Literatura: |
Frydrychowicz A., E. Koźmińska E., A. Matuszewski A., E. Zwierzyńska E., Skala gotowości szkolnej, Warszawa 2006.
Gardner H., Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, Poznań 2002.
Gruszczyk – Kolczyńska E., Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?,
Gruszczyk – Kolczyńska E., Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki,
Gruszczyk – Kolczyńska E., E. Zielińska E., Dziecięca matematyka. Metodyka i scenariusze zajęć z sześciolatkami
w przedszkolu, w szkole i placówkach integracyjnych,
Gruszczyk-Kolczyńska E., Moroz H., Łysek J., Wojnowska M., Metoda diagnozy działalności matematycznej dzieci klas początkowych. Podręcznik, zestaw testów, instrukcje do badań, Warszawa 1987.
Nowik J., Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej, Opole 2009.
Oszwa U., Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych. Problem diagnozy i terapii, Kraków 2005.
Siwek H., Kształcenie zintegrowane na etapie wczesnoszkolnym. Rola edukacji matematycznej, Kraków 2004.
Stucki E., Metodyka nauczania matematyki w klasach niższych, cz. I, II, III, Bydgoszcz 1992- 1994.
Tryzno E., Diagnoza edukacyjna dzieci 6-, 7-letnich rozpoczynających naukę, Gdańsk 2006.
Wilgucka-Okoń B., Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich, Warszawa 2003.
Zaremba D., Podstawy nauczania matematyki, czyli jak przybliżyć matematykę uczniom, Warszawa 2006.
|
Zakres tematów: |
• Początki myślenie matematycznego u dziecka.
• Rozwijanie aktywności matematycznej dziecka.
• Cele kształcenia matematycznego dziecka w edukacji elementarnej.
• Kształtowanie wybranych zagadnień matematycznych: orientacja przestrzenna, pojęcie zbioru, liczby naturalne, rozwiązywanie równań i nierówności, zadania tekstowe i sposoby ich rozwiązywania, podstawy geometrii, umiejętności praktyczne.
• Diagnoza umiejętności matematycznych dziecka
w oparciu o wybrane metody diagnostyczne (metoda Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej, metoda Urszuli Oszwy).
• Repetytorium z podstaw matematyki.
|