Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III 06-PE-EWP-N1-18
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 20
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Suświłło M.: Psychopedagogiczne uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej. Olsztyn 2001.

Kisiel M.: Muzyka w zintegrowanej edukacji muzycznej. Katowice 2005.

Kisiel M.: Pedagogiczno-dydaktyczne aspekty wykorzystania muzyki w stymulacji rozwoju dziecka. Dąbrowa Górnicza 2007.

Sacher W.: Pedagogika muzyki. Kraków 2012.

Malko D.: Wychowanie muzyczne w przedszkolu. Warszawa 1991.

Podolska B.: Muzyka w przedszkolu. Kraków 2008.

Lipska E., Przychodzińska M.: Muzyka w nauczaniu początkowym. Warszawa 1991.

Metody i kryteria oceniania:

Wykład: Wiedza z zakresu edukacji muzycznej dziecka w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu początkowym.

Kolokwium obejmujące zagadnienia realizowane podczas wykładu.

bdb - 28-30 pkt.; db+ - 25-27 pkt.; db - 22-24 pkt.; dst+ - 19-21 pkt.; dst - 16-18 pkt.; ndst - 15-pkt.

Ćwiczenia: Stopień przygotowania propozycji ćwiczeń z wykorzystaniem muzyki i jej form aktywności w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Przebieg procesu weryfikacyjnego:

bdb – przedstawiony temat ćwiczenia właściwy zagadnieniom ukazującym wybraną formę aktywności muzycznej, swobodne poruszanie się po opracowanym materiale muzycznym i metodycznym, duże zaangażowanie w prezentacji przygotowanego materiału, zgromadzenie i użycie ciekawych środków dydaktycznych.

db+ - przedstawiony temat ćwiczenia właściwy zagadnieniom ukazującym wybraną formę aktywności muzycznej, swobodne poruszanie się po opracowanym materiale muzycznym i metodycznym, zgromadzenie i użycie ciekawych środków dydaktycznych.

db - przedstawiony temat ćwiczenia dobrze ukazuje wybraną formę aktywności muzycznej, w miarę swobodne poruszanie się po opracowanym materiale muzycznym i metodycznym, zgromadzenie i użycie różnych środków dydaktycznych.

dst+ - przedstawiony temat ćwiczenia w większości ukazuje wybraną formę aktywności muzycznej, trudności w poruszaniu się po opracowanym materiale muzycznym i metodycznym, zgromadzenie skromnych środków dydaktycznych.

dst - przedstawiony temat ćwiczenia z trudem ukazuje wybraną formę aktywności muzycznej, nieporadność w poruszaniu się po opracowanym materiale muzycznym i metodycznym, zgromadzenie skromnych środków dydaktycznych, wyraźne braki warsztatowe i metodyczne.

ndst – brak przygotowanego tematu ukazującego wybrana formę aktywności muzycznej.

Zakres tematów:

Wzbogacanie znajomości terminologii związaną z edukacją muzyczną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Kształcenie słuchu i głosu z użyciem metody absolutnej i relatywnej (fonogestyka). Doskonalenie umiejętności w posługiwaniu się środkami wyrazu muzycznego. Praktyczna znajomość form aktywności muzycznej realizowanej w edukacji elementarnej. Programowanie zabaw i ćwiczeń muzycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas I-III szkoły podstawowej.

Metody dydaktyczne:

Wykład: Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.

Ćwiczenia: Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Mirosław Kisiel 31/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)