Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet 2. Wprowadzenie do terapii ericksonowskiej 06-PS-NM-102.02
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://www.ip.us.edu.pl
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Czabała J. Cz., 2006, Czynniki leczące w psychoterapii, PWN, Warszawa.

Erickson, M., Rossi, E.L., 1996, Lutowy człowiek. Rozwój świadomości i poczucia tożsamości w hipnoterapii, Gdańsk: GWP.

Klajs K. (2011) Hipnoza Ericksonowska. W: L. Grzesiuk, H. Suszek (red.), Psychoterapia. Szkoły i metody, (s. 513 - 520). Warszawa: ENETEIA.

Klajs K., Lipman L. (2011) Terapia Ericksonowska. W: L. Grzesiuk, H. Suszek (red.), Psychoterapia. Szkoły i metody, (s. 283 - 297). Warszawa: ENETEIA.

Szymańska K., Zaborska K. (2011) Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej. W: L.Grzesiuk, H. Suszek (red.), Psychoterapia. Szkoły i metody, (s. 523 - 538). Warszawa: ENETEIA.

Haley, J., 1995, Niezwykła terapia. Techniki terapeutyczne Miltona H. Ericksona, Gdańsk: GWP.

Zeig, J., Munion W.M., 2005, Milton H. Erickson, GWP: Gdańsk.

Metody i kryteria oceniania:

Pisemna praca zaliczeniowa (rozprawka):

Wypowiedź pisemna na jeden z 3 tematów: (Tematy do wyboru: Ericksonia – nie dziękuję!; Ericksona – to jest to!; Ericksonia – czy ja wiem?) Student analizuje 10 wybranych przez siebie argumentów potwierdzających tezę zawartą w wybranym przez siebie tytule rozprawki.

frekwencja i aktywność podczas pracy w podgrupach (obserwacja):

Obserwacja studenta w zakresie kompetencji osobistych predestynujących go do wykonywania zawodu psychoterapeuty oraz rozmowa ze studentem zawierająca informacje zwrotne dotyczące przejawianych przez niego kompetencji osobistych istotnych dla wykonywania zawodu psychoterapeuty.

Zakres tematów:

1) Wprowadzenie w tematykę, zapoznanie z grupą, wzajemne oczekiwania.

2) Budowanie „ogólnej” i „specyficznej” metafory (metafora pacjenta, terapeuty, relacji terapeutycznej).

3) Dostrojenie i rozpoznawanie kanałów reprezentacji poznawczej, uważność na proces wewnętrzny pacjenta

4) Rozmowa o problemie i formułowanie celu pracy terapeutycznej

5) Diagnoza ericksonowska 1 (klasyczne rozpoznania ICD – 10 w języku diagnozy ericksonowskiej)

6) Kazuistyka

7) Podsumowanie + praca końcowa (rozprawka)

Metody dydaktyczne:

filmy dydaktyczne

praca warsztatowa w małych podgrupach

dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Renata Kleszcz-Szczyrba 33/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)