Adamek I., Błachowicz J. (red.): Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka.
Adamek I.: Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. Kraków 1997, „Impuls”.
Adamek I.: Wczesna edukacja dziecka wobec wyzwań współczesności. Kraków 2011.
Arends R.: Uczymy się nauczać. Warszawa 1994, WSiP.
Bereźnicki F.: Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków 2001, „Impuls”.
Blachowicz J.: Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością. Warszawa 2009.
Bubis B., Czesak A.: Wartości w programach nauczania. „Życie Szkoły” 2003/2.
Denek K.: O nowy kształt edukacji. Toruń 1998.
Duraj-Nowakowa K., Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej. Modernizacja teorii i praktyki. Kraków 1998.
Dymara B., (2009), Dziecko w świecie edukacji. Przykłady zajęć kompleksowych. Bliżej integracji osoby i pedagogiki współbycia, Impuls, Kraków 2009.
Jakubowski J., Jakubowicz-Bryx A. (red.), (2002), Integracja w edukacji. Dylematy teorii i praktyki. AB, Bydgoszcz.
Jaroni E., 2008, Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej, Impuls, Kraków.
Klus-Stańska D, Szczepska-Pustkowska M. (red.), Pedagogika wczesnoszkolna - dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa 2009.
Klus-Stańska D., Nowicka M., (2004), Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. WSiP, Warszawa.
Klus-Stańska D., Suświłło M. (red.), (1998), Dylematy wczesnej edukacji. Olsztyn: WSP.
Klus-Stańska D.: W stornę dydaktyki interakcyjnej. W: Nauczyciel i uczeń w przestrzeniach szkoły. Szkice z teorii i praktyki kształcenia. Red. M. Nowicka, Olsztyn 2002.
Krauze-Sikorska H., Klichowski M., Kuszak K. (red.): Świat małego dziecka. T. II. Poznań 2013.
Michalak R., Misiorna E.: Konteksty gotowości szkolnej. Warszawa 2006.
Moroz H. (red.), (2001), Edukacja zintegrowana we współczesnej szkole. Impuls, Kraków.
Oelszlaeger B.: Jak uczyć uczenia się. Środki i metody kształcenia samokontroli i samooceny w edukacji wczesnoszkolnej. Kraków 2007.
Rozporządzenie MEN w sprawie dopuszczenia podręczników i programów do użytku szkolnego.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 977, z późn. zm.). Załącznik nr 2 Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych.
Seria Nauczyciele-Nauczycielom pod redakcja B. Dymary, w śród wielu publikacji np. „Dziecko w świecie marzeń”, „Dziecko w świecie muzyki”, „Dziecko w świecie sztuki” itd.
Sowińska H. (red.), (1996), Integracja w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. Ławica, Poznań.
Sowińska H., Michalak R. (red.), (2004), Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka. Impuls, Kraków.
Szadzińska E.: Umiejętności dydaktyczne nauczycieli klas I-III (na przykładzie realizacji ćwiczeń syntaktycznych). Katowice 2001.
Więckowski R.: Pedagogika wczesnoszkolna. 1993, WSiP.
Wilgocka-Okoń B.: Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich. Warszawa 2003.
|