Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań pedagogicznych 12-PE-S1-5MBP
Wykład (W) semestr zimowy 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2008, PWN.

2. Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 2002, PWN.

3. Denzin N.K., Lincoln Y.S. (red.): Metody badań jakościowych. T. 1-2. Warszawa 2009, PWN.

4. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP.

5. Krüger H.-H.: Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. Gdańsk 2005, GWP.

6. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – Metodyka – Ewaluacja. Lublin 2010, Wyd. UMCS.

7. Palka S. (red.): Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk 2010, GWP.

8. Rubacha K. (red).: Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki. Kraków 2008, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

literatura uzupełniająca:

1. Červinková H., Gołębniak B. (red.): Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane. Wrocław 2010, WN DSW.

2. Krajewska A.: Statystyka dla pedagogów. Wybrane zagadnienia. Białystok 2001, Wydawnictwo Uniwersyteckie „Trans Humana”.

3. Kvale S.: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2010, PWN.

4. Łobocki M., Metodologia badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007

5. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007

6. Maszke A. W.: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2003, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.

7. Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji. Warszawa 2009, PWN.

Metody i kryteria oceniania:

obecność na wykładach - zgodnie z Regulaminem studiów w UŚ nieobowiązkowa, osoby uczestniczące w wykładach (75% obecności) piszą kolokwium obojem ujące treści wykładów

Zakres tematów:

Metody badań pedagogicznych, struktura procesu badawczego, etapy badań

Rodzaje badań naukowych

Cele poznania naukowego, przedmiot badań

Problemy badawcze i hipotezy robocze, zmienne i wskaźniki

Ogólny podział metod i technik badawczych

Metody zbierania danych: jakościowe i ilościowe

Grupowanie danych, sposoby graficznego przedstawiania danych

Zasady konstruowania narzędzi badawczych

Etyka w badaniach pedagogicznych

Metody dydaktyczne:

metoda wykładu - z możliwością dyskusji i stawiania pytań ze strony studentów - połączonego z prezentacją literatury

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Szafrańska 35/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Szafrańska 13/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Barbara Grabowska 22/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)