Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Public relations 05-DK-N1-PR12
Wykład (W) semestr letni 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 20
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

Andrzejewski P., Kot W.: Media Realations – budowanie reputacji firmy. Poltex, Warszawa 2002.

Black S. Public ralations, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001

Bland M., Theaker A., Wragg D.: Jak utrzymywać dobre relacje z mediami. Helion, Gliwice 2005.

Goban-Klas T.: Public Relations, czyli promocja reputacji. Businessman Book, Warszawa 1996.

Kadragic A., Czarnowski P.: Public Relations, czyli promocja reputacji. Praktyka działania. Businessman Book, Warszawa 1996.

Knecht Z. Public relations w administracji publicznej, Warszawa 2006

Knecht Z. Racjonalna public relations, , Warszawa 2005

Mitroff J.I., Pearson M.: Zarządzanie sytuacją kryzysową. Czyli jak ochronić firmę przed najgorszym. Businessman Book, Warszawa 1998.

Murdoch A. Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy. Poltext, Warszawa 2003

Olędzki J., Tworzydło D (red.): Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, PWN Warszawa 2006

Rozwadowska B.: Public Relations. Teoria praktyka perspektywy, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2002

Seitel F.P.: Public Relations w praktyce, Warszawa 2003.

Smektała T,: Public Relations w sytuacjach kryzysowych przedsiebiorstw, Astrum, Wrocław 2001.

Szyfter J.P.: Public Relations w Internecie, Gliwice 2005.

Szymańska Aneta Public Relations w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocław 2004.

Wojcik K.: Public Relations Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny zawierający pytania faktograficzne oraz problemowe.

Zakres tematów:

• Public relations jako proces komunikacji z otoczeniem. Historia, istota, modele

• PR w świecie i w Polsce

• PR a propaganda, reklama, marketing i inne działania promotion mix– wzajemne zależności i różnice

• Tożsamość, wizerunek organizacji

• Komunikacja zewnętrzna

• Komunikacja wewnętrzna

• Znaczenie kontaktów ze społecznościami lokalnymi, społeczna odpowiedzialność organizacji

• Dobór technik public relations

• Współpraca z mediami

• Zarządzanie sytuacją kryzysową, rola PR w sytuacjach kryzysowych

• Ocena efektów programów public relations, ewaluacja w PR

• Public relations różnego typu organizacji i instytucji

• Działanie państwowych służb informacyjnych, organów samorządowych w zakresie kształtowania wizerunku instytucji i powiadamiania o podejmowanych inicjatywach

• Etyka public relations

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca z elementami prezentacji multimedialnej

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Bernard Grzonka 22/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.