Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie 12-PE-WD-N2-7SM.1
seminarium (S) semestr letni 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Jemielniak D. : Badania jakościowe. Podejście i teoria., t. 1 i 2. Warszawa 2012, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP.

Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010, Wydawnictwo UMCS.

Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Miles M. B., Huberman A. M.: Analiza danych jakościowych, przeł. S. Zabielski. Białystok 2000, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.

Denzin N. K.,. Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2010, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna. Gdańsk 2006, GWP.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2005, Wydawnictwo „Żak”.

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji. Warszawa 2007, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych, przeł. Joanna Ostrowska. Warszawa 2008, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Szwed R.: Metody statystyczne w naukach społecznych. Elementy teorii i zadania. Lublin 2009, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria i warunki zaliczenia:

aktywny udział w zajęciach; opracowanie i przedstawienie pracy magisterskiej;

Kryteria oceny: ocena pracy magistrskiej przez promotora.

Zakres tematów:

- Szczegółowe procedury gromadzenia danych - strategie jakościowe i ilościowe.

- Podstawowe metody, techniki i narzędzia w badaniach ilościowych i jakościowych

- Formułowanie problemów badawczych i hipotez.

- Konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych.

- Podstawowe narzędzia statystyczne opracowywania danych.

- Formy prezentowania danych (konstruowanie tabel i wykresów).

- Analiza i interpretowanie wyników badań.

- Konstruowani wniosków i zakończenia pracy.

Metody dydaktyczne:

metody: słowna, problemowa, instruktaż,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Andrzej Kasperek, Beata Oelszlaeger-Kosturek, Ewa Ogrodzka-Mazur, Barbara Grabowska, Józef Budniak, Małgorzata Zalewska-Bujak, Sylwia Wrona, Aniela Różańska, Krzysztof Śleziński 33/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.