Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 12-OA-S1-6WWRD
Ćwiczenia (C)
semestr zimowy 2015/2016
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Maas V.F., Integracja sensoryczna a neuronauka – od narodzin do starości, Fundacja Innowacja i Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna, Warszawa 2007. Piotrowicz R. Rozwój i praca niepełnosprawnego umysłu – granice i bariery, (w):Gorajewska D. (red.): Rodzina. Normalność w niepełnosprawności. Wydawnictwo Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Warszawa 2007 Artykuły w czasopismach: Piotrowicz R. Wczesna interwencja – podjąć wyzwanie. Biuletyn Oddziału Łódzkiego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, Łódź98/2, 1998 s.18-22 Piotrowicz R. Wieloprofilowe usprawnianie dziecka z uszkodzeniem mózgu - istota rehabilitacji. Biuletyn Oddziału Łódzkiego Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii, Łódź 99/3, 1999 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Dyskusja, praca z tekstem, prezentacja i analiza indywidualnych przypadków |
||
Zakres tematów: |
Wczesne wspomaganie dziecka z: -dysfunkcją wzrokową -dysfunkcją słuchową - z zaburzeniami ruchowymi -całościowymi zaburzeniami rozwoju Współpraca z rodzicami i ich udział w procesie wczesnego wspomagania Program INSITE jako przykład dobrej praktyki – domowa wczesna interwencja |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Natalia Józefacka | 42/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.