Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych - stacjonarne I stopnia

Ten program nie jest już aktywny (nie jest wyświetlany w katalogu i prawdopodobnie nie ma możliwości zapisania się na niego)

Informacje o programie studiów

Kod: 13-S1EP12
Nazwa: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych - stacjonarne I stopnia
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: pierwszego stopnia
Czas trwania: 3 lata (6 semestrów)
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Artystyczny (od 2012/2013Z) [ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji (od 2012/2013Z) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Nie zdefiniowano standardowych toków nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

świadectwo dojrzałości lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Licencjat ze sztuki
Uprawnienia zawodowe: (brak danych)
Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia i studia podyplomowe

Treści nauczania:
semestr zimowy 2017/2018 - ...

<1>Efekty kształcenia dla kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych zatwierdzone uchwałą nr 120/2017 Senatu UŚ z dn. 27.06.17r. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału uchwałą UŚ nr 26 z dn. 28.06.17r.<E>Po ukończeniu studiów 3-letnich licencjackich o profilu ogólnoakademickim na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych absolwent:<W>#Posiada podstawową wiedzę w zakresie form i środków ekspresji właściwą dla sztuk pięknych lub sztuk użytkowych, związaną z realizacją prac artystycznych na studiowanym kierunku#Zna podstawowe nurty rozwojowe i formacje w historii sztuki oraz związaną z tymi zagadnieniami literaturę#Jest świadomy podstawowych uwikłań kontekstowych sztuki i filozoficznych uwarunkowań dyskursywnych związanych z rozumieniem dzieła sztuki#Dysponuje podstawowymi elementami wiedzy o kulturze, maświadomość społeczno-regulacyjnych funkcji kultury oraz fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji; zna podstawowe w tym zakresie publikacje#Dysponuje wiedzą o stylach w sztuce#Zna uwarunkowania i związki pomiędzy stylami i określonymi tradycjami twórczymi#Dysponuje wiedzą na temat technologii, kultury medialnej i nowych mediów stosowanych w obrębie praktyk twórczych sztuk pięknych i użytkowych oraz upowszechniania sztuki#Ma świadomość rozwoju technologicznego związanego z działaniami i praktyką twórczą edukacji artystycznej#Ma wiedzę o socjologicznych i marketingowych aspektach sztuki oraz funkcjonowania rynku oraz obiegu sztuki#Zna finansowe - formalno-prawne (w tym w zakresie prawa autorskiego) aspekty wykonywania zawodu artysty-plastyka i edukatora sztuki#Potrafi wskazać powiązania i ma świadomość ścisłych zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami doświadczenia sztuki, ale też uprawiania i edukowania sztuki#Zna w podstawowym zakresie psychologiczne uwarunkowania i aspekty twórczości i percepcji sztuki#Dysponuje w aspekcie praktycznym podstawową wiedzą w zakresie metodyki edukacji artystycznej i dydaktyki sztuki#Samodzielnie tworzy i realizuje prace artystyczne w zakresie sztuk plastycznych (pięknych i użytkowych)#Dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do zobrazowania autorskich koncepcji plastycznych#Dysponuje umiejętnościami posługiwania się narzędziami warsztatu artystycznego#Świadomie posługuje się właściwą techniką oraz stosuje odpowiednią technologię podczas realizacji pracy artystycznej#Jest przygotowany do samodzielnej twórczości artystycznej w zakresie sztuk plastycznych w zakresie realizacji i projektowania własnych prac artystycznych#Jest przygotowany do pracy i współpracy w zespołach w ramach artystycznych, edukacyjnych i promujących sztukę oraz kulturę artystyczną projektów i przedsięwzięć, w tym o charakterze interdyscyplinarnym#Posiada umiejętności warsztatowe do realizacji zamierzonych celów artystycznych#Dysponuje skutecznymi technikami warunkującymi stały rozwój poprzez samodzielną pracę#Dysponuje kompetencjami do realizacji własnych przedsięwzięć twórczych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności#Posiada umiejętność przygotowywania różnych form i rodzajów prac pisemnych (włącznie z pracą licencjacką) dotyczących zagadnień związanych ze sztuką, kulturą artystyczną, edukacją artystyczną oraz wystąpień ustnych#Dysponuje umiejętnościami językowymi oraz pojęciami niezbędnymi dla zagadnień związanych z problematyką sztuk plastycznych#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce podstawowe ujęcia, koncepcje oraz źródła teoretyczne związane z opisem i analizą dzieła sztuki#Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego#Zna formy i specyfikę zachowań związanych z publicznymi prezentacjami własnych dokonań i wystąpieniami omawiającymi i promującymi sztukę#Dysponuje podstawowymi umiejętnościami praktycznymi w zakresie metodyki edukacji artystycznej i dydaktyki sztuki<K>#Umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje#Realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji#Posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów#Rozumie potrzebę uczenia się i doskonalenia kompetencji przez całe życie#Samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy#Potrafi selektywnie gromadzić, analizować oraz w świadomy sposób interpretować informacje i zebrany materiał#Dysponuje umiejętnościami rozwijania idei oraz krytycznej oceny i argumentacji#Posiada umiejętność dostosowania się do zmiennych okoliczności związanych z pracą zawodową i praktyką edukacyjną#Jest zdolny do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania problemów#W sposób świadomy kontroluje swoje emocje i zachowania#Posiada zdolność do kreatywnego, samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów#W efektywny sposób potrafi wykorzystać wyobraźnię i intuicję w procesie twórczym i edukacyjnym#Kontroluje swoje zachowania i potrafi sprostać wyzwaniom związanym z publicznymi wystąpieniami i prezentacjami oraz działaniami edukacyjnymi i promującymi sztukę#Posiada umiejętność samooceny, jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań plastycznych, artystycznych oraz w obszarze szeroko rozumianej kultury#Jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe i etyczne oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy artystycznej#Umiejętnie komunikuje się w obrębie własnego środowiska i społeczności oraz wypełnia społeczną rolę absolwenta uczelni artystycznej#Posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz przy pracach organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami kulturalnymi#W sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących szeroko pojętych prac projektowych, jak również własnych działań artystycznych oraz podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą i jej etosem#W sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować własną działalność artystyczną#Posiada umiejętność współpracy i działań w obrębie zaspołowych przedsięwzięć i projektów artystycznych, edukacyjnych i kulturalnych#Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego

Treści nauczania:
semestr zimowy 2015/2016 - semestr letni 2016/2017

<1>Efekty kształcenia dla kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych zatwierdzone uchwałą nr 133/2012 Senatu UŚ z dn. 29.05.12r. oraz 482/2015 z dn. 23.06.2015r. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału uchwałą UŚ nr 19 z dn. 17.06.15r.<E>Po ukończeniu studiów 3-letnich licencjackich o profilu ogólnoakademickim na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych absolwent:<W>#Posiada podstawowa wiedzę w zakresie form i środków ekspresji właściwą dla określonych dyscyplin sztuki, związaną z realizacją prac artystycznych na studiowanym kierunku#Zna podstawowe nurty rozwojowe i formacje w historii sztuki oraz związaną z tymi zagadnieniami literaturę#Jest świadomy podstawowych uwikłań kontekstowych sztuki i filozoficznych uwarunkowań dyskursywnych związanych z rozumieniem dzieła sztuki#Dysponuje podstawowymi elementami wiedzy o kulturze i ma świadomość społeczno-regulacyjnych funkcji kultury; zna podstawowe w tym zakresie publikacje#Dysponuje wiedzą o stylach w sztuce#Zna uwarunkowania i związki pomiędzy stylami i określonymi tradycjami twórczymi#Dysponuje wiedzą na temat technologii, kultury medialnej i nowych mediów stosowanych w obrębie praktyk twórczych sztuk wizualnych i upowszechniania sztuki#Ma świadomość rozwoju technologicznego związanego z działaniami i praktyką twórczą edukacji artystycznej#Ma wiedzę o socjologicznych i marketingowych aspektach sztuki oraz funkcjonowania rynku oraz obiegu sztuki#Zna finansowe i formalno-prawne aspekty wykonywania zawodu artysty-plastyka i edukatora sztuki#Potrafi wskazać powiązania i ma świadomość ścisłych zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami doświadczenia sztuki, ale też uprawiania i edukowania sztuki#Zna w podstawowym zakresie psychologiczne uwarunkowania i aspekty twórczości i percepcji sztuki#Zna w podstawowym zakresie najważniejsze koncepcje pedagogiki#Dysponuje wiedzą w zakresie metodyki edukacji artystycznej i dydaktyki sztuki#Zna praktyczne aspekty zastosowania koncepcji pedagogicznych w edukacji plastycznej#Posiada ogólną wiedzę na temat wybranych metod naukowych oraz zna zagadnienia charakterystyczne dla dyscypliny nauki niezwiązanej z kierunkiem studiów#Samodzielnie tworzy i realizuje prace artystyczne w zakresie sztuk plastycznych#Dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do zobrazowania autorskich koncepcji plastycznych#Dysponuje umiejętnościami posługiwania się narzędziami warsztatu artystycznego#Świadomie posługuje się właściwa techniką oraz stosuje odpowiednią technologię podczas realizacji pracy artystycznej#Jest przygotowany do samodzielnej twórczości artystycznej w zakresie sztuk plastycznych#Jest przygotowany do pracy i współpracy w zespołach w ramach artystycznych, edukacyjnych i promujących sztukę oraz kulturę artystyczną projektów i przedsięwzięć#Posiada umiejętności warsztatowe do realizacji zamierzonych celów artystycznych#Dysponuje skutecznymi technikami warunkującymi stały rozwój poprzez samodzielna pracę#Dysponuje kompetencjami do realizacji własnych przedsięwzięć twórczych#Posiada umiejętność przygotowywania różnych form i rodzajów prac pisemnych (włącznie z pracą licencjacką) dotyczących zagadnień związanych ze sztuką, kulturą artystyczną, edukacją artystyczną oraz wystąpień ustnych#Dysponuje umiejętnościami językowymi oraz pojęciami niezbędnymi dla zagadnień związanych z problematyką sztuk plastycznych#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce podstawowe ujęcia, koncepcje oraz źródła teoretyczne związane z opisem i analizą dzieła sztuki#Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne a wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego#Zna formy i specyfikę zachowań związanych z publicznymi prezentacjami własnych dokonań i wystąpieniami omawiającymi i promującymi sztukę#Jest przygotowany do uczenia w zakresie sztuki i promowania kultury artystycznej na różnych poziomach edukacji plastycznej#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce edukacyjnej wybrane metody i koncepcje pedagogiczne#Posiada umiejętność stawiania i analizowania problemów na podstawie pozyskanych treści z zakresu dyscypliny nauki niezwiązanej z kierunkiem studiów<K>#Umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje#Realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji#Posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów#Rozumie potrzebę uczenia się i doskonalenia kompetencji przez całe życie#Samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy#Potrafi selektywnie gromadzić, analizować oraz w świadomy sposób interpretować informacje i zebrany materiał#Dysponuje umiejętnościami rozwijania idei oraz krytycznej oceny i argumentacji#Posiada umiejętność dostosowania się do zmiennych okoliczności związanych z pracą zawodową i praktyką edukacyjną#jest zdolny do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania problemów#w sposób świadomy kontroluje swoje emocje i zachowania#Posiada zdolność do kreatywnego samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów#W efektywny sposób potrafi wykorzystać wyobraźnię i intuicję w procesie twórczym i edukacyjnym#Kontroluje swoje zachowania i potrafi sprostać wyzwaniom związanymi z publicznymi wystąpieniami i prezentacjami oraz działaniami edukacyjnymi i promującymi sztukę#Posiada umiejętność samooceny, jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań plastycznych, artystycznych oraz w obszarze szeroko rozumianej kultury#Jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe i etyczne oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy artystycznej#Umiejętnie komunikuje się w obrębie własnego środowiska i społeczności#Posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz przy pracach organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami kulturalnymi#W sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących szeroko pojętych prac projektowych jak również własnych działań artystycznych#W sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować własną działalność artystyczną#Posiada umiejętność współpracy i działań w obrębie zespołowych przedsięwzięć i projektów artystycznych, edukacyjnych i kulturalnych#Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego#Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy<W-N>#Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się#Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu<U-N>#Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów#Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów#Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces<K-N>#Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności#Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela

Treści nauczania:
semestr zimowy 2012/2013 - semestr letni 2014/2015

<1>Efekty kształcenia dla kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych zatwierdzone Uchwałą nr 133/2012 Senatu UŚ z dn. 29.05.12r. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału Artystycznego uchwałą UŚ nr 19 z dn. 4.07.12r.<E>Po ukończeniu studiów I stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku studiów edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych absolwent:<W>#Posiada podstawowa wiedzę w zakresie form i środków ekspresji właściwą dla określonych dyscyplin sztuki, związaną z realizacją prac artystycznych na studiowanym kierunku#Zna podstawowe nurty rozwojowe i formacje w historii sztuki oraz związaną z tymi zagadnieniami literaturę#Jest świadomy podstawowych uwikłań kontekstowych sztuki i filozoficznych uwarunkowań dyskursywnych związanych z rozumieniem dzieła sztuki#Dysponuje podstawowymi elementami wiedzy o kulturze i ma świadomość społeczno-regulacyjnych funkcji kultury; zna podstawowe w tym zakresie publikacje#Dysponuje wiedzą o stylach w sztuce#Zna uwarunkowania i związki pomiędzy stylami i określonymi tradycjami twórczymi#Dysponuje wiedzą na temat technologii, kultury medialnej i nowych mediów stosowanych w obrębie praktyk twórczych sztuk wizualnych i upowszechniania sztuki#Ma świadomość rozwoju technologicznego związanego z działaniami i praktyką twórczą edukacji artystycznej#Ma wiedzę o socjologicznych i marketingowych aspektach sztuki oraz funkcjonowania rynku oraz obiegu sztuki#Zna finansowe i formalno-prawne aspekty wykonywania zawodu artysty-plastyka i edukatora sztuki#Potrafi wskazać powiązania i ma świadomość ścisłych zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami doświadczenia sztuki, ale też uprawiania i edukowania sztuki#Zna w podstawowym zakresie psychologiczne uwarunkowania i aspekty twórczości i percepcji sztuki#Zna w podstawowym zakresie najważniejsze koncepcje pedagogiki#Dysponuje wiedzą w zakresie metodyki edukacji artystycznej i dydaktyki sztuki#Zna praktyczne aspekty zastosowania koncepcji pedagogicznych w edukacji plastycznej#Samodzielnie tworzy i realizuje prace artystyczne w zakresie sztuk plastycznych#Dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do zobrazowania autorskich koncepcji plastycznych#Dysponuje umiejętnościami posługiwania się narzędziami warsztatu artystycznego#Świadomie posługuje się właściwa techniką oraz stosuje odpowiednią technologię podczas realizacji pracy artystycznej#Jest przygotowany do samodzielnej twórczości artystycznej w zakresie sztuk plastycznych#Jest przygotowany do pracy i współpracy w zespołach w ramach artystycznych, edukacyjnych i promujących sztukę oraz kulturę artystyczną projektów i przedsięwzięć#Posiada umiejętności warsztatowe do realizacji zamierzonych celów artystycznych#Dysponuje skutecznymi technikami warunkującymi stały rozwój poprzez samodzielna pracę#Dysponuje kompetencjami do realizacji własnych przedsięwzięć twórczych#Posiada umiejętność przygotowywania różnych form i rodzajów prac pisemnych (włącznie z pracą licencjacką) dotyczących zagadnień związanych ze sztuką, kulturą artystyczną, edukacją artystyczną oraz wystąpień ustnych#Dysponuje umiejętnościami językowymi oraz pojęciami niezbędnymi dla zagadnień związanych z problematyką sztuk plastycznych#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce podstawowe ujęcia, koncepcje oraz źródła teoretyczne związane z opisem i analizą dzieła sztuki#Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne a wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego#Zna formy i specyfikę zachowań związanych z publicznymi prezentacjami własnych dokonań i wystąpieniami omawiającymi i promującymi sztukę#Jest przygotowany do uczenia w zakresie sztuki i promowania kultury artystycznej na różnych poziomach edukacji plastycznej#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce edukacyjnej wybrane metody i koncepcje pedagogiczne<K>#Umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje#Realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji#Posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów#Rozumie potrzebę uczenia się i doskonalenia kompetencji przez całe życie#Samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy#Potrafi selektywnie gromadzić, analizować oraz w świadomy sposób interpretować informacje i zebrany materiał#Dysponuje umiejętnościami rozwijania idei oraz krytycznej oceny i argumentacji#Posiada umiejętność dostosowania się do zmiennych okoliczności związanych z pracą zawodową i praktyką edukacyjną#jest zdolny do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania problemów#w sposób świadomy kontroluje swoje emocje i zachowania#Posiada zdolność do kreatywnego samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów#W efektywny sposób potrafi wykorzystać wyobraźnię i intuicję w procesie twórczym i edukacyjnym#Kontroluje swoje zachowania i potrafi sprostać wyzwaniom związanymi z publicznymi wystąpieniami i prezentacjami oraz działaniami edukacyjnymi i promującymi sztukę#Posiada umiejętność samooceny, jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań plastycznych, artystycznych oraz w obszarze szeroko rozumianej kultury#Jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe i etyczne oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy artystycznej#Umiejętnie komunikuje się w obrębie własnego środowiska i społeczności#Posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz przy pracach organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami kulturalnymi#W sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących szeroko pojętych prac projektowych jak również własnych działań artystycznych#W sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować własną działalność artystyczną#Posiada umiejętność współpracy i działań w obrębie zespołowych przedsięwzięć i projektów artystycznych, edukacyjnych i kulturalnych#Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego<W-N>#Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się#Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu<U-N>#Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów#Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów#Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces<K-N>#Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności#Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela

kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)