Literatura: |
Literatura obowiązkowa
Opracowania zwarte:
Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Wyd. 2 zmienione, 2007 lub Wyd. 2 zmienione, dodruk, PWE, Warszawa 2010.
Koźmiński A. K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Wyd. 5 zmienione i rozszerzone, PWN, 2007 lub Wyd. 5 zmienione i rozszerzone, dodruk, PWN, Warszawa 2010.
Kożuch B., Nauka o organizacji, CeDeWu, 2007 lub Wyd. 1 dodruk, Warszawa 2009.
Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie, Wyd. 2, PWE, Warszawa 2001.
Literatura uzupełniająca
Opracowania zwarte:
- Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wyd. 4, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2007.
- Drucker P. F, Praktyka zarządzania, MT Biznes, Warszawa 2005.
- Kożuch B., Kożuch A., Plawgo B., Podstawy zarządzania organizacjami, Fundacja Współczesne Zarządzanie, Kraków 2005.
- Oleksyn T., Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Oficyna Wolters Kluwer, 2008 lub Wyd. 2 rozszerzone i zaktualizowane, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
Akty prawne:
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (DZ.U. Dz.U. 2004 nr 173 poz. 1807 z pozn. zm.).
Źródła internetowe:
- Jak sprzedawać usługi i produkty? (działalność gospodarcza): http://www.ngo.pl/
- ogólne zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, CEIDG - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej: http://prod.ceidg.gov.pl/
- Prowadzenie działalności gospodarczej: http://www.eures.praca.gov.pl/
|
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ciągła - ocenie podlegają:
- jakość indywidualnych i zespołowych prac pisemnych oraz wypowiedzi ustnych polegających na praktycznym rozwiązaniu problemów z zakresu podstaw zarządzania, w tym: kompletność tez, głębokość analizy i jakość konkluzji;
- aktywność na ćwiczeniach, zaangażowanie i umiejętność pracy zespołowej.
projekt - ocenie podlegają:
- poziom merytoryczny koncepcji i organizacji działalności gospodarczej na przykładzie;
- opracowanie i prezentacja na forum grupy efektów pracy oraz wnioskowania, rekomendacji i odpowiedzi na pytania podczas dyskusji;
- umiejętności pracy w grupie.
kryteria oceny:
5,0 (bdb) – znakomita wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści progra-mowych;
4,5 (db +) – bardzo dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych;
4,0 (db) – dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych;
3,5 (dst +) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami;
3,0 (dst) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale z licznymi błędami;
2,0 (ndst) – niezadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.
|
Zakres tematów: |
- Organizacja jako obiekt zarządzania. Kapitał w organizacji (materialny, finansowy, ludzki, informacyjny). Otoczenie organizacji
- Cele, funkcje i procesy zarządzania: planowanie, organizowanie, przewodzenie, kontrolowanie
- Cele, wizja, misja, zarządzanie strategiczne w organizacji
- Kierowanie. Role i umiejętności menedżerskie
- Informacja i komunikacja w organizacji. Procesy informacyjno-decyzyjne
- Etyczny i kulturowy kontekst zarządzania
- Zarządzanie zmianami w organizacji w otoczeniu globalnym
- Współczesne koncepcje i metody zarządzania i ich krytyka
- Podstawowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej
|