Informatyka - niestacjonarne II stopnia (studia trzysemestralne)
Informacje o programie studiów
Kod: | 08-N2INI14 |
Nazwa: | Informatyka - niestacjonarne II stopnia (studia trzysemestralne) |
Tryb studiów: | niestacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 1,5 roku (3 semestry) |
|
informatyka |
wyboru: |
(brak) |
|
Wydział Informatyki i Nauki o Materiałach (od 2013/2014L)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (od 2013/2014L) [ inne programy w tej jednostce ] |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pozostałe toki nauczania
1 semestr informatyki /niestacjonarne II st. inżynierskie/ |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom ukończenia studiów lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: | (brak danych) |
Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie |
Treści nauczania: |
<1>Efekty kształcenia dla kierunku Informatyka zatwierdzone uchwałą senatu nr 133 z dnia 29 maja 2012 r. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału Informatyki i Nauki o Materiałach uchwałą nr 03/9.3/2012 z dnia 6 marca 2012 r. <E>Po ukończeniu studiów drugiego stopnia na kierunku studiów Informatyka absolwent: <W> #Ma pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów matematyki, obejmującą elementy teorii mnogości, matematyki dyskretnej i stosowanej, w tym metody matematyczne niezbędne do modelowania i analizy działania zaawansowanych elementów oraz cyfrowych układów elektronicznych opisu, analizy i syntezy algorytmów przetwarzania sygnałów cyfrowych, w tym algorytmów przetwarzania obrazu, także 3D; #Zna matematyczne podstawy teorii informacji, teorii algorytmów i kryptografii oraz ich praktyczne zastosowania; #Posiada uporządkowaną wiedzę matematyczną umożliwiającą korzystanie z opracowań specjalistycznych dotyczących wielorakich zastosowań matematyki w praktyce informatycznej; #Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury komputerów, również komputerów równoległych, wieloprocesorowych; #Ma ugruntowaną wiedzę z zakresu architektury i projektowania systemów operacyjnych; #Ma gruntowną wiedzę z zakresu nowoczesnych technik programowania: programowania obiektowego, współbieżnego, równoległego; #Ma szeroką wiedzę dotyczącą optymalizacji programów uwzględniającą różne aspekty architektur komputerów; #Ma szeroką wiedzę z zakresu nowoczesnych metod analizy i przetwarzania informacji wykorzystywanych w inteligencji obliczeniowej (głównie systemów inteligencji stadnej oraz metod ewolucyjnych) stosowanych m.in. w optymalizacji i bioinformatyce; #Ma gruntowną wiedzę w zakresie algorytmów i struktur danych; ma wiedzę w zakresie technik optymalizacyjnych; #Ma gruntowną wiedzę w zakresie metodyk i technik analizy, projektowania, modelowania, testowania, wytwarzania i konserwacji oprogramowania (metodyki i technik programowania) oraz zna koncepcje programowania proceduralnego, funkcyjnego i obiektowego i znaczenie jakości kodu w aspekcie utrzymania oprogramowania; #Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład sieci komputerowych, w tym sieci bezprzewodowych oraz architektury i konfigurowania tych urządzeń w sieciach lokalnych i rozległych; #Ma gruntowną wiedzę z zakresu interfejsów użytkownika, ich specyfikacji oraz zasad projektowania; #Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu architektury klient-serwer pozwalającą na zrozumienie istoty przesyłu danych w układach sieciowych; #Orientuje się w obecnym stanie i najnowszych trendach rozwojowych informatyki; potrafi się posługiwać technikami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym w zastosowaniu do inżynierii oprogramowania; #Ma wiedzę z zakresu grafiki komputerowej oraz metody przetwarzania obrazu, również 3D oraz animacji; #Zna podstawy interaktywnych aplikacji multimedialnych; #Ma gruntowną wiedzę z zakresu metod wyszukiwania i gromadzenia informacji oraz eksploracji danych; #Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą systemów wspomagania decyzji i innych systemów sztucznej inteligencji; #Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą sieciowych systemów informacyjnych i ich zastosowań m.in. w medycynie, geoinformatyce; #Ma gruntowną wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa danych w systemach komputerowych, zna zasady i metody przydzielania dostępu do systemów informatycznych; #Ma podstawową wiedzę do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujące w informatyce; #Ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej; #Ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej; #Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów.
#Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie; #Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi kierować małym zespołem, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów; #Potrafi opracować szczegółową dokumentację dotyczącą realizacji zadania projektowego i przygotować opracowanie wyników realizacji tego zadania; #Potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczącą realizacji zadania projektowego i poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji; #Potrafi określić i realizować proces samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych; #Posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej i wygłoszenia krótkiej prezentacji na temat realizacji zadania projektowego (umiejętności zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego); #Potrafi stworzyć model matematyczny w dziedzinie informatyki i dokonać analizy opisu formalnego; #Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do rozwiązywania zadań projektowych m.in. do analizy i oceny działania układów elektronicznych, mechanicznych i innych; #Potrafi zaprojektować, zbudować, uruchomić oraz przetestować układ lub system elektroniczny; #Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań obejmujących projektowanie elementów, układów i systemów - dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, prawne i ekonomiczne; #Zna i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy; #Potrafi konfigurować urządzenia komunikacyjne i skonstruować sieć lokalną i rozległą oraz dobrać odpowiednią usługę sieciową do konkretnej realizacji i posiadanego sprzętu; #Potrafi zaprojektować i zaimplementować algorytm realizujący określone zadanie programistyczne; #Zna polecenia i składnie języków programowania wysokiego i niskiego poziomu oraz odpowiednie środowiska programistyczne; #Potrafi zastosować rutynowe metody i narzędzia informatyczne do zadań o charakterze praktycznym; #Potrafi zbudować aplikację o danym zastosowaniu, również multimedialną, wybierając i stosując właściwą metodę i narzędzia; #Potrafi tworzyć systemy sztucznej inteligencji, w tym systemy wspomagania decyzji i inteligencji obliczeniowej; #Potrafi projektować i modyfikować systemy eksploracji danych: gromadzenia, grupowania i wyszukiwania informacji oparte na wybranych metodach eksploracji danych; #Potrafi zaprojektować i praktycznie zastosować rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo danych w systemach informatycznych; #Potrafi zaprojektować system informatyczny definiując podstawowe modele strukturalne i obiektowe projektowanego systemu oraz pełną dokumentację prac; #Potrafi właściwie wykorzystać różne narzędzia wspomagające prac projektowych; #Potrafi efektywnie wykorzystywać różne metody eksploracji i manipulowania danymi w systemach baz danych. <K> #Rozumie potrzebę i konieczność ustawicznego uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych; #Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności zawodowej informatyka i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; #Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, planując i realizując terminowo różne zadania; #Postępuje etycznie, rozumie znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób zadania; #Potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy; #Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień, aktualnego stanu i trendów rozwojowych w informatyce. |