Ocena z laboratorium w poszczególnych Katedrach jest średnią ważoną z raportu (0,4), kolokwium (0,4) i aktywności ciągłej (0,2).
Uzyskanie pozytywnej oceny z laboratorium umożliwia przystąpienie do egzaminu.
Kolokwium pisemne, składające się z pytań otwartych lub testowych.
Odpowiedź na każde pytanie oceniana jest w skali 0 – 2 punkty. Liczba uzyskanych punktów stanowi podstawę oceny wg skali:
bdb – powyżej 90%
+db – 90 do 81%
db – 80 do 71%
+dst – 70 do 61%
dst – 60 do 51%
ndst – poniżej 51%
Końcowa ocena z laboratorium jest średnią arytmetyczną oceny końcowej z części mikrobiologicznej (0,33), biochemicznej (0,33) oraz genetycznej (0,33).
Student zobowiązany jest do zapoznania się z instrukcjami do ćwiczeń i przygotowania teoretycznego do ćwiczeń (zagadnienia umieszczone są w instrukcjach oraz protokołach zamieszczonych na stronie internetowej Wydziału).
Student przygotowuje raport końcowy z pracy laboratoryjnej (w obrębie zespołów studentów wyznaczonych przez prowadzących) zawierający cel, przebieg, wyniki i wnioski z przeprowadzonych doświadczeń.
Przygotowanie do kolokwium w oparciu o prelekcje multimedialne opracowane przez prowadzących oraz podaną literaturę.
Ocena aktywności ciągłej studenta:
Oceny tej dokonuje się na podstawie weryfikacji znajomości zakresu materiału i instrukcji do bieżącego laboratorium, aktywnego uczestnictwa w pracach laboratoryjnych. Na ocenę tą wpływa również umiejętność analizy wyników, umiejętność samodzielnego planowania i wykonywania zadań oraz pracy
w zespole, dbałość o powierzony sprzęt oraz bezpieczeństwo i kulturę pracy.
Końcowa ocena aktywności ciągłej studenta na zajęciach w danej Katedrze ustalana jest w skali ocen ndst (2.0) – bdb (5.0)
Student, który uzyskał negatywną ocenę nie podlega dalszej ocenie.
Weryfikacja umiejętności odbywa się podczas trwania zajęć i polega
na indywidualnej rozmowie ze Studentem i obserwacji jego pracy.
Raport końcowy z pracy laboratoryjnej:
Na ostatnich ćwiczeniach studenci przygotowują raport końcowy
z przeprowadzonych doświadczeń w postaci pisemnej lub prezentacji multimedialnej.
Na ocenę składa się poprawność wykonania doświadczenia, obliczeń matematycznych oraz sformułowanych wniosków i dyskusji wyników, przedstawionych w raporcie; skala ocen ndst (2.0) – bdb (5.0)
Dopuszcza się 2 usprawiedliwione nieobecności w semestrze, jednak nie więcej niż jedną w danym bloku ćwiczeniowym, prowadzonym w poszczególnych Katedrach.
W Katedrze Genetyki pod koniec każdych zajęć przewiduje się sprawdzenie wiedzy w formie pisemnej odpowiedzi na pytanie kontrolne. Uzyskana ocena będzie brana pod uwagę podczas oceny pracy ciągłej Studenta.
|