B(9) z zakresu metodyk specjalnych: Metodyka kształcenia separacyjnego 12-OA-S1-9MS.1-S
Ćwiczenia (C)
semestr zimowy 2016/2017
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 25 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
• Bobińska K., Pietras T., Gałecki P. (red.): Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia. Wyd. Continuo, Wrocław 2012 • Kosakowski Cz. (red.): Nauczanie i wychowanie osób upośledzonych umysłowo. Toruń 2001, Akapit • Sękowska Z.: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 1998, WSPS • Wrona S., Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji. analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Wyd. Impuls, Kraków 2011 • Wyczesany J.: Pedagogika osób upośledzonych umysłowo. Kraków 2005, Impuls |
||
Metody i kryteria oceniania: |
ustna weryfikacja wiedzy (oceny 2-5), przy min. 90% obecności |
||
Zakres tematów: |
• Funkcjonowanie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole specjalnej (uczeń z lekką niepełnosprawnością, uczeń z głębszą niepełnosprawnością intelektualną) • Formy edukacji oraz rodzaje zajęć prowadzonych w placówkach specjalnych • Specjalistyczna kadra szkół specjalnych • Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie • Tworzenie Indywidualnych Program Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET) • Obserwacje zajęć w placówkach nieseparacyjnych oraz stopniowe włączanie się w proces lekcyjny |
||
Metody dydaktyczne: |
metoda rozmowy, poglądowa, poszukująca, działania praktycznego |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Maria Misik | 40/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.