Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zaawansowana analiza danych 06-PS-SM-022
Wykład (W) semestr letni 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

Barańska, Z. (1995 i nast. wyd.). Podstawy metod statystycznych dla psychologów. Ćwiczenia. Gdańsk: Wyd. UG.

Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: Wydawnictwo Akademicki Sedno.

Ferguson, G. A., Takane, Y. (1997 i póź.). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.

King, B. M., Minium, E. W. (2009). Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: PWN.

Stanisz, A. (2007). Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom 2: Modele liniowe i nieliniowe. Kraków: Stat Soft Polska.

Stanisz, A. (2007). Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom 3: Analizy wielowymiarowe. Kraków: Stat Soft Polska.

Literatura uzupełniająca:

Aczer, A. (2000). Statystyka w zarządzaniu. Pełny wykład. Warszawa: PWN.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin: test wiadomości i umiejętności (praca z komputerem)

Zakres tematów:

1. Analiza wariancji ANOVA

2. Testy nieparametryczne dla dwóch i wielu zmiennych

3. Tabele wielodzielcze

4. Analiza regresji, analiza mediacji i moderacji

5. Analiza składowych głównych

6. Analiza czynnikowa

7. Wybrane metody analizy skupień

8. Dwuczynnikowa analiza wariancji

Metody dydaktyczne:

Wykład, prezentacja multimedialna, pokaz rozwiązywania zadań.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Damian Grabowski szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.