Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych - stacjonarne II stopnia

Ten program nie jest już aktywny (nie jest wyświetlany w katalogu i prawdopodobnie nie ma możliwości zapisania się na niego)

Informacje o programie studiów

Kod: 13-S2EP12
Nazwa: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych - stacjonarne II stopnia
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: drugiego stopnia
Czas trwania: 2 lata (4 semestry)
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Artystyczny (od 2012/2013Z) [ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji (od 2012/2013Z) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Nie zdefiniowano standardowych toków nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

dyplom ukończenia studiów lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium ze sztuki
Uprawnienia zawodowe: (brak danych)
Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i doktoranckie

Treści nauczania:
semestr zimowy 2017/2018 - ...

<1>Efekty kształcenia dla kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych zatwierdzone uchwałą nr 120/2017 Senatu UŚ z dn. 27.06.17r. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału uchwałą UŚ nr 26 z dn. 28.06.17r.<E>Po ukończeniu studiów 2-letnich uzupełniających magisterskich o profilu ogólnoakademickim na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych absolwent:<W>#Posiada szczegółową wiedzę w zakresie obszarów sztuki i nauki oraz ich wzajemnych relacji, zależności i powiązań niezbędną do podejmowania różnych zagadnień w obszarze twórczości, edukacji i promocji sztuki#Dysponuje rozszerzoną wiedzą na temat kontekstualnych uwarunkowań sztuk pięknych lub sztuk użytkowych i uwikłań wytworu artystycznego/projektowego w konteksty historyczne i kulturowe#Posiada rozszerzoną wiedzę o zależnościach kulturowych, historycznych i metodologicznych dyskursu o sztuce#Ma wiedzę na temat współczesnej kultury i reorientacji związanych z projektem ponowoczesności#Dysponuje wiedzą o najnowszych trendach sztuk pięknych lub sztuk użytkowych, zmianach we współczesnej praktyce artystycznej oraz o wzajemnych relacjach sztuki z innymi dziedzinami współczesnego życia i kultury#Ma wiedzę na temat strategii wiodących koncepcji interpretacyjnych sztuki i zna związaną z tym literaturę#Samodzielnie rozwija nabytą wiedzę w sposób właściwy dla studiowanego kierunku oraz potrzeb związanych z twórczością i edukacją artystyczną, w tym wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, finansowych i marketingowych#Dysponuje wiedzą o stylach i konwencjach w sztukach pięknych lub sztukach użytkowych oraz związanych z nimi tradycjami twórczymi i potrafi ją wykorzystać w kontekście własnych, oryginalnych przedsięwzięć twórczych#Ma świadomość zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami doświadczenia sztuki, także w twórczości własnej i edukacji artystycznej#Zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej#Zna najważniejsze koncepcje pedagogiki, w tym współczesne koncepcje edukacji artystycznej#Dysponuje wiedzą i przygotowaniem w zakresie metodyki edukacji artystycznej#Zna praktyczne aspekty zastosowania najnowszych koncepcji i metod edukacji plastycznej#Świadomie i konsekwentnie kreuje swoją osobowość twórczą, co znajduje wyraz w realizowaniu i wyrażaniu własnych koncepcji artystycznych#Wykształcona osobowość artystyczna umożliwia mu realizację zaawansowanych projektów artystycznych#Posiada wysoki poziom samoświadomości artystycznej w zakresie studiowanej specjalności#Podejmuje samodzielnie decyzje podczas realizacji własnych projektów artystycznych#Posiada umiejętność przewidywania znaczących estetycznie i treściowo efektów prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym#Jest przygotowany do pracy i współpracy w zespołach w ramach projektów i przedsięwzięć artystycznych, edukacyjnych i promujących sztukę oraz kulturę artystyczną#Doskonali nabyte umiejętności warsztatowe umożliwiające realizację własnych koncepcji artystycznych#Posiada umiejętności i zdolności inspirowania się różnymi wzorcami kulturowymi i społecznymi dla wzbogacania własnej twórczości artystycznej#Posiada umiejętność przygotowywania rozbudowanych prac pisemnych (włącznie z pracą magisterską) dotyczących zagadnień związanych ze sztuką, kulturą artystyczną, edukacją artystyczną i poszczególnymi dziedzinami twórczości plastycznej#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce podstawowe ujęcia i koncepcje teoretyczne związane z opisem i analizą dzieła sztuki#Posiada umiejętności redagowania prac pisemnych#Posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych i prezentacji#Dysponuje umiejętnością analitycznego wykorzystania różnych źródeł w realizacji prac pisemnych i przygotowywaniu wystąpień ustnych#Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego#Kompetentnie i odpowiedzialnie podchodzi do prezentacji własnej twórczości oraz wystąpień promujących sztukę#Posiada wysoki poziom umiejętności związany z teoretycznym i praktycznym zastosowaniem pedagogiki#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce edukacyjnej najnowsze metody i koncepcje pedagogiczne<K>#Ma świadomość i potrzebę dalszego doskonalenia kompetencji i uczenia się przez całe życie#Posiada umiejętność inspirowania i organizacji pracy zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i uczenia innych osób#Jest kompetentnym i samodzielnym twórcą, zdolnym do świadomego rozwijania i integrowania zdobytej wiedzy w przestrzeni własnej twórczości i szeroko pojętych działań kulturotwórczych#Jest zdolny do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji#Jest zdolny do organizowania i podejmowania kompleksowych, w tym interdyscyplinarnych projektów artystycznych#Świadomy mechanizmów i uwarunkowań psychologicznych dysponuje zdolnością funkcjonowania w społeczeństwie w zakresie realizacji różnych przedsięwzięć i projektów artystycznych#Dysponując zdobytą na studiach wiedzą i doświadczeniem potrafi właściwie reagować na wyzwania artystyczne i edukacyjne współczesnej kultury oraz rynku sztuki i pracy#Świadomy uwarunkowań psychologicznych potrafi je wykorzystać jako czynniki modelujące i wspomagające realizowane działania twórcze i edukacyjne#Posiada umiejętność krytycznej oceny własnych działań twórczych, a także potrafi poddać takiej ocenie inne przedsięwzięcia z zakresu współczesnej sztuki i kultury#Posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się w szczególności przez inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań; przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań; integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie#Posiada popartą doświadczeniem pewność efektywnego i przystępnego komunikowania się, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki szeroko rozumianej kultury artystycznej#Posiada umiejętność współpracy i przewodniczenia działaniom w obrębie zespołowych przedsięwzięć i projektów artystycznych, edukacyjnych i kulturalnych#Potrafi efektywnie organizować i inicjować działania zespołowe oraz pełnić społeczną rolę absolwenta uczelni wyższej#Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej<W-N>#Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się#Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu<U-N>#Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów#Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów#Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces<K-N>#Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności#Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela<2>Efekty kształcenia oraz opis procesu i organizacji kształcenia związane z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela są zgodne ze standardami kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela określonymi przez Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r.

Treści nauczania:
semestr zimowy 2015/2016 - semestr letni 2016/2017

<1>Efekty kształcenia dla kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych zatwierdzone uchwałą nr 133/2012 Senatu UŚ z dn. 29.05.12r. oraz 482/2015 z dn. 23.06.2015r. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału uchwałą UŚ nr 19 z dn. 17.06.15r.<E>Po ukończeniu studiów 2-letnich uzupełniających magisterskich o profilu ogólnoakademickim na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych absolwent:<W>#Posiada szczegółową wiedzę w zakresie obszarów sztuki i nauki oraz ich wzajemnych relacji, zależności i powiązań niezbędną do podejmowania różnych zagadnień w obszarze twórczości, edukacji i promocji sztuki#Dysponuje rozszerzoną wiedzą na temat kontekstualnych uwarunkowań sztuki i uwikłań wytworu artystycznego w konteksty historyczne i kulturowe#Posiada rozszerzoną wiedzę o zależnościach kulturowych, historycznych i metodologicznych dyskursu o sztuce#Ma wiedzę na temat współczesnej kultury i reorientacji związanych z projektem ponowoczesności#Dysponuje wiedzą o zmianach we współczesnej praktyce artystycznej oraz o wzajemnych relacjach sztuki z innymi dziedzinami współczesnego życia i kultury#Ma wiedzę na temat strategii wiodących koncepcji interpretacyjnych sztuki i zna związaną z tym literaturę#Samodzielnie rozwija nabytą wiedzę w sposób właściwy dla studiowanego kierunku oraz potrzeb związanych z twórczością i edukacją artystyczną#Dysponuje wiedzą o stylach i konwencjach ikonograficznych w sztuce oraz związanymi z nimi tradycjami twórczymi i potrafi ją wykorzystać w kontekście własnych, oryginalnych przedsięwzięć twórczych#Ma świadomość zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami doświadczenia sztuki, także w twórczości własnej i edukacji artystycznej#Zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej#Zna najważniejsze koncepcje pedagogiki, w tym współczesne koncepcje edukacji artystycznej#Dysponuje wiedzą i przygotowaniem w zakresie metodyki edukacji artystycznej#Zna praktyczne aspekty zastosowania najnowszych koncepcji i metod edukacji plastycznej#Posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod naukowych oraz zna zagadnienia charakterystyczne dla dyscypliny nauki niezwiązanej z kierunkiem studiów#Świadomie i konsekwentnie kreuje swoją osobowość twórczą, co znajduje wyraz w realizowaniu i wyrażaniu własnych koncepcji artystycznych#Wykształcona osobowość artystyczna umożliwia mu realizację zaawansowanych projektów artystycznych#Posiada wysoki poziom samoświadomości artystycznej w zakresie studiowanej specjalności#Podejmuje samodzielnie decyzje podczas realizacji własnych projektów artystycznych#Posiada umiejętność przewidywania znaczących estetycznie i treściowo efektów prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym#Jest przygotowany do pracy i współpracy w zespołach w ramach projektów i przedsięwzięć artystycznych, edukacyjnych i promujących sztukę oraz kulturę artystyczną#Doskonali nabyte umiejętności warsztatowe umożliwiające realizację własnych koncepcji artystycznych#Posiada umiejętności i zdolności inspirowania się różnymi wzorcami kulturowymi i społecznymi dla wzbogacania własnej twórczości artystycznej#Posiada umiejętność przygotowywania rozbudowanych prac pisemnych (włącznie z pracą magisterską) dotyczących zagadnień związanych ze sztuką, kulturą artystyczną, edukacją artystyczną i poszczególnymi dziedzinami twórczości plastycznej#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce podstawowe ujęcia i koncepcje teoretyczne związane z opisem i analizą dzieła sztuki#Posiada umiejętności redagowania prac pisemnych#Posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych i prezentacji#Dysponuje umiejętnością analitycznego wykorzystania różnych źródeł w realizacji prac pisemnych i przygotowywaniu wystąpień ustnych#Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne a wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego#Kompetentnie i odpowiedzialnie podchodzi do prezentacji własnej twórczości oraz wystąpień promujących sztukę#Posiada wysoki poziom umiejętności związany z teoretycznym i praktycznym zastosowaniem pedagogiki#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce edukacyjnej najnowsze metody i koncepcje pedagogiczne#Posiada pogłębioną umiejętność stawiania i analizowania problemów na podstawie pozyskanych treści z zakresu dyscypliny nauki niezwiązanej z kierunkiem studiów<K>#Ma świadomość i potrzebę dalszego doskonalenia kompetencji#Posiada umiejętność inspirowania i organizacji pracy zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i uczenia innych osób#Jest kompetentnym i samodzielnym twórcą, zdolnym do świadomego rozwijania i integrowania zdobytej wiedzy w przestrzeni własnej twórczości i szeroko pojętych działań kulturotwórczych#Jest zdolny do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji#Jest zdolny do organizowania i podejmowania kompleksowych, w tym interdyscyplinarnych projektów artystycznych#Świadomy mechanizmów i uwarunkowań psychologicznych dysponuje zdolnością funkcjonowania w społeczeństwie w zakresie realizacji różnych przedsięwzięć i projektów artystycznych#Dysponując zdobytą na studiach wiedzą i doświadczeniem potrafi właściwie reagować na wyzwania artystyczne i edukacyjne współczesnej kultury oraz rynku sztuki i pracy#Świadomy uwarunkowań psychologicznych potrafi je wykorzystać jako czynniki modelujące i wspomagające realizowana działania twórcze i edukacyjne#Posiada umiejętność krytycznej oceny własnych działań twórczych, a także potrafi poddać takiej ocenie inne przedsięwzięcia z zakresu współczesnej sztuki i kultury#Posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się w szczególności przez inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań; przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań; integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie#Posiada popartą doświadczeniem pewność efektywnego i przystępnego komunikowania się, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki szeroko rozumianej kultury artystycznej#Posiada umiejętność współpracy i przewodniczenia działaniom w obrębie zespołowych przedsięwzięć i projektów artystycznych, edukacyjnych i kulturalnych#Potrafi efektywnie organizować i inicjować działania zespołowe#Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej#Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy<W-N>#Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się#Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu<U-N>#Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów#Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów#Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces<K-N>#Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności#Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela<2>Efekty kształcenia oraz opis procesu i organizacji kształcenia związane z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela są zgodne ze standardami kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela określonymi przez Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r.

Treści nauczania:
semestr zimowy 2012/2013 - semestr letni 2014/2015

<1>Efekty kształcenia dla kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych zatwierdzone uchwałą nr 133/2012 Senatu UŚ z dn. 29.05.12r. Program kształcenia określony został przez Radę Wydziału uchwałą UŚ nr 19 z dn. 4.07.12r.<E>Po ukończeniu studiów 2-letnich uzupełniających magisterskich o profilu ogólnoakademickim na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych absolwent:<W>#Posiada szczegółową wiedzę w zakresie obszarów sztuki i nauki oraz ich wzajemnych relacji, zależności i powiązań niezbędną do podejmowania różnych zagadnień w obszarze twórczości, edukacji i promocji sztuki#Dysponuje rozszerzoną wiedzą na temat kontekstualnych uwarunkowań sztuki i uwikłań wytworu artystycznego w konteksty historyczne i kulturowe#Posiada rozszerzoną wiedzę o zależnościach kulturowych, historycznych i metodologicznych dyskursu o sztuce#Ma wiedzę na temat współczesnej kultury i reorientacji związanych z projektem ponowoczesności#Dysponuje wiedzą o zmianach we współczesnej praktyce artystycznej oraz o wzajemnych relacjach sztuki z innymi dziedzinami współczesnego życia i kultury#Ma wiedzę na temat strategii wiodących koncepcji interpretacyjnych sztuki i zna związaną z tym literaturę#Samodzielnie rozwija nabytą wiedzę w sposób właściwy dla studiowanego kierunku oraz potrzeb związanych z twórczością i edukacją artystyczną#Dysponuje wiedzą o stylach i konwencjach ikonograficznych w sztuce oraz związanymi z nimi tradycjami twórczymi i potrafi ją wykorzystać w kontekście własnych, oryginalnych przedsięwzięć twórczych#Ma świadomość zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami doświadczenia sztuki, także w twórczości własnej i edukacji artystycznej#Zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej#Zna najważniejsze koncepcje pedagogiki, w tym współczesne koncepcje edukacji artystycznej#Dysponuje wiedzą i przygotowaniem w zakresie metodyki edukacji artystycznej#Zna praktyczne aspekty zastosowania najnowszych koncepcji i metod edukacji plastycznej#Świadomie i konsekwentnie kreuje swoją osobowość twórczą, co znajduje wyraz w realizowaniu i wyrażaniu własnych koncepcji artystycznych#Wykształcona osobowość artystyczna umożliwia mu realizację zaawansowanych projektów artystycznych#Posiada wysoki poziom samoświadomości artystycznej w zakresie studiowanej specjalności#Podejmuje samodzielnie decyzje podczas realizacji własnych projektów artystycznych#Posiada umiejętność przewidywania znaczących estetycznie i treściowo efektów prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym#Jest przygotowany do pracy i współpracy w zespołach w ramach projektów i przedsięwzięć artystycznych, edukacyjnych i promujących sztukę oraz kulturę artystyczną#Doskonali nabyte umiejętności warsztatowe umożliwiające realizację własnych koncepcji artystycznych#Posiada umiejętności i zdolności inspirowania się różnymi wzorcami kulturowymi i społecznymi dla wzbogacania własnej twórczości artystycznej#Posiada umiejętność przygotowywania rozbudowanych prac pisemnych (włącznie z pracą magisterską) dotyczących zagadnień związanych ze sztuką, kulturą artystyczną, edukacją artystyczną i poszczególnymi dziedzinami twórczości plastycznej#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce podstawowe ujęcia i koncepcje teoretyczne związane z opisem i analizą dzieła sztuki#Posiada umiejętności redagowania prac pisemnych#Posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych i prezentacji#Dysponuje umiejętnością analitycznego wykorzystania różnych źródeł w realizacji prac pisemnych i przygotowywaniu wystąpień ustnych#Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne a wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego#Kompetentnie i odpowiedzialnie podchodzi do prezentacji własnej twórczości oraz wystąpień promujących sztukę#Posiada wysoki poziom umiejętności związany z teoretycznym i praktycznym zastosowaniem pedagogiki#Potrafi umiejętnie wykorzystać i zastosować w praktyce edukacyjnej najnowsze metody i koncepcje pedagogiczne<K>#Ma świadomość i potrzebę dalszego doskonalenia kompetencji#Posiada umiejętność inspirowania i organizacji pracy zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i uczenia innych osób#Jest kompetentnym i samodzielnym twórcą, zdolnym do świadomego rozwijania i integrowania zdobytej wiedzy w przestrzeni własnej twórczości i szeroko pojętych działań kulturotwórczych#Jest zdolny do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji#Jest zdolny do organizowania i podejmowania kompleksowych, w tym interdyscyplinarnych projektów artystycznych#Świadomy mechanizmów i uwarunkowań psychologicznych dysponuje zdolnością funkcjonowania w społeczeństwie w zakresie realizacji różnych przedsięwzięć i projektów artystycznych#Dysponując zdobytą na studiach wiedzą i doświadczeniem potrafi właściwie reagować na wyzwania artystyczne i edukacyjne współczesnej kultury oraz rynku sztuki i pracy#Świadomy uwarunkowań psychologicznych potrafi je wykorzystać jako czynniki modelujące i wspomagające realizowana działania twórcze i edukacyjne#Posiada umiejętność krytycznej oceny własnych działań twórczych, a także potrafi poddać takiej ocenie inne przedsięwzięcia z zakresu współczesnej sztuki i kultury#Posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się w szczególności przez inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań; przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań; integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie#Posiada popartą doświadczeniem pewność efektywnego i przystępnego komunikowania się, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki szeroko rozumianej kultury artystycznej#Posiada umiejętność współpracy i przewodniczenia działaniom w obrębie zespołowych przedsięwzięć i projektów artystycznych, edukacyjnych i kulturalnych#Potrafi efektywnie organizować i inicjować działania zespołowe#Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej<W-N>#Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się#Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu<U-N>#Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów#Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów#Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces<K-N>#Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności#Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela<2>Efekty kształcenia oraz opis procesu i organizacji kształcenia związane z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela są zgodne ze standardami kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela określonymi przez Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r.

kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)