Kultura medialna 12-PE-S1-KM
Ćwiczenia (C)
semestr zimowy 2014/2015
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Definiuje, klasyfikuje oraz analizuje prawidłowości dotyczące relacji środowiska mediów do odbiorców i uczestników kultury medialnej bazując na teoriach i wiedzy z zakresu komunikowania masowego. Zna sposoby dystrybucji wiedzy poprzez media. Umiejętności: Posiada podstawową umiejętność obserwacji i analizy wybranych zjawisk życia społecznego z wykorzystaniem wiedzy z zakresu upowszechniania kultury Wykazuje się umiejętnością sprecyzowania i prezentacji [w formie pisemnej i ustnej] indywidualnych poglądów i wiedzy o procesach komunikacji medialnej popartą argumentacją odwołującą się do wybranych fragmentów wiedzy kierunkowej i specjalistycznej. Kompetencje społeczne: Posiada świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności praktycznych. Rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania wiedzy. Posiada przekonanie o wartości podejmowania związanych z kulturą medialną działań edukacyjnych i upowszechnieniowych które traktuje jako stymulator rozwoju osobowego i grupowego (wykorzystując ku temu środki i narzędzia wywodzących się z szeroko pojętej kultury medialnej). Jest przygotowany do aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w budowaniu, wspieraniu i rozwijaniu grup, organizacji i instytucji realizujących związane z kulturą medialną działania o charakterze edukacyjnym i upowszechnieniowym. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Test z wiedzy o mediach Projekt upowszechniania wiedzy w nowych mediach Prezentacja wiedzy o wybranym obszarze kultury medialnej |
||
Zakres tematów: |
Głównymi celami konwersatorium są: uzmysłowienie roli mediów w kształtowaniu współczesnego społeczeństwa, zrozumienie elementarnych zasad języka mediów, zaznajomienie z kontekstami historycznymi środków przekazu oraz uświadomienie kulturotwórczej roli jaką mogą i spełniają media. Praca na ćwiczeniach polega również na przedstawieniu i omówieniu wybranych form upowszechniania wiedzy poprzez media; przedstawieniu i omówieniu zasad przygotowania prezentacji, przedstawieniu projektu upowszechniania wiedzy w środowisku mediów. |
||
Metody dydaktyczne: |
przedstawienie i mówienie form, metod i celów upowszechniania wiedzy poprzez media. Przedstawienie i omówienie zasad przygotowania prezentacji (wraz z tematyką) Przygotowanie projektu upowszechniania wiedzy poprzez media. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Leszek Żaba | 59/ |
szczegóły![]() |
2 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Leszek Żaba | 31/ |
szczegóły![]() |
3 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Bogusław Dziadzia | 32/ |
szczegóły![]() |
4 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Leszek Żaba | 9/ |
szczegóły![]() |
5 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Leszek Żaba, Bogusław Dziadzia | 33/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.