedzę z zakresu interfejsów użytkownika, ich specyfikacji oraz zasad projektowania;

#Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu architektury klient-serwer pozwalającą na zrozumienie istoty przesyłu danych w układach sieciowych;

#Orientuje się w obecnym stanie i najnowszych trendach rozwojowych informatyki; potrafi się posługiwać technikami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym w zastosowaniu do inżynierii oprogramowania;

#Ma wiedzę z zakresu grafiki komputerowej oraz metody przetwarzania obrazu, również 3D oraz animacji;

#Zna podstawy interaktywnych aplikacji multimedialnych;

#Ma gruntowną wiedzę z zakresu metod wyszukiwania i gromadzenia informacji oraz eksploracji danych;

#Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą systemów wspomagania decyzji i innych systemów sztucznej inteligencji;

#Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą sieciowych systemów informacyjnych i ich zastosowań m.in. w medycynie, geoinformatyce;

#Ma gruntowną wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa danych w systemach komputerowych, zna zasady i metody przydzielania dostępu do systemów informatycznych;

#Ma podstawową wiedzę do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujące w informatyce;

#Ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej;

#Ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej;

#Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów.

#Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie;

#Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi kierować małym zespołem, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów;

#Potrafi opracować szczegółową dokumentację dotyczącą realizacji zadania projektowego i przygotować opracowanie wyników realizacji tego zadania;

#Potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczącą realizacji zadania projektowego i poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji;

#Potrafi określić i realizować proces samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych;

#Posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej i wygłoszenia krótkiej prezentacji na temat realizacji zadania projektowego (umiejętności zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego);

#Potrafi stworzyć model matematyczny w dziedzinie informatyki i dokonać analizy opisu formalnego;

#Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do rozwiązywania zadań projektowych m.in. do analizy i oceny działania układów elektronicznych, mechanicznych i innych;

#Potrafi zaprojektować, zbudować, uruchomić oraz przetestować układ lub system elektroniczny;

#Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań obejmujących projektowanie elementów, układów i systemów - dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, prawne i ekonomiczne;

#Zna i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy;

#Potrafi konfigurować urządzenia komunikacyjne i skonstruować sieć lokalną i rozległą oraz dobrać odpowiednią usługę sieciową do konkretnej realizacji i posiadanego sprzętu;

#Potrafi zaprojektować i zaimplementować algorytm realizujący określone zadanie programistyczne;

#Zna polecenia i składnie języków programowania wysokiego i niskiego poziomu oraz odpowiednie środowiska programistyczne;

#Potrafi zastosować rutynowe metody i narzędzia informatyczne do zadań o charakterze praktycznym;

#Potrafi zbudować aplikację o danym zastosowaniu, również multimedialną, wybierając i stosując właściwą metodę i narzędzia;

#Potrafi tworzyć systemy sztucznej inteligencji, w tym systemy wspomagania decyzji i inteligencji obliczeniowej;

#Potrafi projektować i modyfikować systemy eksploracji danych: gromadzenia, grupowania i wyszukiwania informacji oparte na wybranych metodach eksploracji danych;

#Potrafi zaprojektować i praktycznie zastosować rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo danych w systemach informatycznych;

#Potrafi zaprojektować system informatyczny definiując podstawowe modele strukturalne i obiektowe projektowanego systemu oraz pełną dokumentację prac;

#Potrafi właściwie wykorzystać różne narzędzia wspomagające prac projektowych;

#Potrafi efektywnie wykorzystywać różne metody eksploracji i manipulowania danymi w systemach baz danych.

<K>

#Rozumie potrzebę i konieczność ustawicznego uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych;

#Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności zawodowej informatyka i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje;

#Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, planując i realizując terminowo różne zadania;

#Postępuje etycznie, rozumie znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób zadania;

#Potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy;

#Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień, aktualnego stanu i trendów rozwojowych w informatyce.

kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)