Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja zdrowotna 12-PE-PETP-S2-4EZ
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2013/2014

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://www.weinoe.us.edu.pl
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Andruszkiewicz A, Banaszkiewicz M. Promocja zdrowia. Tom I.-Teoretyczne podstawy promocji zdrowia Wyd. Czelej Lublin 2008

Karski J. Praktyka i teoria promocji zdrowia Wyd. Ce De Wu Warszawa 2007

Wojnarowska B. Edukacja zdrowotna. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2007

Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2007

Witek A., Łukasik I., Buczak A., Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła -Zdrowy uczeń. Między teorią i praktyką. Wyd. NeuroCentrum, Lublin 2010

Woynarowska B., Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Wyd. ORE, Warszawa 2012

Syrek E.,Borzucka-Sitkiewicz K., Edukacja zdrowotna. Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009

Morreale S.P., Spitz B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. 2008

Karski J. Promocja zdrowia. Wyd. Ignis Warszawa 1999

Pike S.,Forster D., Promocja zdrowia dla wszystkich. Wyd. Czelej Lublin 1998

Głowacka M. Promocja zdrowia. Konteksty społeczno-kulturowe. Poznań 2000

Charzyńska-Gula M. Środowiskowy program wychowania zdrowotnego w szkole podstawowej, Lublin 1997

Efekty uczenia się:

Student ma pogłębioną wiedz e na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym; ma uporządkowaną wiedz ę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w zakresie edukacji zdrowotnej; ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, fizjologicznych podstaw kształcenia i wychowania, rozumie istot e funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii dysharmonii, normy i patologii.

Student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie posiada umiejętność konstruowania rozbudowania ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy z obszaru zdrowia , korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych; potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych; potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problem ów pedagogiczno-zdrowotnych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowych działań w określonych obszarach praktycznych edukacji zdrowotnej.

Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego; odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio moduluje to podejście wśród innych; ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego (zdrowotnego) regionu, kraju, Europy i świata.

Metody i kryteria oceniania:

Dyskusja w grupie i ocena projektu

- Mocne i słabe strony projektu, innowacyjne metody rozwiązań prezentowanego zagadnienia problemowego

Zakres tematów:

1. Diagnoza środowiska lokalnego

2. Diagnoza instytucji /podmiotów polityki społecznej związanych z edukacją zdrowotną

3. Rola instytucji publicznych w edukacji zdrowotnej

4. Indywidualne i społeczne podejście do edukacji zdrowotnej

5. Styl życia jako podstawowy czynnik wpływający na zdrowie człowieka.

6. Rola ochrony zdrowia w kształtowaniu prawidłowego stylu życia

Metody dydaktyczne:

Praca w grupach, prezentacja prac, dyskusja dydaktyczna

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Gabriela Piechaczek-Ogierman 18/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)