Metodyka pracy nauczyciela psychologa w szkole podstawowej US-WYDZ-00-BKN-MPNP1
Ćwiczenia (C)
semestr zimowy 2016/2017
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Rimm S. B. Bariery szkolnej kariery. Dlaczego dzieci zdolne mają słabe stopnie? WSiP, Warszawa, 1994. Dyrda B. Motywowanie do nauki twórczo uzdolnionych. W : Psychopedagogika działań twórczych red. K.J. Szmidt i M. Modrzejewska-Świgulska. - Kraków : Impuls, 2005. Gardner, H. (2002). Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Poznań: Media Rodzina. Kołodziejczyk, A., Czemierowska, E. Program wychowawczo – profilaktyczny "Spójrz Inaczej” Szostak, S., Tabaka, A. Porozmawiajmy o agresji Program profilaktyczno-wychowawczy dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej, Rubikon 2004 Knez, R., Słonina, W. Saper czyli jak rozminować agresję. Program profilaktyczno-wychowawczy dla klas I-III gimnazjum oraz klasy I szkół ponadgimnazjalnych, Rubikon 2003 Moje dziecko wybiera karierę zawodową (2008). Paszkowska-Rogacz, A. (red.) Łódź: Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania Paszkowska – Rogacz A. 2004. Metody pracy z grupą w poradnictwie zawodowym, Warszawa: KOWEZiU |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa stanowi średnią z poszczególnych zadań przydzielanych do prezentacji na poszczególnych zajęciach w małych grupach. |
||
Zakres tematów: |
Projektowanie środowiska materialnego i wychowawczego lekcji. Organizowanie przestrzeni klasy szkolnej. Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji i uzdolnień́ uczniów. Wspomaganie rozwoju poznawczego. Kształtowanie pojęć́, postaw, umiejętności praktycznych oraz umiejętności rozwiązywania problemów i wykorzystywania wiedzy. Strukturyzacja wiedzy. Trudności w uczeniu się̨. Specyficzne trudności w uczeniu się̨ - profilaktyka, diagnoza, pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Sytuacje wychowawcze w toku nauczania. Rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych uczniów. Kształtowanie umiejętności współpracy uczniów. Budowanie systemu wartości i rozwijanie postaw etycznych uczniów. Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych. |
||
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywizujące: dyskusja, gry dydaktyczne i inne metody symulacyjne. Metody ćwiczeniowe: analizowanie i projektowanie elementów programów wychowawczych, poszukiwanie, gromadzenie i analiza narzędzi pracy wychowawczej – testy, wzory planów i programów działań psychologiczno- pedagogicznych. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Elżbieta Turska | 38/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.