Moduł do wyboru II - Trening kompetencji społecznych osób niepełnosprawnych intelektualnie 06-PC-S1-59
Ćwiczenia (C)
semestr letni 2015/2016
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Jarmuż, S., Witkowski, T. Podręcznik trenera. Praktyka prowadzenia szkoleń. Wrocław 2014 Łaguna, M. Szkolenia. Jak je prowadzić, by…. Gdańsk 2004. Meder, J. Trening umiejętności społecznych w rehabilitacji zaburzeń psychicznych. Warszawa 1996. Rae, L. Efektywne szkolenia. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich. Kraków 2006. Rae, L. Planowanie i projektowanie szkoleń. Kraków 2006. Silberman, M. Metody aktywizujące w szkoleniach. Kraków2006. Urban, M. Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia. Gdańsk 2010 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ta jest średnią arytmetyczną za wszystkie elementy wchodzące w skład ćwiczeń ( obecność, aktywność, projekt). Wliczane są do oceny końcowej modułu uzyskane przez studentów oceny niedostateczne. |
||
Zakres tematów: |
1.Trening umiejętności społecznych w specyfice uczenia osób dorosłych. 2.Procesy grupowe i praca w grupie. 3.Metody pracy trenera umiejętności społecznych. 4.Techniki i metody aktywne w warsztacie trenera umiejętności społecznych. 5.Specyfika pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 6.Trening umiejętności społecznych osób niepełnosprawnych i jego rodzaje. 7.Kompetencje interpersonalne w pracy trenera, sposoby ich nabywania: asertywność, radzenie sobie ze stresem, tolerancja, kreatywność, komunikatywność. 8.Komunikacja otwarta: werbalna i niewerbalna, prowadzenie rozmowy (m.in. parafrazowanie, odzwierciedlenie uczuć, klaryfikacja). 9.Komunikacja i postawa asertywna. Radzenie sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi. 10.Trening umiejętności społecznych w rehabilitacji zaburzeń psychicznych (trening w zakresie wyglądu zewnętrznego, trening kulinarny i techniczny). 11.Trening anty dyskryminacyjny – procesy etykietowania i stygmatyzacji społecznej. 12.Trening rozumienia emocji i empatii. |
||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające, problemowe i praktyczne |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Danuta Krzywoń | 34/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.