1. Test pisemny.
Student opanował zagadnienia podane w treściach programowych ćwiczeń. Zna i rozumie zagadnienia dotyczące podstaw nauczania
środowiska społeczno-przyrodniczego zdobyte na ćwiczeniach i umie je zastosować w określonych sytuacjach dydaktycznych w
edukacji środowiskowej małego dziecka.
Ocenie podlega wiedza, jaką zdobył student podczas ćwiczeń z podstaw nauczania środowiska społeczno-przyrodniczego oraz na
podstawie lektury podanej literatury.
Warunkiem zaliczenia testu pisemnego na najniższym dopuszczalnym poziomie (z oceną dostateczną) jest udzielenie pełnej
odpowiedzi na co najmniej 55% zadanych pytań.
Test pisemny w formie testu wyboru (część pytań) i pytań otwartych. W kolokwium uczestniczą wszyscy studenci jednocześnie. Termin
poprawkowy przypada w drugim tygodniu od daty ogłoszenia wyników pierwszego testu pisemnego.
2. Przygotowanie projektu w postaci:
A. opracowania planu hodowli (przed)szkolnej i jej metodycznego
zastosowania na zajęciach w przedszkolu lub w kl. I-III.
bądź
B. Opracowanie metodyczne poznawania przez dzieci wybranego
elementu środowiska lokalnego (zjawiska bądź obiektu)
zobowiązuje studenta do:
• wyboru tematu i celu dydaktycznego pracy;
• zapoznania się z literaturą dotyczącą problematyki danego
gatunku bądź zjawiska;
• sformułowania celów szczegółowych;
• doboru treści, metod i środków dydaktycznych;
• pisemnego opracowania przebiegu zajęć związanych z hodowlą
bądź poznawanym elementem środowiska lokalnego;
• przedstawienia projektu na zajęciach;
• oddania gotowego projektu prowadzącemu zajęcia.
Ocenie podlega:
wykorzystanie informacji z różnych źródeł oraz całościowe potraktowanie tematu pracy; poprawność językowa, merytoryczna i
metodyczna projektu;
adekwatność zastosowanych w projekcie treści, metod nauczania i środków dydaktycznych w stosunku do wieku uczniów oraz
realizowanych celów i sytuacji dydaktycznych;
sposób przedstawienia projektu oraz systematyczne uczestnictwo w dyskusji na zajęciach.
Student realizuje projekt w trakcie semestru. Przewidziane są konsultacje z prowadzącym zajęcia. Złożenie pracy w formie dokumentu
drukowanego prowadzącemu zajęcia następuje na zajęciach, na których student omawia swój projekt. Ocena pracy i zwrot sprawdzonej
pracy na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych.
|