Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikowanie się w organizacji 05-DK-N1-KWO15
Wykład (W) semestr zimowy 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 20
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

1. J. Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1999.

2. S.P. Robbins, Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2001

3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, GWP Gdańsk 2003;

4. B. Dobek – Ostrowska Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum Wrocław 1999;

5. E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, GWP Gdańsk 2003;

6. G. Hofstede, Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne,

Warszawa 2000;

7. K. Kubiak (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności,

Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012

8. G.Bassi, R.Zamburlin, Komunikacja w małżeństwie. Jak być razem?

Wydawnictwo eSPe, Karków 2003.

9. A. Szymańska, Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji

marketingowej, Unimex, Wrocłw 2004.

11. T. Goban – Klas, Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe

PWN 2005;

12. Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2002;

13. A. Pratkanis, E. Aronson, Wiek propagandy, PWN Warszawa 2003;

14. Współczesne systemy komunikowania, red. Bogusława Dobek-Ostrowska,

Wrocław 1998;

15. J. Stewart (red), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi,

PWN Warszawa 2002;

16. P. Thomson, Sposoby komunikacji interpersonalnej, Zysk i S – ka, Poznań

1998;

17. M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP

Gdańsk 2004;

18. M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się,

GWP Gdańsk 2003;

19. Studia z teorii komunikowania masowego, red. Bogusława Dobek-Ostrowska,

Wrocław 1999.

Metody i kryteria oceniania:

Znajomość zasad komunikowania w organizacjach różnego typu, umiejętność

diagnozowania problemów komunikacyjnych oraz ich przezwyciężania, umiejętność

wdrażania systemów komunikacyjnych w organizacjach różnego rodzaju.

Znajomość teorii z zakresu komunikowania organizacyjnego.

Zaprezentowanie systemu komunikacyjnego wybranej organizacji.

Aktywność na większości zajęć, udział w dyskusjach.

Umiejętność zaproponowania rozwiązań mających udoskonalić systemy

komunikowania organizacyjnego w instytucjach różnego rodzaju.

Egzamin ustny lub pisemny w zależności od ilości studentów.

Zakres tematów:

1. System komunikowania organizacyjnego

2. Typy zachowań uczestników procesów komunikacji

3. Aktywne słuchanie jako podstawa skutecznej komunikacji

4. Modele i kierunki komunikacji w organizacji

5. Badanie komunikacji w organizacji, audyt komunikacyjny

6. Komunikacja w organizacji, jako element kultury organizacyjnej

7. Znaczenie płci w komunikowaniu

Metody dydaktyczne:

Wszystkie jednostki kontaktowe są prowadzone za pomocą metody podającej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Dagmara Głuszek-Szafraniec 25/35 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)