Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie I w Katedrze Biochemii 01-BT-S2-2BT-09.BCH
Laboratorium (L) semestr zimowy 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Oryginalne i przeglądowe artykuły polskie i anglojęzyczne.

Podręczniki z biochemii, mikrobiologii ogólnej, biotechnologii środowiska, biologii komórki.

Metody i kryteria oceniania:

Sprawdzian sposobów autoprezentacji:

Wiedza z zakresu prezentowanego tematu. Umiejętność wykonania prezentacji w programie Power Point.

Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji.

bardzo dobry – zagadnienie przedstawione wyczerpująco i w dojrzały naukowo sposób, brak błędów merytorycznych, logiczny układ prezentacji, czas zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, student dobrze odpowiada na zadane po prezentacji pytania.

dobry – zagadnienie przedstawione poprawnie, nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i dobrze dobrane, student odpowiada na większość pytań w dyskusji.

dostateczny – zagadnienie przedstawione częściowo, błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, student odpowiada na niektóre pytania w dyskusji.

niedostateczny – zagadnienie przedstawione pobieżnie, liczne błędy merytoryczne, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na pytania zadane po prezentacji pytania.

Ocena ciągłą:

Wiedza związana z prezentowanym tematem. Umiejętność formułowania pytań, oraz dyskusji prezentowanych zagadnień.

Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność ciągła oceniana jest w skali od bdb do ndst.

bardzo dobry – student w dojrzały sposób uczestniczy w dyskusji na prezentowany w trakcie seminarium temat i często zadaje pytania. Student jest aktywny na 85-100% seminariów.

dobry – student zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji w 70-84% seminariów.

dostateczny – student rzadko zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji 55-69% seminariów.

niedostateczny – student nie jest aktywny w dyskusji (> 55% seminariów).

Na każdym seminarium osoba prowadząca ocenia umiejętność dyskusji wszystkich studentów w grupie na prezentowany temat.

Zakres tematów:

Opracowanie artykułów:

Challis i wsp.: A critical assessment of the photodegradation of pharmaceuticals in aquatic environments: defining our current understanding and identifying knowledge gaps. Environ. Sci.: Processes Impacts 16: 672-696 (2014)

Marchlewicz A., Guzik U., Wojcieszyńska D.: "Over-the-counter monocyclic non–steroidal anti–inflammatory drugs in environment - sources, risks, biodegradation" - Water Air Soil Pollut. (2015)

Fent i wsp.: Ecotoxicology of human pharmaceuticals. Aquatic Toxicol. 76: 122-159 (2006)

Díaz E, Jiménez JI, Nogales J. Aerobic degradation of aromatic compounds. Curr. Opin. Biotechnol. 24: 431-442 (2013)

Burns R.G. i wsp. : Soil Enzymes in a changing environment: current knowledge and future directions. Soil Biol. Biochem. 58: 216-234 (2013)

Tyagi M. da Fonseca M.M.R., de Carvalho C.C.C.R.: Bioaugmentation and biostimulation strategies to improve the effectiveness of bioremediation processes. Biodegradation, 22: 231-241 (2011)

Chakraborty R., Wu C.H., Hazen T. C. Systems biology approach to bioremediation. Curr. Opin. Biotechnol. 23:1–8 (2012)

Rajkumar M., Noriharu A., Freitas H. Endophytic bacteria and their potential to enhance heavy metal phytoextraction. Chemosphere 77:153–160 (2009)

Schlüter A., Szczepanowski R., Pühler A., Top E. Genomics of IncP-antibiotic resistance plasmids isolated from wastewater treatment plants provides evidence for a widely accessible drug resistance gene pool. FEMS Microbiol. Rev. 31: 449–477 (2007)

Prezentacje multimedialne na temat:

Rozkład monocyklicznych NLPZ przez mieszane populacje drobnoustrojów.

Mechanizmy mikrobiologicznej degradacji monocyklicznych NLPZ.

Przegląd i charakterystyka szczepów zdolnych do rozkładu monocyklicznych NLPZ.

Dioksygenazy ekstradiolowe - budowa i właściwości.

Aktywność enzymatyczna gleby podczas rozkładu związków aromatycznych.

Bioaugmentacja gleb skażonych związkami aromatycznymi.

Zmiany w strukturze zespołów mikroorganizmów glebowych w czasie procesów bioremediacji.

Endofity jako narzędzia wspomagania fitoremediacji.

Plazmidy kodujące mechanizmy oporności na antybiotyki.

Metody dydaktyczne:

Seminaria 2- godzinne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, zgodnie z planem zajęć.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Danuta Wojcieszyńska 6/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)