Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etykieta zawodowa 06-ZZL-S1-WS1-EZ
Wykład (W) semestr zimowy 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://el.us.edu.pl/wpip/course/view.php?id=94
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin z modułu
Literatura:

Kamińska – Radomska, I. (2012). Kultura biznesu. Normy i formy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kamińska – Radomska, I. (2003). Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji. Studio Emka.

Marx, E., (2000). Przełamywanie szoku kulturowego. Placet.

Pachter, B., (2008). Biznesowy savoir vivre. Wszystko co szanujący się biznesmen o etykiecie wiedzieć powinien. Warszawa: Onepress.

Pietkiewicz E., (1997). Przyjęcia w biznesie i nie tylko. Warszawa: CIM

Pietkiewicz E., (1998). Protokół dyplomatyczny. Warszawa: Wydawnictwo MSZ.

Pietkiewicz, E. (1997). Savoir – vivre dla każdego. Warszawa: Diogenes Świat Książki.

Uzupełniająca literatura:

Barcz J., Libera B. (2007). Urzędnik i biznesmen w środowisku międzynarodowym. Warszawa: ABC a Wolters Kluwer business.

Cialdini, R.B. ( 2000). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: GWP.

Covey, S.R. (2006). 7 nawyków skutecznego działania. Poznań : Rebis Dom wydawniczy.

Ikanowicz C., Piekarski J. W. (2007) Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje.

Orłowski T. (2006). Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i etykieta. Warszawa : Polski Instytut Spraw Międzynarodowych.

Sutor J. (2003). Prawo dyplomatyczne i konsularne. Warszawa: LexisNexis.

Woźniak, B., (2011). O zachowaniu się przy stole. Olimp Media.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie pracy pisemnej przygotowanej przez studenta. Obejmuje ona studia literaturowe, poszukiwanie przykładów dobrych praktyk w obszarze zachowań biznesowych, doskonalenie umiejętności interpersonalnych w zakresie poruszania się na rynku. Opracowanie indywidualnego zadania na podstawie instrukcji prowadzącego.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne, wprowadzenie do tematyki zajęć.

2. Etykieta w biznesie, czyli dobre maniery w sytuacjach zawodowych..

3. Komunikacja ustna i telefoniczna w biznesie.

4. Komunikacja pisemna i elektroniczna w kontaktach biznesowych.

5. Rytuały społeczne i najczęstsze faux – pas w biznesowej komunikacji.

6. Precedencja, czyli o pierwszeństwie w sytuacjach zawodowych.

7. Wizerunek w roli zawodowej – ubiór służbowy a kultura organizacyjna.

8. Spotkania biznesowe – seminaria, konferencje, bankiety, przyjęcia itp.

9. Etykieta w kontaktach międzynarodowych.

10. Projekty biznesowe i zarządzanie czasem w różnych kulturach.

11. Etykieta w obsłudze klienta i VIP klienta. Etykieta w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi.

12. Protokół dyplomatyczny w kontaktach biznesu ze światem polityki.

13. Prezentacja projektów indywidualnych.

14. Prezentacja projektów indywidualnych.

15. Kolokwium zaliczeniowe i zajęcia podsumowujące.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnego wykładu oraz z wykorzystaniem pracy w grupach, zadań z podziałem na role i bez przypisanych ról, odgrywania i analizowania scenek, dyskusji grupowej i kierowanej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Chrupała-Pniak 58/60 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)