Literatura obowiązkowa:
Falkowski, A., Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich (wyd. II). Gdańsk: GWP.
Tyszka, T. (red.) (2004). Psychologia ekonomiczna. Gdańsk: GWP.
Zaleśkiewicz, T. (2012). Psychologia ekonomiczna. Warszawa: PWN
Górnik-Durose, M. (2009). Żyć godnie i/czy dostatnio. Dobrobyt materialny a godność i podmiotowość człowieka. Czasopismo Psychologiczne, (15), 1, 57-66.
Górnik-Durose, M., Mróz, B., Zawadzka, A.M. (2012). Zakończenie. Współczesna oferta supermarketu szczęścia – nowe zjawiska w zachowaniach konsumenckich. Trójgłos interdyscyplinarny. W: M. Górnik-Durose, A.M. Zawadzka (red.) (2012). W supermarkecie szczęścia. O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia (321-342). Warszawa: Difin.
Mróz, B. (2010). Dyskretny urok konsumpcjonizmu. Szkic do portretu konsumenta XXI wieku. W: A.M. Zawadzka, M. Górnik-Durose, M. (2010). Życie w konsumpcji, konsumpcja w życiu – psychologiczne ścieżki współzależności (ss. 15-33). Gdańsk: GWP.
Zhou, X., Vohs, K.D., Baumeister, R.F. (2009). The Symbolic Power of Money. Psychological Science, 20, 700-706.
Literatura uzupełniająca:
Barber, B., R. (2008). Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli. Warszawa: Muza
Bauman, Z. (2009). Konsumowanie życia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Goldstein, D.G., Gigerenzer, G. (2002). Models of Ecological Rationality. The Recognition Heuristic. Psychological Review, 109, 75-90.
Goszczyńska, M. Górnik-Durose, M. (red.) (2010).Psychologiczne uwarunkowania zachowań ekonomicznych. Przedsiębiorczość – Pieniądze – Konsumpcja (ss. 209-234; 257-273). Warszawa: Difin.
Górniak, J. (2000). My i nasze pieniądze. Kraków: AUREUS (rozdz. „Pieniądz jako zjawisko społeczne”, s. 17-50)
Górnik-Durose, M., Zawadzka, A.M. (Red.) (2012). W supermarkecie szczęścia. O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia. Warszawa: Difin
Kasser, T. (2007). Dobre życie czy życie dobrami? Psychologia pozytywna i poczucie dobrostanu w kulturze konsumpcji. W: P.A. Linley, S. Joseph (red.) Psychologia pozytywna w praktyce ( ss. 42-58)Warszawa: PWN.
Lea, S.E.G., Webley, P. (2006). Money as tool, money as drug. The biological psychology of a strong incentive. Behavioral and Brain Sciences, 29, 161-209.
Lewis, A. (ed.) (2008). The Cambridge Handbook of Psychology and Economic Behaviour. Cambridge: Cambridge University Press.
Niesiobędzka, M. (2013). Dlaczego nie płacimy podatków? Psychologiczna analiza uchylania się od opodatkowania. Warszawa: SCHOLAR
Zawadzka, A.M., Górnik-Durose, M. (red.) (2010). Życie w konsumpcji, konsumpcja w życiu – psychologiczne ścieżki współzależności. Gdańsk: GWP.
UWAGA: W niektórych (nielicznych i uzasadnionych) przypadkach, z odpowiednim wyprzedzeniem możliwe jest wskazanie przez prowadzącego zajęcia dodatkowej literatury, nieuwzględnionej w sylabusie, wynikające z pojawiania się nowych, ciekawych z punktu widzenia tematyki zajęć artykułów lub książek.
|