Literatura obowiązkowa:
Ambrosewicz – Jacobs J., Tolerancja jak uczyć siebie i innych, Kraków 2003.
Brzezińska A., Janiszewska-Rain J., W poszukiwaniu złotego środka. Rozmowy o rozwoju człowieka, Kraków 2005.
Brezinka W., Wychowanie i pedagogika. Podręcznik akademicki, Kraków 2005.
Czerniejewska I. (red.), Antydyskryminacja na co dzień. Poznań 2005.
Dryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu się, Poznań 2000.
Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.), Wychowanie. T. 1-4, Gdańsk 2007-2008.
Grzybowski P.P.: Spotkania z Innym. Kraków 2011.
Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Kraków 2009.
Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2005.
Luvmour J. i B., Weistar D.i T., Kara A.iA., Wszyscy wygrywamy. Gry i zabawy uczące, jak pogłębić relacje z innymi ludźmi, Gdańsk 2003.
Lalak D. (red.): Dom i ojczyzna. Dylematy wielokulturowości. Warszawa 2008.
Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E., Szczurek-Boruta A. (red.): Praca nauczyciela w warunkach wielokulturowości – studia i doświadczenia z pogranicza polsko-czeskiego. Toruń 2008.
Lewowicki T., Suchodolska J. (red.), Dzieci w procesie kształtowania postaw kulturowych. Przewodnik po ścieżkach edukacji regionalnej wielo- i międzykulturowej (materiały dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych), Kraków 2011.
Lewowicki T., Szczurek-Boruta A., Suchodolska J. (red.): Pedagogika międzykulturowa wobec wykluczenia społecznego i edukacyjnego. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2011.
Lewowicki T., Nikitorowicz J., Szczurek-Boruta A.(red.): Szkoły dla mniejszości narodowych i społeczności kaszubskiej w Polsce - stan, problemy i perspektywy. Warszawa-Cieszyn-Białystok 2013.
Mendel M., Edukacja społeczna jako odmiana myślenia o wczesnej edukacji, Olsztyn 1999.
Młynarczuk-Sokołowska A., Potoniec K., Szostak-Król K. (red.): Przygody Innego. Białystok 2011 r.
Nikitorowicz J.: Edukacja regionalna i międzykulturowa. Warszawa 2009.
Sowińska H., Michalak R. (red.), Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka, Kraków 2004.
Szczurek-Boruta A., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Poza paradygmaty pedagogiki. Pedagogika międzykulturowa. T. 2, Cieszyn – Warszawa – Toruń 2012.
Szczurek-Boruta A.: Doświadczenia społeczne w przygotowaniu przyszłych nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości. Toruń 2013
Szczurek-Boruta A.: O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości – konteksty, opinie studentów, propozycje. Toruń 2014.
Waloszek D. (red.), Wybrane zagadnienia edukacji człowieka w dzieciństwie, Kraków 2009.
Waloszek D., Program w edukacji dla dzieci. Geneza. Istota. Kryteria,
Warszawa 2005.
Literatura uzupełniająca:
Brzezińska A. W., Hulewska A., Słomska J. (red.): Edukacja regionalna. Warszawa 2006, Wyd. Nauk. PWN.
Grudzińska A., Kubin K. (red.): Szkoła wielokulturowa – organizacja pracy i metody nauczania. Wybór tekstów. Warszawa 2010, Forum Różnorodności Społecznej.
Lewowicki T., Nikitorowicz J., Szczurek-Boruta A. (red.): Szkolnictwo z polskim językiem nauczania w państwach europejskich- stan, problemy i perspektywy. Białystok- Cieszyn-Warszawa 2010, Wyd. Nauk. Instytutu Technologii Eksploatacji.
Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Edukacja międzykulturowa – teorie, prądy, doświadczenia społeczne. Cieszyn-Warszawa-Toruń 2010, Wyd. Adam Marszałek.
Ogrodzka-Mazur E: Kompetencja aksjologiczna dzieci w młodszym wieku szkolnym. Studium porównawcze środowisk zróżnicowanych kulturowo. Katowice 2007, Wyd. UŚ.
„Edukacja międzykulturowa” 2012, 2013,2014, 2015.
|