Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Komunikowanie polityczne 05-PO-S2-KP12
Wykład (W) semestr zimowy 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

S. Michalczyk: Komunikowanie polityczne. Teoretyczne aspekty procesu. Katowice 2005

B. Dobek-Ostrowska: Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa 2012

S. Michalczyk: Demokracja medialna. Teoretyczna analiza problemu. Toruń 2010

D. Piontek: Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce. Poznań 2011

M. Adamik-Szysiak: Telewizyjna reklama polityczna w Polsce w latach 2005-2010. Lublin 2012

T. Gackowski: Władza na dywaniku. Jak polskie media rozliczają polityków? Toruń 2013

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin przeprowadzony jest w formie pisemnej zawiera trzy pytania opisowo-problemowe. Czas trwania egzaminu 90 minut. Egzamin odbywa się zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa.

Bardzo dobry – bardzo dobra znajomość literatury podstawowej i praktycznego komunikowania politycznego

Dobry – znajomość literatury przedmiotu i komunikowania politycznego

Dostateczny – ograniczona znajomość literatury i ograniczona znajomość problematyki politycznej w polskich mediach.

Zakres tematów:

1. Komunikowanie polityczne jako dyscyplina naukowa: struktura, perspektywy badawcze.

2. Polityka a komunikacja.

3. Aktorzy komunikowania politycznego.

4. Media – system medialny jako aktor komunikowania politycznego.

5. Obywatele a publiczność medialna.

6. Międzynarodowe aspekty komunikowania politycznego.

7. Medialna selekcja informacji, problem mediów obiektywnych.

8. Funkcje polityczne mediów.

9. Opinia publiczna jako przestrzeń komunikowania politycznego.

10. Udział mediów w kampaniach wyborczych.

11. Dziennikarstwo polityczne.

12. Polityczne public realations.

13. Propaganda polityczna i marketing polityczny.

14. Komunikowanie polityczne w przestrzeni lokalnej.

15. Lokalna opinia publiczna.

16. Polityka a teoria demokracji.

17. Pojęcie i istota medializacji: medializacja polityki.

18. Politainment i komunikacja skandalizacyjna.

19. Komunikacyjno-wyborczy potencjał Internetu.

20. Demokracja medialna i jej rozumienie.

Metody dydaktyczne:

Wszystkie jednostki kontaktowe są prowadzone za pomocą metody podającej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Stanisław Michalczyk 22/14 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.