Literatura obowiązkowa:
- Bobkowicz-Lewartowska L., (2011): Niepełnosprawność intelektualna - diagnozowanie, edukacja i wychowanie, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Buchnat M., Tylewska-Nowa B., (2012): Dzieci i młodzież z niepełno-sprawnością intelektualną w systemie edukacji, Diffin, Warszawa.
- Głodkowska J. (red.), (2012): Dydaktyka specjalna w przygotowaniu
do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, APS, Warszawa.
- Naprawa M., Tanajewska A., Korzeniewska E., (2012): Pomóż dzie-ciom zrozumieć świat. Programy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim –
dla klas I-III, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Naprawa M., Tanajewska A., Korzeniewska E., (2009): Program nauczania dla II etapu edukacji w szkole podstawowej masowej lub szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Naprawa M., Tanajewska A., Korzeniewska E., (2008): Program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w szkole podstawowej masowej lub szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Naprawa M., Tanajewska A., Korzeniewska E., Szczepańska K., (2010): Zrozumieć samemu świat. Program nauczania dla III etapu edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Naprawa M., Tanajewska A., Szczepańska K., (2010): Otwórz się
na świat - Programy dla uczniów II etapu nauczania oraz uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – dla klas IV-VI, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Wendreńska I., (2013): Special school as a place of multilevel education for persons with intellectual disability. Ecole specialisee comme possibilite de l'education multi-niveaux des personnes handicapees mentales. In: Vision in Education of Mentally Handicapped Pupils. Vision dans l'education des élèves handicapés mentaux. Edited by: A. Stankowski. S.É.C.T. Association Internationale Sciences, Éducation, Cultures, Traditions Fribourg-Suisse, Fribourg.
- Wyczesany J. (red.), (2014): Dydaktyka specjalna wybrane zagadnie-nia, Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
Literatura uzupełniająca:
- Błeszyński J. (2013): Niepełnosprawność intelektualna. Mowa – język – komunikacja. Czy iloraz inteligencji wyjaśnia wszystko? Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Chrzanowska I., (2015): Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Gajdzica Z., (2002): Podręcznik w procesie kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym, UŚ, Katowice.
- Gajdzica Z., Bieńskowska I., (2012): Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej
i społecznej Polski i Republiki Czeskiej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Głodkowska J., (2012): Konstruowanie umysłowej reprezentacji świata, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Grzyb B., (2013): Uwarunkowania związane z przenoszeniem uczniów niepełnosprawnych ze szkół integracyjnych do specjalnych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Kupisiewicz M., (2013): Słownik pedagogiki specjalnej, PWN, Warszawa.
- Parys K., (2013): Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Paszkiewicz A., Łobacz M., (2013): Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej, Difin, Warszawa.
- Rola B., Dubińska B., Piotrowicz R., (2013): Poznaję i akceptuję siebie i innych. Scenariusze zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym, Credo, Katowice.
- Speck O., (2015) Osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Podręcznik dla celów wychowawczych i edukacyjnych. Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk.
- Szumski G., współpraca Mirkowska-Mankiewicz A., (2010): Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. Nauk. APS, Warszawa.
- Tomkiewicz-Będkowska A., Krztoń A., (2011): ABC pedagoga specjalnego. Poradnik dla nauczyciela
ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Wendreńska I., (2004): Rola zabawy i działalności twórczej w kształtowaniu inteligencji emocjonalnej
u dzieci upośledzonych umysłowo. W: K.Krasoń, B.Mazepa-Domagała (red.) Ekspresja twórcza dziecka. Konteksty – inspiracje – obszary realizacji, Librus, Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kard. Augusta Hlonda, Katowice, Mysłowice.
- Żywanowska A., Ćwirynkało K., Kosakowski Cz., (2013): Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Horyzonty Pedagogiczne. T.1, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
|