1. Kolokwium.
Wiedza z zakresu zarówno laboratorium, jak i wykładów wzbogacona informacjami z literatury: ogólna wiedza dotycząca podstawowej budowy i zasad działania różnego typu mikroskopów elektronowych; specjalistyczna wiedza dotycząca budowy ultrastrukturalnej poszczególnych składników komórkowych (oraz struktur pozakomórkowych) w komórkach wybranych tkanek i narządów eukariotycznych organizmów zwierzęcych i roślinnych. Praktyczna umiejętność rozpoznawania na elektronogramach danych typów komórek i struktur komórkowych oraz posiadanie umiejętności ich opisu.
bdb – student bezbłędnie definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z techniką mikroskopii elektronowej, bezbłędnie identyfikuje i opisuje poszczególne składniki komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów;
db – student definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z techniką mikroskopii elektronowej, prawidłowo identyfikuje i opisuje poszczególne składniki komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów;
dst – student jedynie definiuje, jednak nie wykorzystuje wybranych pojęć związanych z techniką mikroskopii elektronowej, ma problemy z prawidłową identyfikacją i prawidłowym opisem poszczególnych składników komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów;
ndst – student nie definiuje i nie wykorzystuje pojęć związanych z techniką mikroskopii elektronowej, nie identyfikuje prawidłowo i nie potrafi prawidłowo opisać poszczególnych składników komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów.
Pisemne kolokwia sprawdzać będą zarówno wiedzę, jak i umiejętności zdobyte w trakcie zajęć laboratoryjnych i wykładów z przedmiotu. Zakres materiału: wiedza przekazana podczas zajęć przez osobę prowadzącą laboratorium oraz wykład z danej tematyki, praca z podręcznikiem i literaturą uzupełniającą, korzystanie z konsultacji.
2. Ocena ciągła umiejętności praktycznych
Podstawowe wiadomości związane z tematyką każdych zajęć (podawane każdorazowo na zajęciach poprzednich przez osobę prowadzącą zajęcia), które umożliwią sprawną umiejętność identyfikowania i opisywania obserwowanych struktur, przeprowadzania analizy konkretnych komórek eukariotycznych przy użyciu transmisyjnego mikroskopu elektronowego.
bdb – student bezbłędnie definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z techniką mikroskopii elektronowej, bezbłędnie identyfikuje i opisuje poszczególne składniki komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów. Wykazuje się samodzielną umiejętnością obsługi transmisyjnego mikroskopu elektronowego w stopniu umożliwiającym mu prawidłowe rozpoznanie podstawowych struktur komórkowych;
db – student definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z techniką mikroskopii elektronowej, identyfikuje i opisuje poszczególne składniki komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów. Wykazuje się umiejętnością obsługi transmisyjnego mikroskopu elektronowego przy pomocy prowadzącego zajęcia w stopniu umożliwiającym mu prawidłowe rozpoznanie podstawowych struktur komórkowych;
dst – student jedynie definiuje, jednak nie wykorzystuje wybranych pojęć związanych z techniką mikroskopii elektronowej, ma problemy z identyfikacją i prawidłowym opisem poszczególnych składników komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów. Wykazuje się słabą umiejętnością obsługi transmisyjnego mikroskopu elektronowego w stopniu uniemożliwiającym mu prawidłowe rozpoznanie podstawowych struktur komórkowych; potrafi rozpoznawać i opisywać ultrastrukturę badanych komórek jedynie z aktywną pomocą prowadzącego zajęcia;
ndst – student nie definiuje i nie wykorzystuje pojęć związanych z techniką mikroskopii elektronowej, nie identyfikuje i nie potrafi prawidłowo opisać poszczególnych składników komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów. Nie wykazuje się nawet podstawową umiejętnością obsługi transmisyjnego mikroskopu elektronowego co uniemożliwia mu prawidłowe rozpoznanie podstawowych struktur komórkowych.
Na każdych zajęciach osoba prowadząca będzie oceniała umiejętności praktyczne studenta: umiejętności analizy i opisu ultrastruktury komórek przy pomocy elektronogramów, jak i praktyczne umiejętności posługiwania się transmisyjnym mikroskopem elektronowym i analizowania obrazu ultrastruktury komórek.
|