Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Fakultet specjalnościowy - Muzyka w przestrzeni odbiorcy ze zróżnicowanymi potrzebami 06-PE-OP-S1-22.10
Ćwiczenia (C) semestr letni 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Obowiązkowa:

1. Tarczyński J., Aktywne słuchanie muzyki wg Batii Strauss, "Wychowanie Muzyczne w Szkole" 2000, nr 2/3.

2. Gozdecka R., Metoda aktywnego słuchania muzyki z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych, "Wychowanie Muzyczne w Szkole" 2004, nr 5.

3. Popowski R., O dwóch modelach archetypowych utworu muzycznego i o różnym słuchaniu muzyki, "Wychowanie Muzyczne w Szkole" 2008, nr 2.

4. Storms G., Gry przy muzyce, Poznań 1991.

5. Vopel K.W., Witajcie uszy cz.IV, Kielce 2009.

6. Drasnin S., Pan Tralala i muzyczne zabawy w przedszkolu, Kielce 2010.

Uzupełniająca:

1. Barańska M., Zabawy paluszkowe z wierszykami, Gdańsk 2012.

2. Sąsiadek K., Zabawy paluszkowe, Poznań 2005.

Metody i kryteria oceniania:

• Praca indywidualna i grupowa: projektowanie aktywności muzycznej dla różnych grup wiekowych

Zakres tematów:

• Miejsce słowa w aktywności muzycznej

• Modele aktywnego słuchania muzyki

• Dziecko jako kreator zabawy

• Muzyka źródłem inspiracji

• Formy aktywności muzycznej funkcjonujące w przestrzeni odbiorcy

• Próby projektowania aktywności muzycznej dla różnych grup wiekowych odbiorców o zróżnicowanych potrzebach

Metody dydaktyczne:

- metoda uczenia się we współpracy

- metoda działań praktycznych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Irena Burczyk 0/33 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.