Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja międzykulturowa 06-PE-N2-10
Ćwiczenia (C) semestr letni 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://el.us.edu.pl/wpip/
Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

„Edukacja międzykulturowa – dokonania, problemy, perspektywy”, praca zbiorowa / pod red. Tadeusza Lewowickiego, Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Aliny Szczurek-Boruty; Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie; Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011.

„Edukacja kulturowa: oczekiwania i potrzeby”, red. nauk. Agnieszka Roguska, Małgorzata Danielak-Chomać, Mirosław Jan Dyrda; Siedlce: Fundacja na rzecz dzieci i młodzieży "Szansa": Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, 2012.

„Kultura w edukacji międzykulturowej: doświadczenia i propozycje praktyczne”, red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Gajdzica; Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie, Stowarzyszenie Wspierania Edukacji Międzykulturowej; Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2013.

„O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości: konteksty, opinie studentów, propozycje”, Alina Szczurek-Boruta; Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014.

Metody i kryteria oceniania:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

Ocena autorskiego projektu edukacyjnego składającego się z trzech elementów (max. 6 stron znormalizowanego tekstu):

1. element - wstęp teoretyczny + bibliografia (jeśli chodzi o bibliografię - netografia jest równoprawna) - max. 2 strony;

2. element - scenariusz - max. 3 strony,

3. element - refleksja pedagogiczna - max. 1 strona.

Wszystkie dodatkowe materiały (np. karty pracy, prezentacja multimedialna, fragment filmu, etc.) stanowią załączniki do pracy.

Ocena prezentacji wybranego fragmentu scenariusza.

Ocena aktywności własnej na zajęciach oraz frekwencji.

Zakres tematów:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

1. Edukacja wielokulturowa, edukacja międzykulturowa, edukacja regionalna – cele, zadania, przedmiot, zakresy pojęć.

2. Praktyczne aplikacje edukacji międzykulturowej – analiza celów i treści kształcenia programów edukacyjnych.

3. Edukacja międzykulturowa: dylematy i powinności nauczyciela.

4. Nauczyciel – animator procesu kreowania tożsamości kulturowej.

5. Projektowanie sytuacji edukacyjnych ukierunkowanych na edukację międzykulturową, uwzględniającą podejście równościowe.

6. Prezentacja studenckich propozycji realizacji projektów edukacji międzykulturowej.

Metody dydaktyczne:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

Metody problemowe i ćwiczeniowo-praktyczne.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Edyta Widawska 137/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Edyta Widawska 27/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Edyta Widawska 39/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)