1. Cackowska M.: Rozwiązywanie zadań tekstowych w klasach I-III. Warszawa 1993
2. Filip J., Rams T.: Dziecko w świecie matematyki. Kraków 2000
3. Gruszczyk – Kolczyńska E., Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki, Warszawa 1989
4. Gruszczyk-Kolczyńska E., Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier, WSiP, Warszawa 1996.
5. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E.: Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli. Warszawa 1997
6. Gruszczyk-Kolczyńska E.: Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Warszawa 1997
7. Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki, cz. I, II, III, WSiP, Warszawa 1977.
8. Matematyczna edukacja wczesnoszkolna. Teoria i praktyka, red. Z. Semadeni, E. Gruszczyk-Kolczyńska i inni, WP Kielce 2015.
9. Moroz H. : Zabawy i gry dydaktyczne. Warszawa 1991
10. Moroz H., Rozwijanie pojęć matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym, WSiP, Warszawa 1982.
11. Moroz H., Współczesne środki dydaktyczne w nauczaniu początkowym matematyki, WSiP, Warszawa 1986.
12. Nowik, Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Opole 2010.
13. Semadeni Z. (red.): Nauczanie początkowe matematyki. Warszawa Tom I 199I, Tom I 1992, Tom III 1986, Tom IV 1988.
14. Siwek H., Czynnościowe nauczanie matematyki, Warszawa 1998.
15. Stucki E.: Metodyka nauczania matematyki w klasach niższych. Cześć I, II, III. Bydgoszcz 1992
literatura uzupełniająca:
1. Hanisz J., Wesoła szkoła. Matematyka w kształceniu zintegrowanym, WSiP, Warszawa 2002.
2. Hemmerling W.: Zabawy w nauczaniu początkowym. Warszawa 1990, s. 149-185
3. Sapeta J.: Metoda zautomatyzowanego rachowania oparta na układzie liczb na palcach. Kraków 2003
4. Wojnowska M., Matematyczne sytuacje zadaniowe w edukacji wczesnoszkolnej, [w] Szkoła polska u progu nadchodzącego wieku, red. P. Kowolik, Impuls, Kraków 1999.
5. Stasica J., 160 pomysłów na matematykę, Impuls, Kraków 2001.
6. Winninger M.-L.: Zabawy matematyczne i logiczne w przedszkolu. Warszawa 1999
|