Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Poetyka telewizji 02-KM-S1-021B
Laboratorium (L) semestr zimowy 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. Casetti Francesco, Odin Roger: "Od paleo- do neo-telewizji. W perspektywie semiopragmatyki". W: "Po kinie ?... Audiowizualność w epoce przekaźników elektronicznych". Wybór, wprowadzenie i opracowanie A. Gwóźdź. Kraków 1994.

2. Feuer Jane: „Badania gatunków a telewizja”. W: „Teledyskursy. Telewizja w badaniach współczesnych”. Red. R.C. Allen. Kielce 1998.

3. Godzic Wiesław: "Telewizja i jej gatunki po Wielkim Bracie". Kraków 2004, s. 19-47.

4. Fiske John: "Postmodernizm i telewizja". W: "Pejzaże audiowizualne: Telewizja – Wideo – Komputer". Wybór, wstęp i opracowanie A. Gwóźdź. Kraków 1997.

5. Godzic Wiesław: "Telewizja jako kultura". Kraków 1999, rozdz. "Wiadomości telewizyjne jako mydlana opera dla mężczyzn".

6. Godzic Wiesław: "Telewizja jako kultura". Kraków 1999, rozdz. "Polski talk i amerykański show".

7. Godzic Wiesław: "Telewizja jako kultura". Kraków 1999, rozdz. "Reklama telewizyjna: globalna – lokalna – polska".

8. Jarecka Urszula: "Świat wideoklipu". Warszawa 1999, rozdz. "Definicje wideoklipu"; "Typologie".

9. Nowicki Paweł: "Co to jest telenowela?" Warszawa 2006, rozdz.: "Melodramat"; "Kicz telenoweli"; "Telenowela <<zaangażowana>>"; "Telenowela historyczna"; "Telenowele kostiumowe".

10. Pearson Roberta: "Lost - Zagubieni w drodze między postsiecią a posttelewizją". W: "Zmierzch telewizji? Przemiany medium. Antologia". Warszawa 2011.

11. Feuer Jane: "HBO i pojęcie telewizji jakościowej". W: "Zmierzch telewizji? Przemiany medium. Antologia". Warszawa 2011.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania zostały opisane w części "Informacje o grupie..."

Zakres tematów:

Podstawowe bloki tematyczne:

1. Ewolucja struktury programu telewizyjnego.

2. Gatunki telewizyjne – definicje i typologie.

3. Analizy wybranych przekazów gatunkowych: program informacyjny, talk show, reklama, wideoklip, telenowela, serial.

4. Telewizja jakościowa w ujęciu ideologicznym.

Metody dydaktyczne:

Laboratorium: praca z tekstami teoretycznymi, praca analityczno-interpretacyjna z zakresie poetyki telewizji, dyskusja dydaktyczna.

Praca własna studenta w wymiarze 25 godzin w semestrze obejmuje pracę ze wskazaną literaturą przedmiotu do wybranego zagadnienia, samodzielnie przyswajając wiedzę i terminologię, która posłuży mu do udziału w dyskusjach.

Student ogląda zalecony materiał audiowizualny.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 16:45 - 18:15, sala 501
Jakub Zajdel 31/25 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Plac Sejmu Śląskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)