Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka śródroczna (30 godzin sem. III) 06-PE-OP-S1-19
Praktyka (PRAKT) semestr zimowy 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Andrychowska-Biegacz J.; Gry i zabawy rozwijające dla dzieci młodszych : 50 przykładów zajęć do praktycznego wykorzystania, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2006.

Bohner T., Zabawy ułatwiające nawiązywanie kontaktów, Jedność 2002.

Braun M., Zabawy w domu i w plenerze, Jedność 1999

Brett Doris. Bajki, które leczą. Część. 1 i 2. Gdańsk. GWP.

Diekemper E.,Więcej niż wyciszenie, Jedność 2005

Donelly A.; Gry i zabawy dla dzieci: dla dzieci w wieku od 4 do 8 lat, K.E. Liber, Warszawa 2003

Fleming I., Zabawy na uspokojenie, Jedność 1999.

Fleming I., Gry i zabawy na wycieczkę szkolną, Jedność, Kielce 1998.

Fuchs B., Gry i zabawy na dobry klimat w grupie, Jedność, Kielce 1999.

Gajewska G. Bazydło – Stodolna K.; Teoretyczno –metodyczne podstawy pracy opiekuńczo –wychowawczej w świetlicy. Scenariusze zajęć wychowawczych” ( 8), PEKW Gaja, Zielona Góra 2005.

Gajewska G. Doliński A.; Teoretyczno –metodyczne aspekty warsztatu pedagoga. Scenariusze zajęć wychowawczych, PEKW Gaja, Zielona Góra 2002

Gajewska G., Bazydło – Stodolna K. (2005). Teoretyczno – metodyczne podstawy pracy opiekuńczo – wychowawczej w świetlicy. Scenariusze zajęć wychowawczych. (8). Zielona Góra: PEKW „Gaja”.

Gajewska G., Doliński A. (2002). Teoretyczno – metodyczne aspekty wychowania a warsztat pedagoga. Scenariusze zajęć wychowawczych (3). Zielona Góra: PEKW „Gaja”.

Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A.; Teoretyczno –metodyczne aspekty wychowania. Scenariusze zajęć wychowawczych. Nr 1, 2, 3, 4, PEKW Gaja, Zielona Góra 2003

Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A.; Teoretyczno –metodyczne aspekty wychowania młodzieży. Scenariusze zajęć wychowawczych (4), PEKW Gaja, Zielona Góra 2003.

Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A. (2003). Teoretyczno – metodyczne aspekty wychowania. Scenariusze zajęć wychowawczych. Zielona Góra: PEKW „Gaja”. N r. 1, 2, 3, 4.

Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E. (2004), Warsztat pracy opiekuna –wychowawcy młodszych dzieci. Scenariusze zajęć z zastosowaniem opowieści wychowawczej(6), PEKW Gaja, Zielona Góra.

Gajewska G., Szczęsna A., Rewińska E. (2006), Wychowanie do tolerancji .Teoretyczno-metodyczne aspekty warsztatu pedagoga. Scenariusze zajęć (6), PEKW Gaja, Zielona Góra.

Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Opracowanie. M. Jachmińska (na podstawie książki D. Branders, H,. Philipsa). Wrocław 1994, UNUS.

Klaus W. Vopel ; [przekł. z niem. Magdalena Jałowiec], Jak pobudzić kreatywność grupy? : propozycje ćwiczeń i zabaw, Kielce : "Jedność", 2003.

Klaus W. Vopel ; [przekł. z niem. Magdalena Jałowiec], Przerwa, która daje siłę: zabawy ułatwiające naukę : dla dzieci, młodzieży i dorosłych, Kielce : "Jedność", 2003.

Klaus W. Vopel ; [przekł. z niem. Magdalena Jałowiec],Umiejętność współpracy w grupach : zabawy i improwizacje”; Kielce : "Jedność", 2002.

Klaus W. Vopel ; [przekł. z niem. Magdalena Jałowiec], W cudownej krainie fantazji. Dzieci bez stresu;. Kielce : "Jedność", 2000.

Klaus W. Vopel , [przekł. z niem. Magdalena Jałowiec]; Kreatywne rozwiązywanie konfliktów : zabawy i ćwiczenia dla grup, Kielce : "Jedność", 2003

Klaus W. Vopel, [przekł. z niem. Magdalena Jałowiec], Podróże w nieznane, Kielce : "Jedność", 2000

Klaus W. Vopel, [przekł. z niem. Magdalena Jałowiec]; Poradnik dla prowadzących grupy. Kielce : "Jedność", 1999.

Klaus W. Vopel [przekł. z niem. Magdalena Jałowiec], Poradnik dla prowadzących grupy. Kielce : "Jedność", 1999.

Klaus W. Vopel. Od stóp do głów. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku 3do 6 lat. Część 5. Kielce 1999. „Jedność".

Klaus W. Vopel. Witajcie nogi. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku 3do 6 lat. Część 1. Kielce 1999. „Jedność".

Klaus W. Vopel. Witajcie oczy. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku 3do 6 lat. Część 3. Kielce 1999. „Jedność".

Klaus W. Vopel. Witajcie ręce. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku 3do 6 lat. Część 2. Kielce 1999. „Jedność".

Klaus W. Vopel. Witajcie uszy. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku 3do 6 lat. Część 4. Kielce 1999. „Jedność".

Król A. (red), Zabawy na słońce i deszcz. Kraków 1998

Trawińska T., Zabawy rozwijające dla małych dzieci. Warszawa. PZWL. 1988.

Emocje na wodzy. Scenariusze zajęć w klasach I-III z elementami kształcenia emocjonalnego. (red) Niemczal R. Poznań 2002.

Bąk J., Bajkowe spotkania. Program zajęć wychowawczo-profilaktycznych dla uczniów szkoły podstawowej. Kraków 2003.

Szostak S., Tabaka A., Porozmawiajmy o agresji. Propozycja programu profilaktyczno-wychowawczego dla uczniów klas I-III

szkoły podstawowej. Kraków 2004.

Metody i kryteria oceniania:

Opracowanie 5 scenariuszy zajęć wychowawczych na wybrany temat na podstawie podanej literatury lub innej samodzielnie wybranej.

Do ćwiczeń zawartych w scenariuszu należy podaź źródło.

Nie do przyjęcia są kopie internetowe - nd.

Zakres tematów:

1. Zapoznanie się dokumentacją placówki - Statut, Programy pracy - wychowawcze, profilaktyczne. Plany pracy.

2. Obserwacja zajęć.

3. Pomoc w prowadzeniu wybranych fragmentów zajęć - z zastosowaniem przykładowych ćwiczeń, zabaw.

Metody dydaktyczne:

Słowna, oglądowa, zajęć praktycznych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Edyta Widawska, Marietta Pawlas 34/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)