Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (cz.2) 06-PE-N2-WIP-13.1
seminarium (S) semestr letni 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Pilch Tadeusz, Zasady badań pedagogicznych, Wyd. Akad. Żak, Warszawa 1998

2. Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 1985

3. Gnitecki Janusz, Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra, 1993

4. Łobocki Mieczysław, Metody badań pedagogicznych, Warszawa 1984

5. Łobocki Mieczysław, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 1999

6. Konarzewski Krzysztof, Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa 2000

7. Pilkiewicz Marek, Techniki socjometryczne. Wprowadzenie do badań [w:] L.Wołoszynowa, (red.) Materiały do nauczania psychologii, seria III, t.2, Warszawa 1973

8. Pilkiewicz Marek, Graficzna analiza materiału socjometrycznego, [w:] L.Wołoszynowa, (red.) Materiały do nauczania psychologii, seria III, t.2, Warszawa 1973

9. Pilkiewicz Marek, Socjometryczna skala akceptacji jako technika badania pozycji jednostki w nieformalnej strukturze grupy, [w:] L.Wołoszynowa, (red.) Materiały do nauczania psychologii, seria III, t.2, Warszawa 1973

10. Pilkiewicz Marek, Wybrane techniki badania nieformalnej struktury klasy szkolnej. Próba klasyfikacji, [w:] L.Wołoszynowa, (red.) Materiały do nauczania psychologii, seria III, t.2, Warszawa 1973

11. Sztumski Jerzy, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995

12. Łobocki Mieczysław, Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2003

13. Zaczyński Władysław, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995

14. Metody badań pedagogicznych, red. A.Góralski, Warszawa 1989

15. Juszczyk Stanisław, Badania empiryczne w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. SWSZ, Katowice 2005,

Literatura przedmiotowa związana z tematem pracy magisterskiej (ustalana indywidualnie z każdym studentem)

Zakres tematów:

W toku seminarium realizowane są zadania dotyczące:

- Przygotowania i realizowania kwerendy literatury przedmiotu. aktualizacja poszukiwań opracowań naukowych związanych z tematem pracy

- Opracowanie części teoretycznej rozprawy, rozwijanie profesjonalizmu badawczego, nabywania kompetencji badawczych, kształtowania postawy badawczej, przestrzegania zasad etyki w przeprowadzeniu badań,

- Opracowanie procedury badawczej dostosowanej do tematu pracy.

przygotowanie narzędzi badawczych

- W zależności od realizowanego tematu pracy

Metody dydaktyczne:

Dyskusja w grupie.

Indywidualna prezentacja metodologii badań własnych.

Indywidualna prezentacja założeń teoretycznych badań własnych.

Indywidualne konsultacje

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Borowiec 12/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Irena Polewczyk 13/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Alina Budniak 15/ szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Beata Mazepa-Domagała 13/ szczegóły
6 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Krasoń 15/ szczegóły
7 (brak danych), (sala nieznana)
Mirosław Kisiel 14/ szczegóły
8 (brak danych), (sala nieznana)
Stanisław Juszczyk 13/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.