Ocena jest wypadkową następujących elementów:
Praca zaliczeniowa
Pisemne sprawdziany wiedzy
Dyskusja moderowana
I.Praca zaliczeniowa
1. Przyswojenie podstawowej wiedzy z wyszczególnionej literatury obowiązkowej.
2. Student posiada wiedzę na temat prognozowania i symulacji międzynarodowych.
3. Student potrafi uzasadnić poczynione przez siebie działania w ramach gry symulacyjnej.
Na koniec semestru studenci muszą przedstawić pracę zaliczeniową, w której zawarto opis wszystkich podjętych przez nich działań w ramach gry symulacyjnej GEOPOLITICAL SIMULATOR 2, wraz z uzasadnieniem i opisem ich rezultatów. Ocenie merytorycznej podlega przede wszystkim zasadność określonych przedsięwzięć oraz ich skuteczność w stosunku do innych zespołów studentów.
Praca zaliczeniowa powinna mieć minimum 10 stron A4, czcionka Times New Roman 12, interlinia 1,5.
Powinna zawierać chronologiczny opis wszystkich przedsięwzięć podejmowanych przez dany zespół kierujący wybranym państwem w programie GEOPOLITICAL SIMULATOR 2.
Trzy zespoły będą oceniane przede wszystkim pod kątem zasadności podejmowanych przez nich działań oraz ich skuteczności z punktu widzenia stosunków międzynarodowych. Tylko jeden zespół, który osiągnie najlepsze efekty otrzyma ocenę "bardzo dobry" (5,0).
II. Dyskusja moderowana
1. Student jest przygotowany do aktywnego i merytorycznego uczestniczenia w prowadzonej dyskusji.
2. Student posiada oraz potrafi zaprezentować wymaganą treścią zajęć wiedzę.
3. Student potrafi dokonywać pogłębionej analizy omawianych zjawisk i procesów, podawać argumenty na poparcie stawianych tez, łączyć ze sobą fakty oraz samodzielnie wyciągać wnioski.
W ramach dyskusji moderowanej nacisk zostanie położony na wykształcenie u studenta wskazanych w opisie modułu umiejętności oraz kompetencji społecznych.
Aktywność:
• 5 i więcej – ocena bardzo dobra
• 4 – dobra
• 1-3 – dostateczna
• 0 – niedostateczna
- na ostateczną ocenę z dyskusji moderowanej wpływa aktywność studenta na poszczególnych zajęciach w czasie całej realizacji modułu;
- nacisk w trakcie zajęć zostanie położony na wykształcenie u studentów umiejętności i kompetencji społecznych, wskazanych w opisie modułu.
- w ramach przygotowań musi on się także zdobyć wiedzę na temat omawiany w ramach zajęć. Wiedza ta jest następnie sprawdzana w ramach dyskusji moderowanej.
III. Pisemne sprawdziany wiedzy
1. Przyswojenie podstawowej wiedzy z tematów podejmowanych w ramach jednostek kontaktowych.
2. Przyswojenie podstawowej wiedzy z wyszczególnionej literatury obowiązkowej.
3. Student posiada wiedzę z zakresu zachowania państw w stosunkach międzynarodowych.
4. Student posiada wiedzę na temat prognozowania i symulacji międzynarodowych.
Akcent w ramach fakultatywnych pisemnych sprawdzianów wiedzy może być położony na wiedzę studentów z zakresu zachowania państw w stosunkach międzynarodowych, jak i aspektów teoretycznych prognozowania i symulacji.
Maksymalna ilość punktów w ramach sprawdzianu: 20.
5 pytań otwartych – maksymalnie 4 punkty za pytanie.
Kryteria oceny:
Bardzo dobry – 19-20
Dobry – 15-18
Dostateczny – 11-14
Niedostateczny – 10 i mniej punktów.
Sprawdzian przeprowadzany w formie pisemnej. Zawiera pięć pytań opisowych. W związku z tym, prowadzący nie wyznacza minimalnej objętości pracy.
Czas trwania egzaminu: 20 minut. Czas sprawdzianu liczony jest od momentu podania wszystkich pytań. Sprawdzian przeprowadzany jest fakultatywnie przez prowadzącego w trakcie jednostek kontaktowych.
|