Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SPP_M08_Komunikacja i negocjacje w biznesie 06-PS-SM-263
Laboratorium (L) semestr letni 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Balawajder K., Komunikacja, konflikty, negocjacje w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1998

2. Chełpa, Witkowski T. (1995). Psychologia konfliktów. Biblioteka Moderatora. s. 139-172; 201-232.

3. Dąbrowski P. (1990). Praktyczna teoria negocjacji. Wyd. Sorbog, s. 22-40.

4. Fisher, Ury W., Patton (2004). Dochodząc do tak. Warszawa: PWE, s. 141-153; 47-140.

5. Hamilton, Ch. (2011). Skuteczna komunikacja w biznesie. Warszawa: PWN

6. Law, H., Ireland, S., Hussain, Z. (2010). Psychologia coachingu. Warszawa: PWN

7. Nęcki Z. (2000). Negocjacje w biznesie. Wyd. Antykwa, s. 15- 61; 152-164; 167-182, 183-200; 73-118; 125-151.

8. Robbins, S.P. (2001). Zasady zachowania w organizacji. Wydawnictwo Zysk i S-ka: Poznań.

9. Schulz von Thun, F. (2007). Sztuka rozmawiania 1. Analiza zaburzeń. Wydawnictwo WAM: Kraków.

10. Schulz von Thun F. (2004). Sztuka zarządzania: psychologia komunikacji dla szefów i liderów. Wydawnictwo WAM: Kraków.

11. Ury. W. (2004). Odchodząc od NIE. Warszawa: PWE, s. 48-177.

12. Winch, Winch (2010). Negocjacje. Jednostka – organizacja – kultura. Warszawa: Difin, s. 25-48; 83-91; 99-125.

13. Winkler, R. (2013). Komunikacja w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega:

- obecności na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności),

- aktywny udział w zajęciach (10% oceny), uczestnictwo w dyskusjach i pracach grupy w oparciu o informacje z literatury przedmiotu,

- pisemna praca zaliczeniowa w postaci studium przypadku dotycząca problemu komunikacyjnego w organizacj (90% oceny)i. Ocena dotyczy sposobu opisu problemu komunikacyjnego, diagnozy problemu oraz propozycji interwencji w organizacji.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do komunikacji w organizacji – definicje, sieci komunikacyjne.

2. Wpływ perspektyw zarządzania na komunikację w organizacji.

3. Praktyczny wymiar komunikacji w organizacjach – komunikacja formalna

4. Milczenie pracowników i komunikacja nieformalna.

5. Metody i narzędzia badania komunikacji w organizacji.

6. Przełamywanie barier komunikacyjnych w organizacji.

7. Kompetencje komunikacyjne pracowników i przełożonych.

8. Komunikacja i rozwiązywanie problemów w małych grupach.

9. Przekazywanie pomysłów. Prezentacje informacyjne i perswazyjne.

10. Konflikty organizacyjne jako geneza negocjacji.

11. Teoria gier – modelowanie procesów negocjacyjnych w organizacjach.

12. Narzędzia przygotowania do negocjacji w organizacji – addytywny system scoringowy, macierz szachowa, arkusz elektroniczny, e-negocjacje.

13. Zasady prowadzenia negocjacji w organizacjach – negocjacje międzykulturowe.

14. Podsumowanie zajęć i wpisywanie zaliczeń.

Metody dydaktyczne:

Dyskusje, praca w grupach, prezentacje multimedialne, analiza studium przypadków, metody aktywizujące, opracowywanie programów zaradczych i profilaktycznych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Mateusz Paliga 12/11 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Mateusz Paliga 10/10 szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Mateusz Paliga 11/10 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)