Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet - Karty dialogowe w pracy diagnostycznej, edukacyjnej i terapeutycznej 06-PE-REW-S2-16.2
Ćwiczenia (C) semestr letni 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://-
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Dąbrowska-Jabłońska I., (2012) Terapia dzieci i młodzieży. Metody

i techniki pomocy psychopedagogicznej, Wyd. IV, Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, Kraków.

Domań R. (red.), (2010) Karty dialogowe do gier rozwijających wyobraźnię i kreatywność, Wyd. III rozszerzone, Wydawnictwo KLANZA, Lublin.

Franczyk A., Krajewska K. (2012) Program psychostymulacji dzieci

w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami w rozwoju, Wyd. VII, Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, Kraków.

Kędzior-Nieczyporuk E. (red.), (2010) O metodzie KLANZY. Teoria

i praktyka, Wydawnictwo KLANZA, Lublin.

Mochocki M., (2009) Teatralne gry fabularne (LARP-y) w nauczaniu szkolnym. „Homo Ludens” nr 1.

Stankowski A. (red.), (2009) „Chowanna” T.1 „Terapia Pedagogiczna”

Tomczak J., Ziętara R., (2012) Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej, Wyd. VI zmienione, Oficyna Wydawnicza „IMPULS”, Kraków.

Włoch S., Włoch A., (2009) Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

oraz

publikacje wybrane przez studentów.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie będzie podlegała trafność kart i gry (max. 6 pkt), innowacyjność projektów zespołowych (max. 2 pkt.) i estetyka wykonania kart (1 pkt.).

Obowiązuje następująca punktacja:

8,5 - 9 pkt. – ocena: bardzo dobry

7,5 - 8 pkt. – ocena: dobry plus

6,5 – 7 pkt. – ocena: dobry

5,5 – 6 pkt. – ocena: dostateczny plus

4,5 – 5 pkt. – ocena: dostateczny

0 – 4 pkt. – ocena: niedostateczny

Zakres tematów:

1. Rodzaje i zakres zastosowania kart dialogowych (kryteria doboru). Etyczny wymiar pracy z kartami dialogowymi.

2. Wykorzystanie kart dialogowych w diagnozie i terapii pedagogicznej (podstawy teoretyczne, przykłady zastosowań – badanie kompetencji, potrzeb, określanie przeżywanych trudności, wykorzystanie

w indywidualnej i zespołowej pracy terapeutycznej - gry, bajki terapeutyczne; projektowanie własnych kart).

3. Gry dydaktyczne z wykorzystaniem kart dialogowych (zajęcia warsztatowe).

4. Gry terenowe, larpy inspirowane kartami dialogowymi (zajęcia warsztatowe).

5. Projektowanie kart dialogowych i opartych na nich gier – praca zespołowa.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Iwona Wendreńska 10/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)