Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika rodziny 11-KRK-R1-014
Wykład (W) semestr letni 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 20
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1.Adamski F., Wychowanie w rodzinie, Kraków 2010.

2.Bergmann W., Sztuka rodzicielskiej miłości, Kraków 2012.

3.Błasiak A., Dybowska E. (red.), Wybrane zagadnienia z pedagogiki rodziny, Kraków 2010.

4.Błasiak A., Oddziaływania wychowawcze w rodzinie. Zagadnienia wybrane, Kraków 2012.

5.Dawirs R., Moll G., 10 największych błędów wychowawczych, Kraków 2012.

6.Dziewiecki M., Wychowanie chrześcijańskie w praktyce, Szczecinek 2012.

7.Gillet S., Kształtowanie charakteru, Lublin 2001.

9.Kukołowicz T., Rodzina wychowuje, Stalowa Wola 2001.

10.Mastalski J., Jak dobrze wychować dziecko, Kraków 2009.

11. Kawula S., Brągiel J., Janke A., (red.), Pedagogika rodziny, Toruń 2009.

12.Romer F., 7 sposób wychowania dzieci, Kraków 2014.

13.Wilk J., Pedagogika rodziny, Lublin 2002.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny obejmujący zagadnienia przedstawione podczas wykładów pogłębione poprzez lekturę wskazanej literatury przedmiotu.

Student losuje jedną tezę (zawierającą 2 pytania szczegółowe).

Oceniany jest zasób przyswojonej wiedzy, umiejętność posługiwania się językiem pedagogicznym, planowania działań wychowawczych wspierających rodzinę oraz kompetencje w zakresie rozumienia problemów związanych z wychowawczą funkcją rodziny.

Zakres tematów:

1. Pedagogika rodziny jako subdyscyplina pedagogiczna.

2. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze.

3. Pedagogiczne konsekwencje współczesnych przemian w obrębie struktury i więzi rodzinnej.

4. Funkcja wychowawcza rodziny.

5. Metody i zasady wychowawcze.

6. Błędy wychowawcze i ich skutki.

7. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny.

8. Wspomaganie rodziny, szczególnie dysfunkcjonalnej w spełnianiu jej funkcji wychowawczej.

9. Chrześcijańska koncepcja wychowania w rodzinie.

10. 1. Pedagogika rodziny jako subdyscyplina pedagogiczna.

2. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze.

3. Pedagogiczne konsekwencje współczesnych przemian w obrębie struktury i więzi rodzinnej.

4. Funkcja wychowawcza rodziny.

5. Metody i zasady wychowawcze.

6. Błędy wychowawcze i ich skutki.

7. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny.

8. Wspomaganie rodziny, szczególnie dysfunkcjonalnej w spełnianiu jej funkcji wychowawczej.

9. Chrześcijańska koncepcja wychowania w rodzinie.

10. Pedagogizacja rodziców.

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersacyjny z zastosowaniem środków audiowizualnych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Mariola Kozubek 23/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)