Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z trzech aktywności studenta:
- ciągłej oceny umiejętności praktycznych (0,5)
- raportów z przeprowadzonych doświadczeń (0,2)
- sprawozdania końcowego (0,3)
Zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z każdej aktywności.
Kryteria oceny umiejętności praktycznych:
Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, jest bardzo zaangażowany i kreatywny w prowadzeniu badań, jest systematyczny, solidnie wykonuje kolejne eksperymenty, bezbłędnie wykonuje obliczenia chemiczne, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny.
Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, jest zaangażowany w prowadzenie doświadczeń, jest systematyczny, solidnie wykonuje kolejne eksperymenty, wykonuje z pomocą obliczenia chemiczne, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny.
Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację badań, ma problemy z obliczeniami chemicznymi i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny.
Niedostateczny: student nie rozumie sensu prowadzonych badań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi analizować wyników i wyciągać wniosków, nie dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny.
Kryteria oceny raportów:
Ocenie podlega poprawność oraz kompletność protokołów/raportów z prowadzonych oznaczeń (obserwacji, pomiarów); dokładność i staranność wykonania obliczeń; poprawność wyciąganych konkluzji i wniosków, jakość zgromadzonego i utrwalonego materiału dokumentacyjnego.
Umiejętności studenta są oceniane w czterostopniowej skali ocen (niedostateczna, dostateczna, dobra, bardzo dobra), z uwzględnieniem ocen pośrednich (dostateczny plus, dobry plus).
Ocena bardzo dobra – student przygotowuje pełny raport z wyznaczonych zajęć, w którym zawiera poprawnie przeprowadzone obliczenia, charakterystykę wykorzystanych technik, wyniki obserwacji oraz wnioski i ich dyskusję w oparciu o dane literaturowe.
Ocena dobra plus – student przygotowuje pełny raport z wyznaczonych zajęć, w którym zawiera poprawnie przeprowadzone obliczenia, charakterystykę prawie wszystkich wykorzystanych technik, wyniki obserwacji oraz wnioski i ich dyskusję w oparciu o dane literaturowe.
Ocena dobra – student przygotowuje pełny raport z wyznaczonych zajęć, w którym zawiera poprawnie przeprowadzoną większość obliczeń, charakterystykę większości wykorzystanych technik, wyniki obserwacji oraz wnioski i ich dyskusję w oparciu o dane literaturowe.
Ocena dostateczna plus – student przygotowuje raport z wyznaczonych zajęć, w którym zawiera poprawnie przeprowadzoną większość obliczeń, charakterystykę tylko podstawowych wykorzystanych technik, wyniki obserwacji oraz nieliczne wnioski jednak nie dyskutuje ich w oparciu o dane literaturowe.
Ocena dostateczna – student przygotowuje raport z wyznaczonych zajęć, w którym zawiera poprawnie przeprowadzone nieliczne obliczenia, charakterystykę tylko podstawowych wykorzystanych technik, niepełne wyniki obserwacji oraz nieliczne wnioski jednak nie dyskutuje ich w oparciu o dane literaturowe
Ocena niedostateczna – student nie przygotował raportu z wyznaczonych zajęć, lub też przygotował raport w sposób niedostateczny.
Kryteria oceny sprawozdania końcowego:
Przedstawienie wstępnego opracowania dotychczas uzyskanych wyników będących elementem przyszłej pracy magisterskiej. Złożenie planu oraz wstępu pracy magisterskiej.
Oceniane są: twórcze podejście do procesu tworzenia planu własnej rozprawy magisterskie,j a także poprawność opracowania wyników oraz wyciąganych wniosków
Umiejętności studenta są oceniane w czterostopniowej skali ocen (niedostateczna, dostateczna, dobra, bardzo dobra)
Ocena bardzo dobra – student samodzielnie przygotowuje plan własnej rozprawy magisterskiej, samodzielnie interpretuje i wyciąga poprawne wnioski z wykonanych analiz/eksperymentów.
Ocena dobra – student z niewielka pomocą promotora przygotowuje plan własnej rozprawy magisterskiej, samodzielnie lub z niewielka pomocą promotora interpretuje i wyciąga poprawne wnioski z wykonanych analiz/eksperymentów.
Ocena dostateczna – student z pomocą promotora przygotowuje plan własnej rozprawy magisterskiej, z pomocą promotora wyciąga wnioski z wykonanych analiz/eksperymentów.
Ocena niedostateczna – student nie przygotował planu własnej rozprawy magisterskiej, nawet z pomocą promotora nie potrafi poprawnie wyciągnąć wniosków z wykonanych analiz/eksperymentów
|