Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy nauczania muzyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym 12-PE-ZTP-S1-3PNMU
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2014/2015

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://www.weinoe.us.du.pl
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

E. Lipska. M. Przychodzińska, Muzyka w nauczaniu początkowym. Metodyka.Warszawa 1991. M. Przychodzińska , Słuchanie muzyki w klasach 1-3,Warszawa 1999.

M. Przychodzińska, Wychowanie muzyczne, idee, treści, kierunki rozwoju, Warszawa 1989.

M. Przychodzińska, Polskie koncepcje powszechnego wychowania muzycznego, Warszawa 1987.

K. Stasińska, 120 lekcji muzyki w klasach 1-3,Warszawa 1995.

Efekty uczenia się:

Indywidualna konstrukcja dziennych scenariuszy zajęć z treściami muzycznymi do zintegrowanego nauczania

Przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń rytmicznych i muzyczno-ruchowych do zintegrowanego nauczania

Metody i kryteria oceniania:

Skonstruowanie dziennych scenariuszy zajęć z treściami muzycznymi do zintegrowanego nauczania z uwzględnieniem wszystkich form aktywności muzycznej

Ocena bardzo dobra-poprawność w konstrukcji scenariusza w100-90 %

Ocena dobra- konstrukcja w 80- 70%

Ocena dostateczna- konstrukcja w 60- 50%

Ocena niedostateczna – 40% i poniżej.

Prezentacja ciekawych ćwiczeń i propozycji metodycznych dotyczących zajęć muzycznych z uwzględnieniem stopniowania trudności i poziomu nauczania

Ocena bardzo dobra-poprawna realizacja ćwiczeń w 100-90 %

Ocena dobra- realizacja w 80-70%

Ocena dostateczna- realizacja w 60-50%

Ocena niedostateczna- realizacja w 40 % i poniżej

Zakres tematów:

1.Miejsce muzyki w zintegrowanym nauczaniu

2.Znajomość podstawowych wiadomości z nauki o muzyce

3.Znajomość podstawy programowej, programów nauczania i podręczników do muzyki w kl.1-3 szkoły podstawowej

4.Formy aktywności muzycznej uczniów klas I-III

5. Konstrukcja scenariuszy dziennych do zintegrowanego nauczania w kl.1-3 z uwypukleniem treści muzycznych i plastycznych oraz różnorodności form aktywności muzycznych dziecka wczesnoszkolnego

Metody dydaktyczne:

Praktyczna realizacja treści ćwiczeń

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Trzcionka-Wieczorek 31/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)