Autoprezentacja i wystąpienia publiczne 06P-MC-NP-AWP
Ćwiczenia (C)
semestr letni 2015/2016
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 10 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
1.Doliński D., Psychologia wpływu społecznego, Wrocław 2000, Towarzystwo Przyjaciół Ossolineum. 2.Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 1994, GWP. 3.Ekman P., Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce, małżeństwie, Warszawa 1997, PWN. 4.Hogan K., Psychologia perswazji. Strategie i techniki wywierania wpływu na ludzi. Warszawa 2001, Wydawnictwo Santorski &Co. 5.Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk 2000, GWP. Literatura uzupełniająca: 6.Pratkanis A., Aronson E., Wiek propagandy.Warszawa 2003, PWN. 7.Witkowski T., Psychomanipulacje, 2000, Oficyna Wydawnicza Unus. 8.Zdankiewicz-Ścigała E., Maruszewski T., Wokół psychomanipulacji. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena aktywności. Ocena komunikatów perswazyjnych. |
||
Zakres tematów: |
Wieloaspektowość rozumienia pojęcia autoprezentacji. Czynniki modyfikujące autoprezentację. Możliwość kontroli kreowania publicznego obrazu własnej osoby. Ograniczenia w swobodnej publicznej autokreacji. Konieczność dostosowania obrazu własnej osoby do własnych możliwości, autobiografii, sytuacji i oczekiwań odbiorców. Autoprezentacja jako sytuacja, w której poznajemy samego siebie, kształtujemy samoocenę i jako modelowanie pożądanych właściwości i zachowań. Warunki, w których demonstrowany wizerunek staje się składnikiem własnego ja. Style autoprezentacji. Wykorzystanie wiedzy z zakresu percepcji interpersonalnej i kształtowania ocen dotyczących sytuacji społecznych w przygotowaniu informacji o sobie i przedmiocie perswazji. Wystąpienia publiczne – cel, odbiorca, własne predyspozycje, opracowanie treści prezentacji, przygotowanie argumentów i wybór formy wypowiedzi. Zachowanie się przed publicznością - dynamika wystąpienia, wzbudzanie zainteresowania odbiorcy, utrzymanie uwagi. Zmiana postaw nadawcy i odbiorców jako konsekwencja autoprezentacji i wystąpień publicznych. |
||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: podająca, praca w zespołach, indywidualna praca studentów – przygotowanie prezentacji, gry symulacyjne, dyskusja. Środki dydaktyczne: kamera video, kwestionariusze. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Renata Rosmus | 22/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.