Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu. Gdańsk 1999
Markowska B., Metoda treningu Poznawczego. Opole 1978
Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu w pracy z dziećmi w wieku od 5 lat do 10 lat. WSiP Warszawa 1985.
Bogdanowicz M., Leworęczność u dzieci. WSiP Warszawa 1989, 1992.
Bogdanowicz M., Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa 1991.
Dmochowska M., Zanim dziecko zacznie pisać. WSiP Warszawa 1979.
Dryden G, Vos, J.Rewolucja w uczeniu. Poznań 1999.
Kristanowa L., Diagnozowanie lateralizacji a metodyka pisania lewą ręką. Zielona Góra 1989.
Arends R., (1995), Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa.
Bogdanowicz M. (1991) Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym, Warszawa, WSiP.
Byers R., Rose R. (2002) Jak zaplanować pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Warszawa;
Czajkowska L., Herda K. (1989) Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. Warszawa.
Dyrden G., Vos J., (2000), Rewolucja w uczeniu, Wyd. Moderski i S-ka, Poznań.
Elliot J., Place M. (2000) Dzieci i młodzież w kłopocie. Warszawa
Frosting M., Horde D. (1989) Wzory i obrazki. Warszawa. (Podręcznik i ćwiczenia. Poziom podstawowy, poziom średni i wyższy)
Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.
Głodkowska J. (red.)(2010), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,, Wydawnictwo APS, Warszawa.
Głodkowska J. (red.)(2011), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej, Wydawnictwo APS, Warszawa.
Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji dysortografii i dysgrafii. Skala Ryzyka Dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk 2011
Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie. Gdańsk 2005
Bogdanowicz M., Terapia pedagogiczna. Gdańsk 2005
Bogdanowicz M., Adryjanek A., Uczeń z dysleksją w szkole. Gdańsk 2004
Bogdanowicz M., Adryjanek, A, Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu. Gdańsk 2007
Bogdanowicz M., Czabaj R., Bućko A., Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją rozwojową. Gdynia 2008
Bogdanowicz M, Kalka D., Sajewicz-Radtke, U., Karasiewicz K., Bateria metod diagnozy przyczyn trudności szkolnych u dzieci ośmioletnich. Gdańsk 2008
Bogdanowicz M., Integracja percepcyjno-motoryczna. Teoria-diagnoza-terapia. Warszawa 2000
|