Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Katowice 2001/2006
Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006
B. Skałbania, Diagnostyka pedagogiczna. Kraków 2011
Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2013
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie jakościowe i ilościowe, Warszawa 2001
Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa 2000
Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000
W. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995
Makaruk K. i inni, Dzieci I młodzież jako uczestnicy badań społecznych w kontekście badań dotyczących problem przemocy, “Dziecko Krzywdzone” 2013, nr 3 (vol. 12) dostęp na www.
Ethical research involving children, https://www.unicef-irc.org/publications/706/
O’Reilly M. et all., Research with children. Theory &Practice, SAGE 2013
Greig A.Taylor J., MacKay T., Doing Research with children, SAGE 2013
E.Jarosz, M. Gierczyk, Photovoice w działaniach i badaniach społecznych „Pedagogika Społeczna” 2016/ nr 2
Niziołek K. , Fotografia uczestnicząca, „Przegląd Socjologii Jakościowej, 2011, nr1 Tom VII (dostępne na www)
Żylicz P.O., Obywatel dziecko. Raport z badań dzieci, Warszawa 2009 ( dostęp na www. )
A.Clark P Moss, Listening to young children. The mosaic approach, London 2001 ( u koordynatora)
Deptuła M. (red.) Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz 2006
Deptuła M.(red.), Profilaktyka w grupach ryzyka. Część I Diagnoza, ParpaMedia Warszawa 2009
Palka S. (red.) Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010
Wysocka E., Człowiek a środowisko życia. Podstawy teoretyczno – metodologiczne diagnozy, Wyd. Żak, Warszawa 2007.
B. Niemierko, Diagnostyka edukacyjna, Warszawa 2009
J.Gnitecki, Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej
|